2013-08-06, 17:53
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De kan ju sökt men inte funnit något som intresserar dem. Allt redovisas inte i media och i synnerhet inte det som inte ger något resultat.

Om kroppen skulle ha dumpats där så återstår det väl inte så mycket om det finns kräftor i dammen.
Hur står sig skelett mot dessa djur?
Skelettet rår de inte på men annars rensar de nog in till benen.
Citera
2013-08-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dom där bägge plankorna som hittats i kräftdammen som ägaren inte vet hur de hamnat där.

Jag börjar fundera på om de inte kan ha använts till att bära en otymplig kropp på från bp2 eller "bp"3. Det är ju på behörigt gångavstånd därifrån.
Och man har nog varit hemma hos DB innan dess då det bara är någon halvkilometer ifrån och hämtat, "bra att ha grejer", kanske bland dom ett par bräder?

Eller för att lägga under hjulen på en släpkärra.

Det har ju diskuterats om en släpkärra som kördes upp på Hunneberg.
Det kan vara så att BO flyttats från Volvon till kärran. Det kan kanske förklara armbandet, som hittades bredvid brandplatsen.

De kan ha sänkt hela kärran, med BO på. Om det var i kräftdammen, så lär det ju ha behövts ett par brädor under hjulen. De kan ju även ha sänkt kärran vid Stallbackaterminalen.

Frågan är då, har DB eller FH en släpkärra?

I så fall, finns den kvar?

Eller har det anmälts en stulen kärra vid den här tiden?
Citera
2013-08-06, 17:55
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är ingen kräftexpert, men asätare är de rakt inte, de är omnivorer, men vad de föredrar då de får välja mellan död människa och sin vardagsdiet har jag ingen aning om.

Som kräftfiskare i sådär 25år så kan jag säga att kräftor är kräsna, helst äter dom färsk sötvattenfisk. Har dock aldrig provat med människolik av förståliga skäl men jag tror inte dom skulle vara överförtjusta i det...

Men vilket som... det är en rätt stor damm och släpper dom kroppen i mitten med tyngder så är det ju inte säkert att någon hittar den på länge. Skulle tro att dammen är 2-3 meter djup som mest.
Citera
2013-08-06, 17:57
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slommen
Finns det närbilder på FH`s kåk? Vad jag kan se så kan bräderna vid bilbranden mycket väl komma från hans hus. Även om nyanserna i färgen från bilderna från BP1 inte riktigt matchar den mörkare nyans FH`s verkar ha. Kan bero på att kameran ljusar upp färgen gul vid det ljuset. Man kan även se att det finns en annan färg under det gula, på min skärm ser det ljust blågrönt ut. Skulle vara intressant att se en närbild på färgen från "drömkåken".

Du kan orientera dig här

http://goo.gl/maps/bhdgx
Citera
2013-08-06, 17:57
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Finns det närbilder på FH`s kåk? Vad jag kan se så kan bräderna vid bilbranden mycket väl komma från hans hus. Även om nyanserna i färgen från bilderna från BP1 inte riktigt matchar den mörkare nyans FH`s verkar ha. Kan bero på att kameran ljusar upp färgen gul vid det ljuset. Man kan även se att det finns en annan färg under det gula, på min skärm ser det ljust blågrönt ut. Skulle vara intressant att se en närbild på färgen från "drömkåken".
Några bilder ifrån drömkåken.
https://anonfiles.com/file/3192419589c07dee1db60c7fb0584c0b
https://anonfiles.com/file/e18d6a3f0532cea3cb52e5d541a8f1b4
https://anonfiles.com/file/0ca7c44880ce295f25e86f8d32f93869
Citera
2013-08-06, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Som kräftfiskare i sådär 25år så kan jag säga att kräftor är kräsna, helst äter dom färsk sötvattenfisk. Har dock aldrig provat med människolik av förståliga skäl men jag tror inte dom skulle vara överförtjusta i det...

Men vilket som... det är en rätt stor damm och släpper dom kroppen i mitten med tyngder så är det ju inte säkert att någon hittar den på länge. Skulle tro att dammen är 2-3 meter djup som mest.

Min kuskap begränsar sig till att di äter av rådande "tillgång & efterfrågan" med smak och tycke.
Är di redigt hungriga så kan di äta varandra, men jag antar att människa går före.

Vi får hoppas att bonnen Tingstr*m matat rejält isf. om Ida ligger däri.
Citera
2013-08-06, 17:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Kan man tänka sig att den äventyrliga duon AJ/DB som både har passion för fiske och kriminalitet idkat sk. tjyvafiske och avnjutit kräftor med hembränd sprit, samtidigt som di skrattat åt skattebetalare ?
Och att di under sådan upptåg förskaffat sig information om djup & bottenbeskaffenhet ?
Kanske i spritdimmorna även diskuterat huruvida fiender till NSF kan undangömmas på dito plats ?

Allt är möjligt med Tafflighet AB som kretsat i området och inte verkar ha begett sig många mil åt nåt håll
Citera
2013-08-06, 18:00
Medlem
Tomatos avatar
AJ till Sverige senast 15 augusti.
Citat:
uppgifter stämmer inte heller med den huvudmisstänktes, den 36-åring som i nuläget misstänks för mord. Han sitter häktad i Polen och ska överlämnas till Sverige senast den 15 augusti.- Han (36-åringen, reds:anm) ställer sig positiv till att överlämnas. Någon exakt dag är inte bestämd, men när den valts ut ska den polska sidan godkänna det förslaget, säger Johan Sone, biträdande sektionschef för rikskriminalens internationella avdelning, till TTELA

Man väntar in analyser från brandplats 2.
Citat:
utredningen väntar man nu på analyser, bland annat av fynd från en "nyupptäckt brandplats cirka 500 meter från platsen där de misstänkta tillbringade den aktuella natten". Det är mordnatten mellan den 29:e och 30:e juni som gäller.Thord Haraldsson, chef för länskriminalpolisen, bekräftar för TTELA att analyserna som åklagarsidan väntar på är från samma brandplats utanför Grästorp som TTELA berättade om i torsdags förra veckan. Polisen gjorde fynd på platsen i form av bland annat ett blått tygstycke
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212-36-aringen-till-sverige-inom-nio-dagar
Senast redigerad av Tomato 2013-08-06 kl. 18:12.
Citera
2013-08-06, 18:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Eller för att lägga under hjulen på en släpkärra.

Det har ju diskuterats om en släpkärra som kördes upp på Hunneberg.
Det kan vara så att BO flyttats från Volvon till kärran. Det kan kanske förklara armbandet, som hittades bredvid brandplatsen.

De kan ha sänkt hela kärran, med BO på. Om det var i kräftdammen, så lär det ju ha behövts ett par brädor under hjulen. De kan ju även ha sänkt kärran vid Stallbackaterminalen.

Frågan är då, har DB eller FH en släpkärra?

I så fall, finns den kvar?

Eller har det anmälts en stulen kärra vid den här tiden?
Ett problem var ju att det hävdats att kärran var tom.
Citera
2013-08-06, 18:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Har tittat på bilder av hus och brädor, det finns inget synligt som säger att det inte skulle kunna vara panel från FH:s slott som ligger vid dammen. Panelen är ju borttagen och bitarna som legat vid dammen kan ha blekts av solen. Om de legat där en längre tid kan det ju vara en dumpningsplats sen tidigare, saknas det många människor i trakterna kring Trollhättan?! Ja med tanke på nasseriet och så.
Citera
2013-08-06, 18:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ett problem var ju att det hävdats att kärran var tom.

Ja på vägen till brandplatsen ja, men någons teori var ju att hon funnits i bilen från början och flyttats till släpet när man eldade upp bilen. Skulle i så fall vara någon påkommen tanke från nasseligan om att det är lättare att rengöra ett blodigt släp än en bil med inredning som kan suga åt sig blod.
Citera
2013-08-06, 18:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
AJ till Sverige senast 15 augusti.

Man väntar in analyser från brandplats 2.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212-36-aringen-till-sverige-inom-nio-dagar

Jag hoppas verkligen att denna veckan ger nåt resultat, lagom tills AJ är åter i Sverige! Nu har de dessa fyra hundar och faktiskt via denna andra brandplats med kläderna en stark indikation på att de inte farit kors och tvärs i södra Sverige utan hållit sig någorlunda i trakterna.

Nån som vet om MPS ska söka parallellt med poliser och hundar den här veckan? Fan, att man bor så jädra långt ifrån :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in