Citat:
Att deras olika versioner av händelseförloppet inte stämmer överens påvisar naturligtvis att någon, några eller alla ljuger. Därifrån är steget mycket långt till att någon ska sluta ljuga och avslöja var Id@s kropp är dumpad. För DB, som har sin livshistoria tatuerad i ansiktet, är steget förmodligen alltför långt. Det må så vara att golare inte har några polare, men jag tvivlar på att de som i detta tragiska fall inte golar kommer att få så värst många nya dödspolare. Inte heller lär DB kunna maskera sin gaddade nuna med ett nyodlat helskägg och flytta till någon annan ort i [miss-] Fosterlandet. Lite svårt att börja om från början, att starta en ny karriär... Alla kommer ju att veta att han inte golade. Vad det var som han inte avslöjade.
När detta dilemma har hunnit sjunka in i häktescellens ensamhet finns det trots allt en liten chans att DB lättar sitt hjärta, men risken för att han tar sitt eget liv är nog större. Han är redan dömd. Av Flashback.
När detta dilemma har hunnit sjunka in i häktescellens ensamhet finns det trots allt en liten chans att DB lättar sitt hjärta, men risken för att han tar sitt eget liv är nog större. Han är redan dömd. Av Flashback.
Jag tycker det är fel att säga "dömd av Flashback". Tråden följer i princip utvecklingen i polisutredningen förutom några utsvävningar som är ganska uppenbara. Hade inte internet funnits hade de redan varit dömda av allmänheten på orten, enda skillnaden är att byskvallret får en större spridning. Det betyder dock inte att de är allmänt körda. AJ t ex har ju diskuterats här i ett antal år men har ändå kunnat härja vidare ostört såvitt jag vet.
Om tre amigos går fria men heller inte rentvådda av att man hittar den riktige GM blir nog inte Flashback deras största problem utan snarare människor på orten, IFs vänner och anhöriga och andra som "tagit ställning" i frågan. Så hade fallet varit även utan Flashback.
Klart att bevisning finns! Men nu menade jag spekulationer och trolleriinlägg. Samt att jag svarade på ett inlägg. Och nej jag motsäger inte dig ang tatueringarna. Men alla skall inte dras över en kant... Man är inte sämre människa för att man tatuerar sig? Vissa är riktigt elaka ang utseende mm här... Dom här killarna har familjer dom också. Och får sig tyvärr både kängor och stämplar. Nu var det såhär att inlägget jag svarade på handlade om att dom redan är dömda av flashback.... Och vilka hot som väntar dom vid ev. frisläppande.