2013-08-06, 15:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Du kan bara spekulera hur jag beter mig mot homosexuella.

Jag bedömer dig utifrån ditt uppträdande här.

Citat:
Du tror inte på statistik och siffror så jag ser ingen anledning till att länka egentligen.

Här: https://www.realisten.se/2012/07/19/barn-som-vaxer-upp-hos-homosexuella-klarar-sig-samre-i-livet/

Jag har redan förklarat min syn på den där studien. Baylife nämnde att den gåtts igenom mer grundligt i en annan tråd. Kika in där och kör dina argument om du vill.

Citat:
Det betyder att dom är en återvändsgränd. Låter det som en positiv sak?

Återvändsgränd? För vad?

Citat:
Bespara mig din sarkasm och besvara argumentet.

Jag har redan gjort det minst två gånger. Att du inte kan förstå det är inte mitt fel.
Citera
2013-08-06, 15:57
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Värd ingenting med andra ord.

Enligt din logik så är inte din åsikt heller värd någonting?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
För att argumentet "naturligt urval" inte hjälper. Men vill du utveckla det hela så varsågod, jag väntar.

Vad finns det egentligen att utveckla här? Biologiskt så går det inte att få barn mellan två män. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att acceptera? Erkänn bara att det är bättre för samhället ju mer av befolkning som är heterosexuella. Du förnekar det naturliga urvalet.

Bara för att det uppstår homosexuella från heterosexuella föräldrar, så betyder inte det att det är rätt. Gud/Naturen gör sina misstag och misstag ska som sagt inte uppmuntras enligt mig. Fast min åsikt räknas ju inte, för den stämmer inte överens med din.
Citera
2013-08-06, 16:00
Medlem
kunskap1s avatar
Är homosexualitet vanligt bland djuren? Om så är fallet vad finns det för bevis?
Citera
2013-08-06, 16:01
Bannlyst
Citat:

Vad finns det egentligen att utveckla här? Biologiskt så går det inte att få barn mellan två män. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att acceptera? Erkänn bara att det är bättre för samhället ju mer av befolkning som är heterosexuella. Du förnekar det naturliga urvalet.

Bara för att det uppstår homosexuella från heterosexuella föräldrar, så betyder inte det att det är rätt. Gud/Naturen gör sina misstag och misstag ska som sagt inte uppmuntras enligt mig. Fast min åsikt räknas ju inte, för den stämmer inte överens med din.
Att homosar har lite svårare att få barn måste ju inte betyda att naturen gjort nåt direkt fel, är barnafödande det enda betydelsefulla i livet eller? Tvärtom är det väl bra att det inte blir överpopulation?
Citera
2013-08-06, 16:06
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Är homosexualitet vanligt bland djuren? Om så är fallet vad finns det för bevis?
Google and you shall find!

Det här är inte kontroversiellt. Finns en hel del material. Enkelt att finna.
Citera
2013-08-06, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Att homosar har lite svårare att få barn måste ju inte betyda att naturen gjort nåt direkt fel, är barnafödande det enda betydelsefulla i livet eller? Tvärtom är det väl bra att det inte blir överpopulation?

Men gravt religiösa vill ju ha överpopulation eftersom det genererar fler övergivna barn man kan sätta på hem för att sedan sätta på utan att någon ser eller bryr sig.

Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1

http://lmgtfy.com/?q=homosexualitet+hos+djuren
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-06 kl. 16:11.
Citera
2013-08-06, 16:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Om banafödandet är ett argument mot att tillåta homosexualitet, ska man då tvinga heterosexuella par som inte kan föda barn att dela upp sig och söka nya partners?
Ska sterila människor inte vara tillåtna att ha samlag?
Ska preventivmedel också förbjudas?
Det är ju onaturligt och förhindrar födsel...
Dessutom finns det ju mer oönskade barn än familjer, så hade inte adoption och homoförhållanden varit bra på det sättet?
Kan vi anse argumentet vara undanröjt och försöka hitta något bättre? Det brukar ju sluta med "för boken säger det" i andra trådar. Kommer det leda dit nu igen? Några objektiva åsikter här?
Citera
2013-08-06, 16:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Precis. Den har dock fördelen av att inte gå stick i stäv med t ex vetenskap, humanism och förnuft.

Citat:
Vad finns det egentligen att utveckla här? Biologiskt så går det inte att få barn mellan två män. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att acceptera? Erkänn bara att det är bättre för samhället ju mer av befolkning som är heterosexuella.

Du menar att världen behöver FLER människor??? Du har inte hört något om en befolkningsexplosion på planeten jorden?

Citat:
Du förnekar det naturliga urvalet.

Men kära nån. Var tror du homosexualitet kommer ifrån? Om naturligt urval aldrig premierat homosexualitet så skulle det ju inte finnas någon. Varför tror du att det fortfarande finns i djurriket efter 3 miljarder år av evolution? Varför tror du att det existerar om det naturliga urvalet inte vill ha homosexualitet?

Citat:
Bara för att det uppstår homosexuella från heterosexuella föräldrar, så betyder inte det att det är rätt
.

1. Vad betyder "rätt" i det här fallet?

2. Har jag nånsin sagt att det är rätt?

3. Betyder det att det är fel?

Citat:
Gud/Naturen gör sina misstag

Vilken utav dem?

Citat:
och misstag ska som sagt inte uppmuntras enligt mig.

När ska du visa att det är ett misstag?

Citat:
Fast min åsikt räknas ju inte, för den stämmer inte överens med din.

Din offerkofta blänker som av renaste guld.
Citera
2013-08-06, 16:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om banafödandet är ett argument mot att tillåta homosexualitet, ska man då tvinga heterosexuella par som inte kan föda barn att dela upp sig och söka nya partners?
Ska sterila människor inte vara tillåtna att ha samlag?
Ska preventivmedel också förbjudas?
Det är ju onaturligt och förhindrar födsel...
Dessutom finns det ju mer oönskade barn än familjer, så hade inte adoption och homoförhållanden varit bra på det sättet?
Kan vi anse argumentet vara undanröjt och försöka hitta något bättre? Det brukar ju sluta med "för boken säger det" i andra trådar. Kommer det leda dit nu igen? Några objektiva åsikter här?

Slutar det inte "boken säger det" så blir det "ÅH MEH! BÖÖGAR E JU ÄCKLIA JU!"
Citera
2013-08-06, 16:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetproffs
Varför kalla det homosexuell istället för att säga som det är, homofil?

Kanske ska börja kalla pedofili för pedosexuell så ser samhället lättare på det också?

Hej jag heter Eva och jag är pedosexuell.

Så det ska heta heterofil också?
Citera
2013-08-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Eftersom Gud tar Lots folk som exempel på att homosexualitet är synd så är det Gud som vill att vi ska leva rättfärdigt och inte Lot.

Alla som förnekar skaparen och syndar.

Finns det inget annat sätt som man kan göra för att finna lycka? Kan inte dessa människor hålla sig inomhus?

Bla bla...
Har svårt att tro på en enda skapare. Vad skulle du själv göra om du upptäckte att du var helt ensam? Skapa fler sämre kopior och låta skriva en bok som de måste följa för att vara mer som du?
Citera
2013-08-06, 16:37
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Vad pratar du om? Jag gav dig klart och tydligt bevisen på detta. Att du sedan inte kunde acceptera det är en annan femma.
Nej. Du blev så himla krossad att du försvann från diskussionen. Har du glömt bort det redan? Du förstod förmodligen tillslut att studien var ren pseudostatistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in