2013-08-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Att deras olika versioner av händelseförloppet inte stämmer överens påvisar naturligtvis att någon, några eller alla ljuger. Därifrån är steget mycket långt till att någon ska sluta ljuga och avslöja var Id@s kropp är dumpad. För DB, som har sin livshistoria tatuerad i ansiktet, är steget förmodligen alltför långt. Det må så vara att golare inte har några polare, men jag tvivlar på att de som i detta tragiska fall inte golar kommer att få så värst många nya dödspolare. Inte heller lär DB kunna maskera sin gaddade nuna med ett nyodlat helskägg och flytta till någon annan ort i [miss-] Fosterlandet. Lite svårt att börja om från början, att starta en ny karriär... Alla kommer ju att veta att han inte golade. Vad det var som han inte avslöjade.

När detta dilemma har hunnit sjunka in i häktescellens ensamhet finns det trots allt en liten chans att DB lättar sitt hjärta, men risken för att han tar sitt eget liv är nog större. Han är redan dömd. Av Flashback.

Jag tycker det är fel att säga "dömd av Flashback". Tråden följer i princip utvecklingen i polisutredningen förutom några utsvävningar som är ganska uppenbara. Hade inte internet funnits hade de redan varit dömda av allmänheten på orten, enda skillnaden är att byskvallret får en större spridning. Det betyder dock inte att de är allmänt körda. AJ t ex har ju diskuterats här i ett antal år men har ändå kunnat härja vidare ostört såvitt jag vet.

Om tre amigos går fria men heller inte rentvådda av att man hittar den riktige GM blir nog inte Flashback deras största problem utan snarare människor på orten, IFs vänner och anhöriga och andra som "tagit ställning" i frågan. Så hade fallet varit även utan Flashback.
Citera
2013-08-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Hur användes Cheva vanen ?

Används inte alls.
Citera
2013-08-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Röker DB ?
Nej
Citera
2013-08-07, 10:01
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ytterligare missförstånd. Den har han inte tatuerad.. Det var en bild med ett budskap. Inte hans egen!

Det verkar som att många tar för givet i tråden att det är hans ansiktstatuering. Själv trodde jag att armen med tatueringen på hans FB-sida var hans. Då fick vi rett ut det.....

Tack!
Citera
2013-08-07, 10:03
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:
Var någonstans skrev jag att det inte fanns fakta? Klart att bevisning finns! Men nu menade jag spekulationer och trolleriinlägg. Samt att jag svarade på ett inlägg. Och nej jag motsäger inte dig ang tatueringarna. Men alla skall inte dras över en kant... Man är inte sämre människa för att man tatuerar sig? Vissa är riktigt elaka ang utseende mm här... Dom här killarna har familjer dom också. Och får sig tyvärr både kängor och stämplar. Nu var det såhär att inlägget jag svarade på handlade om att dom redan är dömda av flashback.... Och vilka hot som väntar dom vid ev. frisläppande.
Det är så att man blir lite mörkrädd av vissas sätt att skriva/tänka/ bete sig mm

Klart att man inte är en sämre människa för att man tatuerar sig, jag har själv en tatuering. Dock en som går att dölja (och är smakfull). Hakkors i pannan, "jag-har-mördat-tårar" under ögonen, ACAB eller FUCK YOU skrivet över hela pannan - då har man gjort ett statement och i mitt tycke dömt sig själv.
Ja, de här killarna har också familjer (och barn har jag förstått). Ännu en anledning att tänka efter vad Id@s familj går igenom och tala ut istället för att hålla GM om ryggen.
Får jag fråga dig, DaBitch, vad du har för anledning att försvara dessa fega kräk?
Citera
2013-08-07, 10:03
Bannlyst
Citat:
Som jag redan skrivit, så klart hade jag skrivit det OM det hade med Idas försvinnande att göra. Men det har ingen relevans alls i detta fallet.

Men se det är sådana svar som misstänkliggör DB, och för all del undergräver ditt förtroende.

Du påstår att DB kan vara oskyldig och då är det korten på bordet som gäller, det är väl bättre än att vi sitter här och spekulerar i att han brände kläder med blod på och sin egen bil som av allt att döma varit inblandad i Idas mord.

Så för din egen skull så får du svara på vad han gjort. Du kan tex. säga att du vet att han har alibi för tiden 15-18, utan att redogöra i detalj osv.

Så snälla du, vet du något så är det för DBs bästa du berättar.
Citera
2013-08-07, 10:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är så att man blir lite mörkrädd av vissas sätt att skriva/tänka/ bete sig mm

Det som gör mig mörkrädd i denna tråden är dess topic, hur känner du för det?

Enl. media ska det ju numera finnas bevis för att D&F befunnit sig på platsen då är det inte konstigt ifall spekulationerna flödar.

Vad är din åsikt om A, D&Fs roll i det hela?
Citera
2013-08-07, 10:11
Bannlyst
Citat:
Nej

Bränner han sprit ?
Eller har pysslat med detta förr ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-07 kl. 10:19.
Citera
2013-08-07, 10:13
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det som gör mig mörkrädd i denna tråden är dess topic, hur känner du för det?

Enl. media ska det ju numera finnas bevis för att D&F befunnit sig på platsen då är det inte konstigt ifall spekulationerna flödar.

Vad är din åsikt om A, D&Fs roll i det hela?

Kunde inte sagt det bättre själv! Tummen upp för dig, bagarn29!
Citera
2013-08-07, 10:13
Bannlyst
Citat:
Används inte alls.

EDIT: Är du helt säker på att den inte använts vid tidpunkten, eller finns det en möjlighet ?

Vilken/a bil/ar använder FH ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-07 kl. 10:35.
Citera
2013-08-07, 10:21
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
[/spoiler]
Jag ville inte tjafsa då jag fick intrycket att Byxan81 själv hade besökt trapphuset. När sen detta inlägg dök upp bekräftade det grannens uppgift om att det finns två vindslägenheter i 52:an.

Lägg inte för mycket vikt i vad Byxan81 skriver. Verkar veta en del men man vet inte som är sant... Man blir inte kallad troll utan anledning
Citera
2013-08-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Nonym
Klart att man inte är en sämre människa för att man tatuerar sig, jag har själv en tatuering. Dock en som går att dölja (och är smakfull). Hakkors i pannan, "jag-har-mördat-tårar" under ögonen, ACAB eller FUCK YOU skrivet över hela pannan - då har man gjort ett statement och i mitt tycke dömt sig själv.
Ja, de här killarna har också familjer (och barn har jag förstått). Ännu en anledning att tänka efter vad Id@s familj går igenom och tala ut istället för att hålla GM om ryggen.
Får jag fråga dig, DaBitch, vad du har för anledning att försvara dessa fega kräk?

Jag tänker lika mycket på Idas familj som jag tänker på alla andra, såsom folk som redan är dömda på flashback och i andras ögon. Tala ut? Ja hade något varit relevant för fallet så hade jag det. Med vad har ex: ansiktstatueringar med fallet att göra, eller hur folk ser ut? Hålla GM om ryggen? Var någonstans har jag gjort det?
Du ställer mig en fråga.... Jag svarar och ställer dig flera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in