2013-08-06, 16:41
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Att homosar har lite svårare att få barn måste ju inte betyda att naturen gjort nåt direkt fel

Haha! Lite svårare alltså? Okej. Du verkar ju neutral i frågan.

Citat:
Är barnafödande det enda betydelsefulla i livet eller?

Nej, men det är det mest betydelsefulla.

Citat:
Tvärtom är det väl bra att det inte blir överpopulation?

Oroa dig inte.

Krig och naturkatastrofer jämnar ut det. Sen så sker det en och en annan bilolycka också.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men kära nån. Var tror du homosexualitet kommer ifrån? Om naturligt urval aldrig premierat homosexualitet så skulle det ju inte finnas någon. Varför tror du att det fortfarande finns i djurriket efter 3 miljarder år av evolution? Varför tror du att det existerar om det naturliga urvalet inte vill ha homosexualitet?

Det finns personer som föds med andra handikapp också. Så som missbildningar. Är det något som naturen också önskar, då det finns med efter alla dessa år? Jag har sagt varför homosexualitet existerar. Det har blivit ett medfött fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilken utav dem?

Det vet jag inte. Det var därför jag skrev "Gud/Naturen".
Citera
2013-08-06, 16:46
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Förstår inte riktigt vitsen med att diskutera med någon som ser världen och universum ur ett teistiskt perspektiv. Bibeln, koranen, toran etc. är inte accepterade källor för rationella personer, men det begriper inte dessa människor.
Citera
2013-08-06, 16:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Nej. Du blev så himla krossad att du försvann från diskussionen. Har du glömt bort det redan? Du förstod förmodligen tillslut att studien var ren pseudostatistik.

Ja, MeanMe omintetgjorde Regnerus "forskning", minns jag.
https://www.flashback.org/sp44008500

Citat:
Beskylld för forskningsförfalskning:
Här är ett brev signerad av 200 av några av USAs främsta sociologer och psykologer som helt tar avstånd från hans forskningsresultat.
http://familyinequality.wordpress.co...egnerus-paper/

En av de tyngsta kritiken var att man låtit egna medarbetare genomföra peer-review kritiken av avhandlingen.

Det är ju forskarnas bottenskrap du plockar fram.
De som man lyfter fram som avskräckande exempel på hur forskning inte skall genomföras..
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-06 kl. 16:51.
Citera
2013-08-06, 16:49
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, MeanMe omintetgjorde den Regnerus "forskning", minns jag.
https://www.flashback.org/sp44008500
Det roligaste var dock att det relevanta urvalet endast bestod av 2 personer
Citera
2013-08-06, 16:59
Medlem
Vuxna myndiga människor får väl göra vad de vill med varandra, vem är du att bestämma vilken partner jag får eller inte får ha? (Nu är jag hetero men ändå) Hur kan du ens jämföra med pedofili? Pedofili involverar en omyndig person som inte har samma rätt till självbestämmande.

Mord, stöld osv saknar samtyckte, du förstår väl skillnaden?! Om du stjäl något av mig och jag samtycker så är det snarare en gåva och därmed helt okej.
Citera
2013-08-06, 17:16
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Förstår inte riktigt vitsen med att diskutera med någon som ser världen och universum ur ett teistiskt perspektiv. Bibeln, koranen, toran etc. är inte accepterade källor för rationella personer, men det begriper inte dessa människor.
Precis. Tänkte själv skriva det som andra redan skrivit: homosexualitet skadar inte andra.
Det läskiga är att det finns så många som tycker gamla skrifter är bra.
Citera
2013-08-06, 17:24
Medlem
Lätt hänt att man trampar någon på tårna i en diskussion som denna. Men det får det vara värt tyvärr.

Konstigt nog har det inte pratats mycket om hormonernas roll i denna frågan. Om man läser om Serotonin, en signalsubstans som indikerar vår livskvalite, så är det svårt att inte dra kopplingar:

Även om signalsubstansens ursprungliga syfte var att sprida budskapet i kroppen om djuret befinner sig i en näringsrik eller näringsfattig miljö så använder djur med avancerade nervsystem serotonin generellt till att indikera för kroppen om djuret befinner sig i en gynnsam eller ogynnsam miljö. Exempelvis påverkas serotoninkoncentrationen i nervsystemet hos leddjur och ryggradsdjur av djurets sociala status. När ett djur blir mätt eller vinner revirstrider höjs serotoninnivån i det tillfälligt. Om detta sker upprepade gånger under längre tid sker en anpassning i nervsystemet så att proportionerna mellan olika serotoninreceptorer förändras. Eftersom serotoninreceptorerna har olika effekt på djurets aggressivitet och könsdrift så kan serotonin anpassa djurets beteende till dess sociala status.

Intressant!
Citera
2013-08-06, 17:29
Medlem
Nej men jag går och dödar en person på stan istället. Säkert inga släktingar eller familj som skulle bli ledsna. Men det hade dom nog blivit när jag hade kysst min pojkvän.

Idiot.
Citera
2013-08-06, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Haha! Lite svårare alltså? Okej. Du verkar ju neutral i frågan.
De kan ju faktiskt para sig med nån av motsatt kön och få barn, även om de inte njuter av själva sexet...
Citera
2013-08-06, 17:48
Medlem
wootens avatar
Ip: Homosexualitet bör förbjudas pga [...]Lot sade bla bla bla, gud säger si och så bla bla bla [..]. Betänk hur situationem ser ut för oss som inte behöver ta hänsyn till irrationella åsikter från en som alltid ser en och som kräver sitt arsle ständigt renslickat genom anammande av omotiverbara åsikter.Vi som endast behöver ta hänsyn till människors välmående och därför anser att en handling mellan människor, där parter endast gynnas, mår bra, gör vad de vill, utan ett enda offer, utan någon som får betala, utan någon som mår dåligt har ingen anledning att fördömma homosexualitet.

När du inser hur bizarr denna åsikt är för en som inte tror på gud, bör du också inse vilket gift dina åsikter är för denna värld som faktisk (med all sannolikhet) inte innehåller din gud, där din gud endast är en förgiftande vanföreställning, för alla oss som inte är grundlurade. Du förgiftar och gör världen till en sämre plats.
Senast redigerad av wooten 2013-08-06 kl. 17:58.
Citera
2013-08-06, 17:55
Medlem
santos_devilles avatar
Vad är det för likheter mellan mord och homosexualitet?
Moraliskt fel för vissa. MEN det bästa med Sverige är friheten att få vara den man vill. Det sämsta med arabländer och allmänt religiösa länder är motsatsen till frihet, där får man välja två läger och sedan leva efter deras jävla regler.

Ni som är så arga på böglobbyn, jag ser mer gärna ett förbud emot religion och den påhittade moral ni tror ni har på grund av den. ELLER så får ni behålla rätten att sprida er mupp-religion, kristna får rätten att sprida sin mupp-religion och böglobbyn får sprida sitt mupp-budskap..

Är det inte då bättre att alla får göra som de vill. Bögar lobbar för att fler ska våga komma ut. Islamister lobbar för att fler ska bli muslimer osv.

Din moral är din moral och den kan på sin höjd styra över din egna familj, inte oss andra.
Citera
2013-08-06, 18:03
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Och jag skulle kunna säga att vi ska atombomba Kina för att kineserna är för många. Att 1 av 4 människor på jorden är kineser är på tok för många så låt oss kärnvapen bomba landet!

Fortfarande återstår det faktum att vi kan inte ha detta argumentet att vi ska tömma jorden på dess befolkningen. Och det återstår det faktum att homosexualitet ur ett biologiskt perspektiv måste förkastas.

Vi har problem med överbefolkning.
Homosexualitet verkar till att minska det problemet.
Atombomba Kina verkar också till att minska det problemet.
Därför kan man likställa homosexualitet med att atombomba Kina.

Hur infantilt tycker du resonemanget är på en skala 1-10?

Varför måste homosexualitet förkastas "ur ett biologiskt perspektiv"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in