2013-08-07, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Som jag redan skrivit, så klart hade jag skrivit det OM det hade med Idas försvinnande att göra. Men det har ingen relevans alls i detta fallet.
Berätta då så vi andra slipper spekulera.
Otroligt korkat annars
Citera
2013-08-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Ja, det har han gjort under flera års tid.
Bara för eget bruk eller sålde han?
Citera
2013-08-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är nog troligt med tanke på att den var avställd, vad jag har förstått.

En avställd bil har dock ofta en "garageförsäkring" som i praktiken endast är mot just stöld och brand. Men som sagt känns det ju krystat att välja just denna natt för ett försäkringsbedrägeri...
Citera
2013-08-07, 14:09
Medlem
Citat:
Och den bilen man kanske får 5000kr max
Citera
2013-08-07, 14:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Absolut! Jag menar bara att tidpunkten visar att han var hemma just då eftersom det nu sägs att han inte har facebook i mobilen utan detta säger att han inte kan ha kommit till porten förrän nån halvtimme i så fall efter han skrev detta.

Det är utifrån tidsschemat den här natten jag funderar.
Men det har även skrivits i tråden att en granne sett AJ utanför porten (pratandes i telefon tror jag) efter midnatt. Är vi säkra på vilken utsaga (klockslag) som är korrekt? OM det var vid midnatt eller strax därefter, då kan ju DB ha anlänt då istället och sedan hunnit hem igen till 02-tiden och skrivit inlägget på fb att han skulle lägga sig. De kan ju redan då ha fraktat iväg Ida och kanske även bränt kläder?
Citera
2013-08-07, 14:15
Medlem
Miniskelns avatar
Citat:
Exakt, med då krävs det förstås att det finns en försäkring på bilen, annars kan man nog utesluta detta i det här sammanhanget.

Att DB får för sig att begå försäkringsbedrägeri samma dygn som hans vän AJ mördar Ida känns inte så sannolikt.

Förutsatt att AJ är GM, så håller jag naturligtvis med.

Jag kan inte annat än känna en viss oro för hela det här ärendet.
Med risk för att bli sågad och hatad av hela tråden nu, så ponera att RDYs fyndplats med den brända niketröjan och satinörngottet är ett villospår, så får iaf jag känslan av att polisen agerar väldigt starkt på det spåret, går ut i media, benämner det som nya heta uppgifter med mera? Detta tycker jag tyder på att de har en i övrigt ganska svag bevisning.
Det jag menar är att man går ut med detta innan man har fått provsvar eller ens hunnit undersöka fynden ordentligt. Vi vet ju, tack vare RDY, vad man hittade och i det läget polisen gick ut i media med fyndplatsen så kan de omöjligen ha vetat mer än vi som följer RDYs inlägg gjorde.
Jag vill inte på något sätt förringa RDYs fynd, engagemang eller kompetens, men det finns ju en risk att fyndplatsen inte har ett dugg med Id*s försvinnande att göra och då känns ju polisens buller och bång kanske lite för...kraftfullt?
Om polisen hade ett snudd på vattentätt bevisläge redan innan denna fyndplats så känns det ju inte som att de skulle gå ut med buller och bång med detta fynd, eller har jag fel?
Om detta spår är av sådan vikt att det förtjänar polisens så kraftfulla intresse, vart ställer det oss om spåret är falskt?
Citera
2013-08-07, 14:16
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Appletv

Snarare 10-20'
http://www.bilpriser.se/bilvardering?regnr=AFC500

Säg 15' vilket jag tror DB själv angivet som pris på fejjan, för nånting han ev. bytt sig till kan vara en god affär ?
Citera
2013-08-07, 14:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
En avställd bil har dock ofta en "garageförsäkring" som i praktiken endast är mot just stöld och brand. Men som sagt känns det ju krystat att välja just denna natt för ett försäkringsbedrägeri...

Det brukar man ha för sina samlingsbilar, bilar som man är rädd om och som kan vara extra stöldbegärliga.

Men knappast för en bil som är värd cirka 5 000 kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
Citera
2013-08-07, 14:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det har även skrivits i tråden att en granne sett AJ utanför porten (pratandes i telefon tror jag) efter midnatt. Är vi säkra på vilken utsaga (klockslag) som är korrekt? OM det var vid midnatt eller strax därefter, då kan ju DB ha anlänt då istället och sedan hunnit hem igen till 02-tiden och skrivit inlägget på fb att han skulle lägga sig. De kan ju redan då ha fraktat iväg Ida och kanske även bränt kläder?

Tidpunkten när AJ ska ha setts vid porten, är jag faktiskt inte säker på. Det har sagts runt midnatt men även andra tider och är just här osäker själv. Andra kanske kan fylla i bättre?

Edit: Och så den utsagan om att det ska ha setts blod i trapphuset vid 2-3-tiden. Samtalet med Id*s pappa var vid halv-12.
Däremellan är det alltså inte många timmar.
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-07 kl. 14:21.
Citera
2013-08-07, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Efter snart tjugoentusen inlägg på FB, tre häktade hos polis i Trollhättan (en i Polen) därav en MGM så borde man vid det här laget ha löst fallet med det försvunna BO. Det är mycket verkstad men väldigt litet resultat.
Hur långt är det ännu kvar tills man vet vem GM är och var BO finns?
Rättelse: två är häktade i trollhättan. En i Polen.
Ditt inlägg kan missförstås.
Citera
2013-08-07, 14:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Efter midnatt visade sig vara 2.30
Citera
2013-08-07, 14:24
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Efter midnatt visade sig vara 2.30

Om vi tänker då att DB i sitt hem skrev den där statusen på sin facebook och sen åker till Id*s adress och är då där kanske runt kvart i 3 på natten och sen den utsagan om blodet i trapphuset kring 2-3-tiden.
Känns som att det är väldigt tajt tidsmässigt att den som upptäckte blodet i trapphuset nästan i princip måste ha gått knappt omlott med då bilen backat mot porten och sen när den åkt iväg.
Glappet där känns ganska snävt så man får ju hoppas att polisen har mer vittnesuppgifter om detta än vad som framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in