2013-08-06, 22:55
Medlem
Kanske lite support på detta inlägg men ville inte skapa en tråd.
Om jag stänger av brandväggen på router slipper jag port forward lol portarna då?
Citera
2013-08-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Snart uppe i guld, en milstolpe för mig iaf.

72% win-rate över ~35 matcher med TF, älskar fan den champen. Tycker inte att den senaste nerfen har påverkat speciellt mkt. Om inget annat så har man än mer enkelt att carrya games nu när dom ändrat hans passive.

Grattis! Blir mycket lättare att klättra när du har bra winrate, håller uppe mmr:en
Citera
2013-08-07, 01:26
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Jag förstår inte den meningen, var tar den 5:e spelaren som inte är jungle vägen om man inte vill gå två top? Om du menar att ni brukar/vill gå två top och inte vill ha jungle så hade jag nog också reportat dig. För typ "assisting enemy team" genom att dela på xp/farm och ge andra laget 2x jungle/buffar. Sen även om det blir 2v1 top och ni krossar lanen så är de andra två lanesen 1v2 och 2v3. Finns verkligen inga fördelar med 2 top. Sorry om du inte menade det jag tror du menade.

Bland annat går vi 2 top eller 2 mid, spelar inte någon större roll. Vi vill spela tillsammans med roliga combos i Blind pick. Inte ska man bli reportad för att man inte följer metan i BLIND PICK. Det finns ju Draft Pick och Ranked också. Vi spelar inte 2 i samma lane för att leta "fördelar", vi gör det för att det är annorlunda och roligt. Givetvis gör vi det inte i andra modes, men i Blind pick.

Det stör mig, att spelare inte kan acceptera att man vill spela lite annorlunda för en gång skull.
Citera
2013-08-07, 09:15
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Bland annat går vi 2 top eller 2 mid, spelar inte någon större roll. Vi vill spela tillsammans med roliga combos i Blind pick. Inte ska man bli reportad för att man inte följer metan i BLIND PICK. Det finns ju Draft Pick och Ranked också. Vi spelar inte 2 i samma lane för att leta "fördelar", vi gör det för att det är annorlunda och roligt. Givetvis gör vi det inte i andra modes, men i Blind pick.

Det stör mig, att spelare inte kan acceptera att man vill spela lite annorlunda för en gång skull.

Det är skillnad på att spela annorlunda och ändå försöka vinna jämfört med att avsiktligt sänka sitt lags förutsättningar av de anledningarna jag skrev bara för att "fuck the meta 2 mid är visst legit". Visst, blind pick är blind pick och det blir nästan alltid konstiga setups där oavsett så jag hade nog ändå inte reportat. Tycker du det är roligt att spela annorlunda combos borde du prova gå dubbla bruisers bot eller något istället. Jag kan tänka mig att de flesta av dina troll-games slutar med ett par tidiga kills för er innan det andra laget levlar ifrån och deras junglare fattar att han kan campa mid/top och med hjälp av sin 2 levlar högre teammate gå lös. Men men..

Lyckades förresten bryta en lång loosing streak igår (äntligen) med min 5v5 premade, zac top säger jag bara.
Citera
2013-08-07, 13:08
Medlem
Lol har börjat lagga för mig senaste 2 dagarna. Kan inte spela såhär.
Vad är det som har hänt? Har en bra speldator.
Tex: ez autoattacker visar annan färg. Och ibland ser man en röd laserstråle på champions. Nån mer med detta problem, vad är detta? Men det värsta är att det laggar och är fördröjning.
Citera
2013-08-07, 13:23
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Tex: ez autoattacker visar annan färg. Och ibland ser man en röd laserstråle på champions. Nån mer med detta problem, vad är detta? Men det värsta är att det laggar och är fördröjning.

Lag som i internetproblem? Du borde stänga av peer to peer, det gör du på servicetecknet som finns uppe till höger precis när du startat klienten, innan du tryckt på "play" och fått upp log-in-rutan d.v.s.

Sen kan du ta bort pando media booster också, det är ett program du kan avinstallera i kontrollpanelen.

Om inget av det här fungerar så skriv till supporten, ominstallera klienten och stäng av IPHelper.

Ah, det var mina standardtips för problem med lagg typ. Om du däremot menar lagg som i FPS-problem så borde du kolla vilka drivers du har till ditt grafikkort, det är mitt ständiga problem om jag har FPS-drops.
Citera
2013-08-07, 13:26
Medlem
Det har varit många problem nu med lag på EUW, har ~30 ping normalt men nu är det ~90 men känns som mer eftersom det "drop"ar. Tydligen är det riot's ISP för deras servrar som är orsaken till problemen.

Kan försöka hitta forum posten om det...
Citera
2013-08-07, 13:29
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Låter som grafikkortsproblem, antingen drivrutinerna eller så blir det för varmt. Haft fps-problem tidigare som jag fixade med lite luft på burk.
Citera
2013-08-07, 13:36
Medlem
Citat:

Jag fått det två gånger tror jag, att sätta igång och stänga av vsync brukar fixa det tillfälligt. Anledningen till att jag har det är att mitt grafikkort överhettade och grafikdrivrutinerna krashade.
Citera
2013-08-07, 13:36
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Låter som grafikkortsproblem, antingen drivrutinerna eller så blir det för varmt. Haft fps-problem tidigare som jag fixade med lite luft på burk.

Inser när du skriver det här att jag borde öppna datorn och ha en fläkt mot moderkortet nu under sommaren. Gonna fix dat shit up
Citera
2013-08-07, 13:45
Medlem
.C.s avatar
Någon mer som upplever lagg idag? fryser till lite då och då spelet :/

edit.... ser visst att folk har haft de...
Citera
2013-08-07, 13:48
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Inser när du skriver det här att jag borde öppna datorn och ha en fläkt mot moderkortet nu under sommaren. Gonna fix dat shit up

Datorns bästa vän.

Tänkte göra ett försök att nå diamond innan studierna börjar igen i september. Finns det någon med samma mål så hade jag gärna spelat lite duo (EUNE) sålänge du också är plat. Eller är det lättare ensam mån tro? Hur har ni som lyckats gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in