2013-08-06, 11:48
Bannlyst
http://www.eskilstuna.se/sv/Uppleva-och-gora/Bibliotek/Barn--unga/Lilla/Deckarveckor-for-barn-och-unga1/Deckarveckor-for-barn-och-unga/
Citera
2013-08-06, 12:22
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jodå det tycker jag. Sönder och samman?
Sök hjälp då.
Finns program där man tränar vanligt omdöme du är i stort behov av det.
Citera
2013-08-07, 09:16
Bannlyst
http://stockholm.etc.se/nyhet/utbrandhet-kan-orsaka-polisvald

Det finns numera förklaringar till allt.
Citera
2013-08-07, 11:33
Medlem
I och med att polisen är misstänkt för brott och ska delges misstanke om brott, varför är inte denna i "aktuella brott" sektionen ?
Citera
2013-08-08, 08:34
Bannlyst
Hur det nu än är med den kvinnliga polisen, så är hennes förutsättningar för att
betala skadestånd/dagsböter hyfsade med tanke på att hon enligt senaste, just
i dagarna fastställd taxering hade en inkomst av tjänst på 425.983 kr. Underskott
av kapital på 38.740 kr härrör antagligen från ett köp av bostad.
Citera
2013-08-08, 11:46
Medlem
mr.laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
St#ckh#lms t#ngsr#tt

Är det inte lättare att bara lägga upp handlingen? Tex mha av http://www.ladda-upp.se/
Citera
2013-08-09, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
Är det inte lättare att bara lägga upp handlingen? Tex mha av http://www.ladda-upp.se/

För mig är ingenting lätt. Men det är lite roligt att sekretessen runt den kvinnliga polisen
nu verkar ha hävts medan hennes "offer" fortfarande tycks vara hemlig.
Citera
2013-08-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Dessvärre går vi åt motsatt håll, mer restriktioner av privatpersoners rätt att fota och filma på allmän plats och mer övervakning av privatpersoner. Detta måste motarbetas.

Får jag fråga på vilket sätt det tillkommit restriktioner om foto?
Idag existerar inga restriktioner alls. Inte ens på tapeten att skapa sådana restriktioner i det här landet.
Citera
2013-08-09, 13:39
Medlem
I övrigt kan jag både hålla med om att vi går mot fel håll när vi måste ha mer och mer bevakning över medborgarna.
Men. Samtidigt är det svårt att se vur vi skall klara oss utan den.
Folkviljan att sköta sig minskar kraftigt.
Fler och fler anser att de har en rättighet att t.ex. supa sig full, "spela Allan" hur som helst. Förstöra andras egendom på vägen. Och sedan spy galla över ordningspersonal som försöker förhindra detta.

Det har gått så långt att till och med kan ungdomar och vuxna t.ex. använda skyltfönster på affärer som bollplank för fotbollsspelande. Skulle polisen eller annan ordningspersonal protestera och engagera sig, då skulle de få galla av personer runt omkring.
Helt plötsligt är det ordningspersonalen som gör fel enligt gemene man. Och det blir säkerligen en tråd här på Flashback om den tråkiga myndighetsutövningen.

Så, saken har två sidor. Vi medborgare orsakar genom vår dåliga stil att ordingspersonalen behöver eller anser sig behöva bete sig på det här sättet.
Senast redigerad av AfSvinhufvud 2013-08-09 kl. 13:54.
Citera
2013-08-10, 03:36
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Idag existerar inga restriktioner alls. Inte ens på tapeten att skapa sådana restriktioner i det här landet.

Det får du så gärna göra! Här kommer ett svar i form av ett aktuellt smakprov. Jag hävdar följaktligen att du uttalar dig tvärsäkert i frågan, men helt enkelt inte har koll.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-08-10 kl. 03:40.
Citera
2013-08-10, 06:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det får du så gärna göra! Här kommer ett svar i form av ett aktuellt smakprov. Jag hävdar följaktligen att du uttalar dig tvärsäkert i frågan, men helt enkelt inte har koll.

Men det avser hemlig fotografering/filmning av privata platser eller göromål. Om du journalistiskt kan försvara filmning av poliser som går på toaletten så får du det. Liksom om du filmar en polis som pucklar på någon med batong hemma hos sig.

Däremot kan jag hålla med dig om varför just myndigheter ska ha en särskild möjlighet att filma enskilda angelägenheter i sin verksamhet.
Citera
2013-08-10, 08:22
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud

Den enda restriktionen som kommit till på senaste månaderna var väl den där lagen (eller om det endast var ett förslag, som inte gick igenom, eller inte har gått igenom än) som sa att det var olagligt att filma in i folks bostäder. På allmän plats är det ju fortfarande lagligt att använda kamera. Och kring poliser så tycker jag att det ska uppmuntras att man filmar dem, ifrån båda hållen. Poliserna får filmbevis på hur buset betér sig, och det är lättare för deras överordnad att bedömma deras handlande om han ser det på film. Samt att befolkningen får skyddet av att polisen inte kan beté sig hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in