Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Lot sa till sitt folk, "Ni begår en sådan avskyvärd handling; ingen i världen har gjort det förut! "Ni har sexuellt umgänge med männen i stället för med kvinnorna. Ni är verkligen syndande människor." Hans folk svarade med att säga, "Vräk dem från er stad. De är människor som vill vara rena."
[Koranen 7:80-82]
"Lot sa till sitt folk, "Hur kan ni göra något så avskyvärt, offentligt, fast ni kan se? "Ni ägnar er åt sexuellt umgänge med männen, av lusta, i stället för kvinnorna. Ni är verkligen okunniga människor." Den enda reaktionen från hans folk var att de sa, "Förvisa Lots' familj från vår stad; de tillhör människor som vill vara rena."
[Koranen 27:54-56]
"Låt det finnas en gemenskap ibland er som bjuder in till det som är bra, förespråkar rättfärdighet och förbjuder ondska. Dessa är vinnarna."
[Koranen 3:104]
Vilka försöker du övertyga med dessa citat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Jag tänker svara på frågan "varför acceptera homosexualitet men inte mord, stöld och misshandel?"
Svaret är:
Jag struntar fullkomligt i vad mina grannar "Lasse och Bosse" pysslar med under sitt täcke i sin sänghalm...
vad fan har jag med det att göra????? .....däremot skulle jag bli
JÄVLIGT FARBANNAD om dom skulle få för sig att
mörda mina nära och kära,
sno min bil eller
knacka in skallen på mig!!!!
Den som inte fattar hur jag kan tycka så är RIKTIGT, RIKTIGT korkad!!!! 
Du tar orden ur min mun. Jag tänkte i princip skriva samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
JackBlack
Homosexualitet drabbar ingen oskyldig, det gör mord, stöld och misshandel. Pedofili innebär att man utnyttjar en barn vilket i bästa fall innebär att man lurar en svag och omogen individ, i sämsta fall är det något betydligt värre...
Bra skrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Updown
Homosexualitet tillkommer i samhällen där det pågår ett moraliskt förfall,
Homosexualitet tillkommer i ALLA samhällen - även de samhällen där det är olagligt.
Citat:
Sverige har tyvärr drabbats av detta moraliskt förfall sedan Olof Palme.
Homosexuella förhållanden var lagliga i Sverige innan Palme blev stadsminister.
Citat:
En man som är tillsammans med en man leder inte till något medan en man och en kvinna leder till avkomma.
Och vad är problemet? Jorden är ju överbefolkad.
Är du lika negativt inställd till asexuella personer och heterosexuella personer som väljer att aldrig skaffa barn?
Citat:
Ursprungligen postat av
tulipbear
Förstår inte varför muslimer ofta ogillar homosexuella. Man tycker ju att en religion som accepterar polygami och kulturer som praktiserar detta borde älska homosexualitet. Mindre konkurrens om kreaturen helt enkelt.
Muslimerna ogillar dem av den enkla anledningen att Koranen säger att homosexualitet är något ont. Krångligare än så är det inte.