Citat:
Ursprungligen postat av
Goldenman1
Inte om kroppen ligger i DBs hemmagjorda kista. Verkligen ingen som vet var denna kistan tagit vägen...fan jag drömmer snart om den på nätterna, hade jag bott närmre hade jag tagit mig en koll själv.
Men blir inte detta ändå jobbigare. Först lilla Ida (50 kg?), sedan en hemsnickrad likkista, som hela byn vet vem som äger (+50 kg) och ökar volymen med gissningsvis 300% och dessutom kräver en släpkärra för vidare transport.
Detta diskreta ekipage med öppen släpkärra, som nu måste förflyttas med en dragkrokförsedd bil, väger vid det här laget gissningsvis 400 kg.
OK, vi asar iväg det till en vattensamling, skaffar material till en provisorisk ramp och med hjälp av det lokala nazistpartiet rullar vi ut 0,4 ton i den sumpiga dammen.
Tyvärr måste vi vara ganska många, för släpkärra med kista är nästan lika hög som dammen är djup; vi kan inte bara rulla i den, utan den ska placeras en bra bit ut i dammen, så att den inte sticker upp ovanför ytan. Innan dess har vi sett till att skaffa 100 kilo sten att lägga i kistan, eller säkrat den ordentligt i släpkärran, eftersom den annars kommer att flytta iväg; med det första alternativet måste vi även skaffa ett par reservnassar, då vikten nu är ett halvt ton.
Ja... kanske, men jag sällar mig inte till de troende.
DB har en, enligt tråden numera död, hund. Jycken kanske ligger på lit de parade i kistan genom partivänners försorg. En framtida partiikon, Trollhättans Horst Wessel.