2013-08-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det som gör mig mörkrädd i denna tråden är dess topic, hur känner du för det?

Enl. media ska det ju numera finnas bevis för att D&F befunnit sig på platsen då är det inte konstigt ifall spekulationerna flödar.

Vad är din åsikt om A, D&Fs roll i det hela?

Spekulationer har jag inte motsatt mig.... Bara att man dömer inte utifrån spekulationer. Det överlåter jag till domstol att göra.
Hur jag ser på trådens topic? Fruktansvärt hemskt. Är ju själv mamma så man tänker sig in i scenarion. Så vad Idas familj genomlider kan nog ingen ens förstå som inte varit i samma situation.
Vill att hon hittas lika starkt som alla andra här.
Att omvända mitt inlägg som var svar på ett annat inlägg är ingen melodi jag väljer att dansa till!
Citera
2013-08-07, 10:34
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Jag tänker lika mycket på Idas familj som jag tänker på alla andra, såsom folk som redan är dömda på flashback och i andras ögon. Tala ut? Ja hade något varit relevant för fallet så hade jag det. Med vad har ex: ansiktstatueringar med fallet att göra, eller hur folk ser ut? Hålla GM om ryggen? Var någonstans har jag gjort det?
Du ställer mig en fråga.... Jag svarar och ställer dig flera...

I samtliga dina 36 inlägg i den här tråden framkommer det tydligt att du är nära bekant till AJ, DB och FH och du verkar mer mån om att deras rykten inte svärtas ned än att fallet ska klaras upp och Id@s familj ska få ett avslut. Det är mitt intryck.
Kommentaren ang att hålla GM om ryggen gällde inte dig utan DB och FH.
Citera
2013-08-07, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.Nonym
I samtliga dina 36 inlägg i den här tråden framkommer det tydligt att du är nära bekant till AJ, DB och FH och du verkar mer mån om att deras rykten inte svärtas ned än att fallet ska klaras upp och Id@s familj ska få ett avslut. Det är mitt intryck.
Kommentaren ang att hålla GM om ryggen gällde inte dig utan DB och FH.

Jag ser inget problem i att man backar upp vänner, när spekulationerna är så vitt spridda och nedsvärtande för di inblandade, men vill man göra en välgärning så ser man till att med KUNSKAP rätta okunskap. Om man tror på deras oskuld dvs.

Sedan är det väl så att ingen som tror att di är skyldiga, eller om döms, väljer att behålla di som vän. Speciellt om man är mamma till barn som Ida var.
Citera
2013-08-07, 10:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Spekulationer har jag inte motsatt mig.... Bara att man dömer inte utifrån spekulationer. Det överlåter jag till domstol att göra.
Hur jag ser på trådens topic? Fruktansvärt hemskt. Är ju själv mamma så man tänker sig in i scenarion. Så vad Idas familj genomlider kan nog ingen ens förstå som inte varit i samma situation.
Att omvända mitt inlägg som var svar på ett annat inlägg är ingen melodi jag väljer att dansa till!

Tack för svaret. Det var en fråga som du kanske förbisåg så här kommer den igen: Vad är din åsikt om A, D&Fs roll i det hela?
Citera
2013-08-07, 10:42
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
[/spoiler]
Jag ville inte tjafsa då jag fick intrycket att Byxan81 själv hade besökt trapphuset. När sen detta inlägg dök upp bekräftade det grannens uppgift om att det finns två vindslägenheter i 52:an.

Jag undrar om du bekräftar att tidningsbudet inte alls varit i trappuppgången?
Du skulle enligt Byxan81 bekräfta den uppgiften så det kunde ändras i sammanfattningen?
Du kanske redan svarat på detta, isåfall ber jag om ursäkt för att jag missat det
Citera
2013-08-07, 10:46
Medlem
Citat:
Var någonstans skrev jag att det inte fanns fakta? Klart att bevisning finns! Men nu menade jag spekulationer och trolleriinlägg. Samt att jag svarade på ett inlägg. Och nej jag motsäger inte dig ang tatueringarna. Men alla skall inte dras över en kant... Man är inte sämre människa för att man tatuerar sig? Vissa är riktigt elaka ang utseende mm här... Dom här killarna har familjer dom också. Och får sig tyvärr både kängor och stämplar. Nu var det såhär att inlägget jag svarade på handlade om att dom redan är dömda av flashback.... Och vilka hot som väntar dom vid ev. frisläppande.
Det är så att man blir lite mörkrädd av vissas sätt att skriva/tänka/ bete sig mm
BETE SIG? detta är väldigt känt uttryck som AJ brukar använda och när han tycker att någon har "BETTET SIG" slutar det med misshandel.
Citera
2013-08-07, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag ser inget problem i att man backar upp vänner, när spekulationerna är så vitt spridda och nedsvärtande för di inblandade, men vill man göra en välgärning så ser man till att med KUNSKAP rätta okunskap. Om man tror på deras oskuld dvs.

Sedan är det väl så att ingen som tror att di är skyldiga, eller om döms, väljer att behålla di som vän. Speciellt om man är mamma till barn som Ida var.
Att AJ misshandlat både flickvänner o okända har dock inte hindrat kvinnor, t ex Id-, att vara vän med honom. Tror det finns gott om drägg som behåller honom som vän om han döms för detta mord också.
Citera
2013-08-07, 10:48
Medlem
Citat:

Hur menar du att tråden "dömer"? Att man säger "med de tatueringarna är man säkert kapabel till mord" eller "jag tycker att allt pekar på AJ som GM" är väl spekulation? Eller?

Har full förståelse för att du vill att dina vänner skall vara oskyldiga och det kanske de är också. Det är nog tyvärr upp till dem själva nu att bevisa sin oskuld eftersom mycket verkar peka på dem (då menar jag inte här i tråden utan det polis och åklagare påstår sig ha mot dem).
Citera
2013-08-07, 10:50
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Jag tänker lika mycket på Idas familj som jag tänker på alla andra, såsom folk som redan är dömda på flashback och i andras ögon. Tala ut? Ja hade något varit relevant för fallet så hade jag det. Med vad har ex: ansiktstatueringar med fallet att göra, eller hur folk ser ut? Hålla GM om ryggen? Var någonstans har jag gjort det?
Du ställer mig en fråga.... Jag svarar och ställer dig flera...

Det är väl utom alla tvivel att DB är inblandad. Att du inte vill tro det kan jag förstå. Det är bra att man ställer upp för sina kompisar men i detta fallet borde inte DB gjort det. Det är tragiskt att en person som AJ går lös efter allt han har gjort. Nu har han satt sina polare i skiten.

Men du som verkar känna DB, hur är han som person? Tuff på ytan men mjuk på insidan?
Citera
2013-08-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Kunde inte svarat bättre Tack för att någon förstår. Tack
Citera
2013-08-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
Hur menar du att tråden "dömer"? Att man säger "med de tatueringarna är man säkert kapabel till mord" eller "jag tycker att allt pekar på AJ som GM" är väl spekulation? Eller?

Har full förståelse för att du vill att dina vänner skall vara oskyldiga och det kanske de är också. Det är nog tyvärr upp till dem själva nu att bevisa sin oskuld eftersom mycket verkar peka på dem (då menar jag inte här i tråden utan det polis och åklagare påstår sig ha mot dem).

Nu handlade det inte om A.J utan om D.B. I övrigt håller jag med dig i inlägget!
Citera
2013-08-07, 10:52
Medlem
IroniskJags avatar
Mycket tjafs nu som fyller ut tråden..
Kan väl konstatera att vi är extra kritiska mot uppgifter som kommer från vänner till dom misstänkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in