2013-08-07, 10:11
Medlem
lafemmefatales avatar
Många thaimassöser har ledsnat på alla HE-förfrågningar från sexgalna dårar till män och talar nu ut i Sydsvenskan.
Citat:
På en av salongerna på Stora Kvarngatan arbetar Lisa. Hon kom till Sverige för sex år sedan. I flera år hankade hon sig fram på ströjobb och som städerska. Nu är hon stolt över att äntligen lyckats starta eget.

- Jag vill hjälpa människor som har ont. Men istället kommer många och frågar mig om sex. Det händer nästan varje dag. Jag blir så ledsen, säger hon.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/jag-blir-ledsen-in-i-hjartat/

Många massöser upplever dessutom en skräck inför de skamliga förfrågningarna.
Citat:
Ibland kommer förfrågningarna och förslagen under själva massagen.

- Då är man ensam i rummet. Det känns inte bra och ibland blir jag rädd. Tänk om de slår mig när jag säger nej, säger Korapin Panyakham.

Hur i helvete är dessa män funtade, som istället för att gå till självutnämnda sexarbetare, ränner runt och frågar thaimassagesalonger om vartannat ifall de utför sexuella tjänster? Det här är alltså fullt lagliga inrättningar som ofta drivs och ägs av utländsk arbetskraft, och det här är tacken de får? Att behandlas som smutsiga köttstycken med sex som enda funktion och pengar som enda funktionalitet?

Är det såhär svenska män vill bli förknippade utomlands? Som perverterade slödder utan hyfs? Vari ligger moralen i det här sjuka beteendet och varför sysslar inte kvinnor med samma galenskaper?

Frågorna är högst allvarliga. Ni som känner er träffade kan ju bli provocerade om ni inte förmår att stänga känslorna ute, jag struntar i vilket. Börja diskutera.
Senast redigerad av lafemmefatale 2013-08-07 kl. 10:20.
Citera
2013-08-07, 10:24
Medlem
CarolinaSthlms avatar
Jag försvarar absolut inte mäns beteénde. Men då vi alla vet att man kan få sexuella tjänster om man ger dricks på vissa salonger så är det ju svårt för män att veta vilken salong detta förkommer på.

Om man är en seriös salong som inte låter tjejer arbeta för dricks, varför inte sätta upp en lapp i salongen att dessa förfrågningar inte är välkomna? Om detta inte hjälper, skriv att alla förfrågningar polisanmäls. Jag gissar att många då går någon annanstans om det är happy ending man är ute efter. Enkelt.
Så du måste ju fråga dig varför dessa salonger inte tar till denna enkla åtgärd utan istället tar offer-rollen och gråter ut till en journalist...?
Citera
2013-08-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Hur i helvete är dessa män funtade
Det måste ju kännas förjävligt för tjejer som faktiskt bara masserar och inget annat. Men anledningen är inte så svår att förstå.

På turistorterna i Thailand är var och varannan massagesalong i själva verket en front för prostitution, precis som det har varit i hundratals år och fortfarande är i vartenda land över hela världen. Även svenska tjejer (och killar) som är massörer med egen salong får alltså förslag och förfrågningar av den sorten, ibland också från kvinnor.

Det finns ett enkelt sätt att slippa 95% av alla sådana där frågor. Man sätter upp en stor skylt med texten:

"Detta är en seriös massagesalong. Vi utför inga sexuella tjänster. Förfrågningar om sådana tjänster polisanmäls."
Citera
2013-08-07, 10:42
Medlem
Knotknets avatar
Flertalet av salongerna som utför thaimassage i Sverige utför också HE. Men varför fråga thaihoran? Kunden kommer märka utan att fråga om det är en avrunkningssalong då massösen kommer "råka" komma åt kuken och invänta reaktion. Alternativt bara fråga kunden om han vill ha en avrunkning.

Slutsats rätt att anta att thaimassösen är en hora som gärna runkar av kundens kuk. Men fel att fråga för det kan upplevas som kränkande mot de få thailändskor som inte är horor.
Citera
2013-08-07, 10:49
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolinaSthlm
Jag försvarar absolut inte mäns beteénde. Men då vi alla vet att man kan få sexuella tjänster om man ger dricks på vissa salonger så är det ju svårt för män att veta vilken salong detta förkommer på.
Puttinutti. Måste vara riktigt tufft för dem.
Citat:
Om man är en seriös salong som inte låter tjejer arbeta för dricks, varför inte sätta upp en lapp i salongen att dessa förfrågningar inte är välkomna? Om detta inte hjälper, skriv att alla förfrågningar polisanmäls. Jag gissar att många då går någon annanstans om det är happy ending man är ute efter. Enkelt.
Så du måste ju fråga dig varför dessa salonger inte tar till denna enkla åtgärd utan istället tar offer-rollen och gråter ut till en journalist...?
Det är ju det många gör. Läs artikeln, torde vara underförstått när den länkas i huvudinlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Det måste ju kännas förjävligt för tjejer som faktiskt bara masserar och inget annat. Men anledningen är inte så svår att förstå.

På turistorterna i Thailand är var och varannan massagesalong i själva verket en front för prostitution, precis som det har varit i hundratals år och fortfarande är i vartenda land över hela världen. Även svenska tjejer (och killar) som är massörer med egen salong får alltså förslag och förfrågningar av den sorten, ibland också från kvinnor.

Det finns ett enkelt sätt att slippa 95% av alla sådana där frågor. Man sätter upp en stor skylt med texten:

"Detta är en seriös massagesalong. Vi utför inga sexuella tjänster. Förfrågningar om sådana tjänster polisanmäls."
Varför anser du och CarolinaSthlm att det är thaimassagesalongernas enda utväg för att få en bättre arbetsplats och slippa löst slödder som carolina kallur här under? Tror ni inte på andra, bättre lämpade åtgärder?
Citat:
Ursprungligen postat av carolina kallur
Kan bara hålla med. Otroligt bra skrivet. Vilka jävla svin dessa män måste vara som ger sig på en stackars oskyldig thailänska med sexuella förslag och propåer.

Detta måste kommit som en stor chock för henne att sådant existerar inom thaimassagebranschen.
Nu gråter hon ut i tidningen ala thaistyle! För jävlar i mig. Denna tjej är det synd om de luxe.

Dö alla jävla män som köper sex.

Sånt jävla förakt jag har för er!
Nej men du kan gärna dö om jag får bestämma, för nu förpestar du min tråd med ditt ynkliga känslodravel. Varför vaknade du upp idag och bestämde dig för att tillhöra den stora skara medlemmar som bidrar noll till forumet med sina innehållslösa inlägg som aldrig tycks följa topic?
Citera
2013-08-07, 10:52
Medlem
WordWarriors avatar
Haha, de flesta klagar inte. De tjänar gott på happy endings. Läser du stora thaimassagetråden här så finner du att mellan 50-80 % av thaimassageställena erbjuder sexuella tjänster. De är fördolda bordeller. Vad beror detta på? Sexköpslagen och kopplerilagen, och Sveriges idiotpolitik på området.

Avkriminalisera/legalisera sexarbete och sexköp så kommer problemet att försvinna för de som driver de få thaimassageställen som inte erbjuder sexuella tjänster. Finns det lagliga och kontrollerade ställen så finns ju ingen anledning att fråga efter dessa tjänster där.

Moralkärring!
Senast redigerad av WordWarrior 2013-08-07 kl. 10:55.
Citera
2013-08-07, 10:55
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Haha, de flesta klagar inte. De tjänar gott på happy endings. Läser du stora thaimassagetråden här så finner du att mellan 50-80 % av thaimassageställena erbjuder sexuella tjänster. De är fördolda bordeller. Vad beror detta på? Sexköpslagen och kopplerilagen, och Svetiges idiotpolitik på området.

Avkriminalisera/legalisera sexarbete och sexköp så kommer problemet att försvinna för de som driver de få thaimassageställen som inte erbjuder sexuella tjänster. Finns det lagliga och kontrollerade ställen så finns ju ingen anledning att fråga efter dessa tjänster där.
Du tycks vara extremt övertygad om din sak. Har du några goda motiveringar eller måste jag gissa mig till dem själv?
Citera
2013-08-07, 10:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du tycks vara extremt övertygad om din sak. Har du några goda motiveringar eller måste jag gissa mig till dem själv?

Förtydliga dig tack...
Citera
2013-08-07, 10:59
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:

Inte alls. Man avvaktar helt enkelt massösens agerande och förslag. Kommer inget sådant håller man käften och är nöjd med en bra massage. Män som beter sig som i artikeln borde steglas på torget.
Citera
2013-08-07, 11:01
Medlem
WordWarriors avatar
Det här är bara en del i feministmedias kampanj mot prostitution. Om det nu stämmer att så många får förfrågningar i Malmö visar det ju att inte en jävel bryr sig om sexköpslagen. Danmark ligger ju för fan ett stenkast bort, med en stor marknad med bordeller. Lagen ska fanimig rivas upp!

PS. Den thailändska kungen är säkert bedrövad över att det säljs sexuella tjänster på massagesalonger i Malmö... Där hade ni ett argument som heter duga i artikeln...
Senast redigerad av WordWarrior 2013-08-07 kl. 11:05.
Citera
2013-08-07, 11:03
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Förtydliga dig tack...
Herregud...
Citat:
Hur ska en legalisering av sexhandel minska de genuina thaimassagesalongernas problem med odrägliga män? Är det ett inbillat utfall med anledning av din romantiserade bild av sexhandel och prostitution eller sitter du på några riktiga, vettiga motiveringar?
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Inte alls. Man avvaktar helt enkelt massösens agerande och förslag. Kommer inget sådant håller man käften och är nöjd med en bra massage. Män som beter sig som i artikeln borde steglas på torget.
Du verkar åtminstone vara en av få sexköpare med fungerande hjärna. Eloge.
Senast redigerad av lafemmefatale 2013-08-07 kl. 11:09.
Citera
2013-08-07, 11:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Herregud...

Hur ska en legalisering av sexhandel minska de genuina thaimassagesalongernas problem med odrägliga män? Är det ett inbillat utfall med anledning av din romantiserade bild av sexhandel och prostitution eller sitter du på några riktiga, vettiga motiveringar?

Är du helt dum i huvudet? Finns det lagliga bordeller som erbjuder sexuella tjänster så kan de som vill köpa dessa tjänster gå dit istället? Sådär. Var det komplicerat?

Det här kommer från en kvinna som kallar sig femmefatal...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in