2013-08-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Du har i alla fall rätt om det att utan tron på Gud finns inga begränsningar och allt blir tillåtet och inga moraliska lagar kommer existera!

Det är därför samhället är som det är.

Naturen har också fina lagar om att den som är starkast kommer överleva. Det är därför lejon till exempel om dem ser sina ungar bli skadade och inte kan springa till 100 % bara överger dem och låter dem dö. Medan människor tar hand om sina barn även om dem föds CP-skadade utan förmåga att ta hand om sig själva.

Följ naturen och låt dem dö! Vissa gör det visserligen.

Moral är till för att ett samhälle ska kunna fungera på ett bra sätt. Dagens samhälle gör det inte, även om man har pengar så man inte behöver svälta så ser vi hur dagens samhälle förfaller och invånarna har aldrig varit så olyckliga som nu. En av 4 kvinnor i Sverige kommer våldtas under sin livstid, mycket tack vare horaktig livsstil.

En gud behövs inte för att ha ett moraliskt samhälle.
Citera
2013-08-05, 22:58
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Jag skulle ha större förståelse om du argumenterade för raka motsatsen. Mänskligheten håller på att göra jorden obeboelig, till stor del pga överbefolkning. Jag skulle gärna se mer homosexualitet i världen (dock slipper jag det gärna i Sverige), främst Afrika då.

Och jag skulle kunna säga att vi ska atombomba Kina för att kineserna är för många. Att 1 av 4 människor på jorden är kineser är på tok för många så låt oss kärnvapen bomba landet!

Fortfarande återstår det faktum att vi kan inte ha detta argumentet att vi ska tömma jorden på dess befolkningen. Och det återstår det faktum att homosexualitet ur ett biologiskt perspektiv måste förkastas.
Citera
2013-08-05, 22:58
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Hur kan du säga att man inte skadar någon? Individen skadar sig själv och sin partner fysiskt och psykiskt.
Läs noga. jag skrev att det inte finns ett offer.
Dricker du alkohol så är du visserligen ett offer och kan ta skada - men det är inte olagligt för det.
Du skadar ditt anus kanske, men då får du skylla dig själv. Precis som rökare skadar sina lungor
Jag tycker du skall strunta i denna fråga och sköta dig själv.
Jag tycker det är OK med religiösa människor, men de skall inte tvinga mig att leva som de vill.
Nu du kanske fattar varför man inte skall lagstifta om det?
Citera
2013-08-05, 22:59
Medlem
Citat:
Och jag skulle kunna säga att vi ska atombomba Kina för att kineserna är för många. Att 1 av 4 människor på jorden är kineser är på tok för många så låt oss kärnvapen bomba landet!

Fortfarande återstår det faktum att vi kan inte ha detta argumentet att vi ska tömma jorden på dess befolkningen. Och det återstår det faktum att homosexualitet ur ett biologiskt perspektiv måste förkastas.

Ur ett biologiskt perspektiv under medeltiden kanske.
Citera
2013-08-05, 22:59
Medlem
Islampeaces avatar
=
Citat:
ettkontobara|44637066]fast inget som står i dessa texter stämmer. det är det du måste utgå från. om du tror på någon religion eller någon religiös text så har du per definition fel i precis allt du säger.

Det är vad u utgår ifrån. Jag utgår ifrån att allt som står i koranen är 110% sanning.

Citat:
men visst, är man religiös så kan man inte stå för homosexualitet. du kan inte heller stå för något av de andra avtramp man gjort från religionen. människor som jobbar på söndag ska dö, folk som inte lyder sina föräldrar ska dö, allt sånt där.

Verkar inte som att du förstår religion så mycket. Stackars dig! En evighet väntar människan efter döden. Antingen blir det plåga, elände och jämmer i all evighet eller så blir det ett liv i lycksaligheter. Vilken man får på sin lott beror på om man förnekat sin skapare, trott och levt rättfärdigt. Detta var en kort men koncist redogörelse.

Du dör inte om du inte lyder dina föräldrar men du syndar däremot som du får stå till svars för i nästa liv. Jobba på söndagar är ett kristet påfund.

Citat:
du får ta allt eller inget. antingen sväljer du din piss-religion och lever efter den till 100% eller så kan du köra upp den i röven och komma ut i verkligheten istället. så enkelt är det. där håller jag med dig.

Vad pratar du om?
Citera
2013-08-05, 23:00
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag hade haft samma åsikt. Jag är av den meningen att två vuxna människor som vill leva/ha sex med varandra är i sin fulla rätt att göra det.

Varför skulle man vara av annan åsikt - av vilka anledningar?

Även om du vet att Sveriges 9 miljoner invånare hade blivit 4 miljoner om 100 år! Hade blivit under 1 miljon om 200 år, och så vidare?

Du vet biologin och hur förhållandet man/kvinna fungerar men ändå försvarar du homosexualitet?
Citera
2013-08-05, 23:01
Medlem
Citat:
En evighet väntar människan efter döden. Antingen blir det plåga, elände och jämmer i all evighet eller så blir det ett liv i lycksaligheter. Vilken man får på sin lott beror på om man förnekat sin skapare, trott och levt rättfärdigt. Detta var en kort men koncist redogörelse.

Bevis?
Citera
2013-08-05, 23:02
Medlem
Golden.Rations avatar
Fråga till trådens homoaktivister. Vissa påstår att religionsutövning är något ''privat'' och skall under inga omständigheter ta plats offentligt. Varför är ni så inkonsekvent när det gäller homofili?
Citera
2013-08-05, 23:03
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Du har i alla fall rätt om det att utan tron på Gud finns inga begränsningar och allt blir tillåtet och inga moraliska lagar kommer existera!

Det är därför samhället är som det är.

Naturen har också fina lagar om att den som är starkast kommer överleva. Det är därför lejon till exempel om dem ser sina ungar bli skadade och inte kan springa till 100 % bara överger dem och låter dem dö. Medan människor tar hand om sina barn även om dem föds CP-skadade utan förmåga att ta hand om sig själva.

Följ naturen och låt dem dö! Vissa gör det visserligen.
Jag skulle nog koppla människors vilja att ta hand om skadade barn till samhällsutvecklingen snarare än något annat. I fattiga länder är det vanligare att barn som föds med olika handikapp blir bortlämnade eller t om lämnade att dö - i det tror jag att religionen spelar en underordnad roll.

Dessutom, som tidigare påpekats, vi behöver inte religion för att agera med heder och moral.
Citera
2013-08-05, 23:04
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Bevis?

Universum, liv, intelligent liv (människa) alla profeter, alla skrifter, människan själv. Vill du ha mer bevis utöver det?
Citera
2013-08-05, 23:07
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Absolut.

Det finns ingen mening att ens leva om vi ska leva i förnedring. Och att leva ett liv där man är tyst och inte kan säga sanningen, inte motargumentera vansinniga ateistiska argument om livet, Gud, samhället och samhällsmässiga frågor rörande till exempel homosexualitet, kvinnors horaktighet och så vidare, om man ska leva ett liv på detta sättet är det förnedring och inte ens värt att leva.

Så länge vi lever här ska vi på fredligt sätt argumentera och motbevisa dessa personer om det så kommer kosta oss livet.

Var orubblig i din tro och ditt motstånd så är du redan en vinnare.
Citera
2013-08-05, 23:07
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Universum, liv, intelligent liv (människa) alla profeter, alla skrifter, människan själv. Vill du ha mer bevis utöver det?

Intelligent liv säger du och tar människan som exempel. Du är inte intelligent.

Inga skrifter imponerar och ta skrifter som bevis, eller "profeter" för den delen blir bara ytterligare en bekräftelse på hur korkad den personen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in