2013-08-06, 09:55
Medlem
Jag gissar att polisen har fått en del information från KJs mobil som med all rätt inte vill att KJ ska veta om dem under förhör. Jag gör ett exempel: Efter många ggr som åklagren frågat om KJ hade lämnat sin lägenhet mellan 17.00-21.00, svarar KJ bestämd nej! Polisen har fått fram att KJs mobil varit i en annan lokal kl 18.00. Jag tycker att åk ska inte konfrontera KJ eller lämna uppgiften till hans advokat. KJ kan sitta i sin cell och fundera vad han ska hitta på för svar. efter några timmar kommer han ihåg att det finns en återvinningstation i lokalen. Aha! Jag säger att jag åkte till å-stationen för att kasta flaskor och burkar.
Jag tror att åk förstått att KJ inte har rent mjöl i påsen och vill inte släppa information till hans advokat och jag tycker att de gör rätt.
Edit:
Jag såg nu att MossTrums skrivitt ganska likadant inlägg. Skulle inte skriva om jag hade sett det innan.
Senast redigerad av matematiker 2013-08-06 kl. 10:06.
Citera
2013-08-06, 10:08
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag gissar att polisen har fått en del information från KJs mobil som med all rätt inte vill att KJ ska veta om dem under förhör. Jag gör ett exempel: Efter många ggr som åklagren frågat om KJ hade lämnat sin lägenhet mellan 17.00-21.00, svarar KJ bestämd nej! Polisen har fått fram att KJs mobil varit i en annan lokal kl 18.00. Jag tycker att åk ska inte konfrontera KJ eller lämna uppgiften till hans advokat. KJ kan sitta i sin cell och fundera vad han ska hitta på för svar. efter några timmar kommer han ihåg att det finns en återvinningstation i lokalen. Aha! Jag säger att jag åkte till å-stationen för att kasta flaskor och burkar.
Jag tror att åk förstått att KJ inte har rent mjöl i påsen och vill inte släppa information till hans advokat och jag tycker att de gör rätt.
Edit:
Jag såg nu att MossTrums skrivitt ganska likadant inlägg. Skulle inte skriva om jag hade sett det innan.

Jag håller helt med. Och tycker det är självklart att åk inte presenterar all bevisning till försvaret. Då kan ju KJ justera sin historia efter det. Och lätt motsäga sig själv med "jag mindes inte riktigt, men nu gör jag det". Åk sparar nog det tyngsta till rättegång. Har man rent mjöl i påsen så ska ju det inte spela någon roll ändå.
Citera
2013-08-06, 10:58
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det står ganska still nu, av uppenbara anledningar. Man har inte kommit vidare och det är ett känsligt läge just nu.

Därmed inte sagt att hoppet är helt ute, men KJ är på hyfsat god väg att släppas fri när som helst, kan man se.. Detta sker naturligtvis under omständigheter när man funnit GM som är fri i detta nu. KJ har eventuellt en del inblick i händelser som är viktiga för utredningen, detta går inte att se förbi. Information och åter information, kan vila hos KJ. Exempel på detta, han var den sista som såg henne i livet.

Nästa steg är det svåra steget, att faktiskt hitta skyldig GM när all den här tiden gått. Man arbetar efter mönster och riktlinjer som "vanligtvis" brukar stämma, men den stora förvåningen är att det inte stämmer i detta fall.

Kan hålla med om vissa saker här,och hoppas en vändning i målet,till KJ fördel
Det är lika aktuellt att ännu förhöra alla tipsen som kommit in.. Ännu.
Luleå Polisen samlar och tar upp info ännu..Sen får tiden visa.Det verkar som ÅK har lite att gå på.
Men envetet stampar på samma plats istället, för att öppna upp nya möjligheter i fallet.
Inget står hugget i sten ännu,och inget är klart,men under dessa månader finner jag det otroligt svårt,att hitta mera saker hos KJ.Det måste finnas andra personer med,som kan ha gjort saker mot VB.

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om KJ var den sista som såg henne i livet måste det rimligen ha varit han som tog livet av henne om hon inte begick självmord och styckade upp sig själv ..

????????
Du kan inte vara allvarlig nu väll,bara för man är den sista personen,så måste man vara mördare
Då skulle jag sitta inlåst nu,för jag vad den sista som träffade och såg min syster
Så rimligen borde jag vara den som tog hennes liv då ????
Om hon inte tog sitt eget,och ingen annan råka träffa henne.Och råkade mörda henne
Kanske det vad det jag ?? Urbota dumt svar.Från en som vet vad sorg och saknad är.
Även där klantade ÅK sig Fast Polisen gjort den bästa Förundersökning, så hittar alltid ÅK någon liten jäkla lucka..Sverige i ett nötskal.Och tiden borde talat nu..Mot eller för KJ Men det är min åsikt

Naivt skrivet.
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-08-06 kl. 11:00. Anledning: felskrivet
Citera
2013-08-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det stämmer. Så åklagaren ljög för domstolen eller för tidningen.
Självklart menar de att KJ kan komma att ändra sin story allt efter vad bevis som kommer fram och det är därför advokaten inte får ta del av förundersökningen. Måste man märka vart litet ord och meningsuppbyggnad i allt? Skull ÅK ljuga för att inte KJ med advokat får ta del av materialet? Är väl så i de flesta fall att mtGM och advokat inte får ta del av FUP pga att historien kan ändras som att vända kappan efter vinden....
Citera
2013-08-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
jag är envis, jag ger mig inte. Jag skulle aldrig säja; att jag var den sista som såg henne om jag var oskyldig!! det är ingen fras man slänger ur sig om man inte vet, anser jag!
För att manipulera omgivningen kan det visst sägas, för vem säger så om man inte är oskyldig, är man psykopat kan man vända och vrida på det mesta och forma sanningen helt efter sitt eget huvud, samma gäller deltagandet i sök osv.
Han deltog aktivt i söken, han var ledare, han syntes och hördes, eftersom man inte skulle misstänka honom, eftersom han tyckte han varit så smart i sitt dåd, vilket han kanske faktiskt varit med tanke på den lilla bevisningen VI fått ta del även om jag tror att ÅK har nog så mycket mer bevis och det är ett kallt och sjukt dåd med gissningsvis tortyr och gjort på ett bisarrt lekfullt och barnsligt sätt.
Dessutom tror jag att han ville vara med när VB hittades och att kroppsdelarna därför är placerade så synligt som de var. Han ville stolt visa upp sitt verk och vara med om reaktionerna.
Missräkningen är att de hållit honom häktad så länge. Det räknade han inte med.
KJ kommer inte att erkänna innan han är överbevisad.
Citera
2013-08-06, 12:47
Medlem
Jag hoppas att utredningen och förhören sköts bättre än de första 70 sidorna i denna bok.
http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=4955
Citera
2013-08-06, 12:56
Medlem
Spindelfridas avatar
Beslut om rivning av ödehuset. KJ begärs omhäktad i ytterligare två veckor.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7784907

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6906181
Citera
2013-08-06, 13:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag undrar om den där da grace är pålitlig; borde pressa vederbörande med PM att mumla ur skägget...

Det gjorde jag för en tid sen. Utan resultat.
Citera
2013-08-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Beslut om rivning av ödehuset. KJ begärs omhäktad i ytterligare två veckor.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7784907

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6906181

Är tveksam om man tillåter rivning innan målet är avgjort, det kan ju finnas vittnesuppgifter som kräver vallning vid TR och även för gärningsbeskrivningen.
Citera
2013-08-06, 14:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Är tveksam om man tillåter rivning innan målet är avgjort, det kan ju finnas vittnesuppgifter som kräver vallning vid TR och även för gärningsbeskrivningen.

Precis. Att riva byggnaden innan målet är avgjort med en lagakraftvunnen dom vore en överloppsgärning.
Citera
2013-08-06, 14:57
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Precis. Att riva byggnaden innan målet är avgjort med en lagakraftvunnen dom vore en överloppsgärning.

Men innan huset rivs måste polisen vara säker på att det inte längre behövs för den pågående mordutredningen. Det är därför oklart när rivningen kan ske.
Källa: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17251429.ab
Citera
2013-08-06, 15:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
????????
Du kan inte vara allvarlig nu väll,bara för man är den sista personen,så måste man vara mördare
Då skulle jag sitta inlåst nu,för jag vad den sista som träffade och såg min syster
Så rimligen borde jag vara den som tog hennes liv då ????
Om hon inte tog sitt eget,och ingen annan råka träffa henne.Och råkade mörda henne
Kanske det vad det jag ?? Urbota dumt svar.Från en som vet vad sorg och saknad är.
Även där klantade ÅK sig Fast Polisen gjort den bästa Förundersökning, så hittar alltid ÅK någon liten jäkla lucka..Sverige i ett nötskal.Och tiden borde talat nu..Mot eller för KJ Men det är min åsikt

Naivt skrivet.

Kamma dig .. Om KJ var den sista som såg Vatchareeya i livet så måste han ha varit den som mördade henne, begriper du inte det ?? Såvida du inte påstår att gärningsmannen blundade när han dödade henne medan KJ storögt tittade på. Är det så du resonerar ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-06 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in