Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Exakt, med då krävs det förstås att det finns en försäkring på bilen, annars kan man nog utesluta detta i det här sammanhanget.
Att DB får för sig att begå försäkringsbedrägeri samma dygn som hans vän AJ mördar Ida känns inte så sannolikt.
Förutsatt att AJ är GM, så håller jag naturligtvis med.
Jag kan inte annat än känna en viss oro för hela det här ärendet.
Med risk för att bli sågad och hatad av hela tråden nu, så ponera att RDYs fyndplats med den brända niketröjan och satinörngottet är ett villospår, så får iaf jag känslan av att polisen agerar väldigt starkt på det spåret, går ut i media, benämner det som nya heta uppgifter med mera? Detta tycker jag tyder på att de har en i övrigt ganska svag bevisning.
Det jag menar är att man går ut med detta innan man har fått provsvar eller ens hunnit undersöka fynden ordentligt. Vi vet ju, tack vare RDY, vad man hittade och i det läget polisen gick ut i media med fyndplatsen så kan de omöjligen ha vetat mer än vi som följer RDYs inlägg gjorde.
Jag vill inte på något sätt förringa RDYs fynd, engagemang eller kompetens, men det finns ju en risk att fyndplatsen inte har ett dugg med Id*s försvinnande att göra och då känns ju polisens buller och bång kanske lite för...kraftfullt?
Om polisen hade ett snudd på vattentätt bevisläge redan innan denna fyndplats så känns det ju inte som att de skulle gå ut med buller och bång med detta fynd, eller har jag fel?
Om detta spår är av sådan vikt att det förtjänar polisens så kraftfulla intresse, vart ställer det oss om spåret är falskt?