2013-08-06, 12:23
Medlem
Hej hej!

Citat:
Du är reservplacerad i följande urvalsgrupper:
Sökande med gymnasiebetyg utan komplettering(BI)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 15
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 43
Högskoleprov(HP)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 24

Jag var #1 i reserv på HP sen redan innan idag, dvs ingen som hoppat av där.

Hur stora tror ni mina chanser är att någon hoppar av? När får jag reda på det isåfall? Jag ska ju börja på ett annat program annars eftersom jag inte kom in på denna...

Sen hörde jag någon säga att man enbart får _ett_ samtal ang sin reservplats, sen ringer dom vidare, detta ska ha kommit från någon som var chef över någon region i Sverige, dvs att det skulle vara sant. Jag tycker det låter som rent jävla BS och att någon missuppfattat, vad skulle det va för system att om man inte är vid luren vid ett tillfälle så missar man sin chans?

Tacksam för alla svar!
Citera
2013-08-06, 12:32
Medlem
Någon mer som kom in i Göteborg eller ska gå där?

Systemvetenskap: IT, människa och organisation, kandidatprogram . Är lite osäker på om detta är en bra utbildning? Och om Göteborg är en bra stad att plugga i. Fick värsta chocken när jag kollade antagningen och jag hade kommit in, hade verkligen inte räknat med det!!
Citera
2013-08-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
Hej hej!

Jag tycker det låter som rent jävla BS och att någon missuppfattat, vad skulle det va för system att om man inte är vid luren vid ett tillfälle så missar man sin chans?

Tacksam för alla svar!

Men allvarligt, du måste ju fatta själv att de som ringer har andra arbetsuppgifter att utföra också. Ska de då bara för att första reserven inte svarar när de ringer, vänta en hel dag och jobba över för att ringa igen på kvällen, eller ringa tills denna personen svara. Sedan få ett ja/nej för att sedan upprepa samma procedur. Det skulle i så fall ta veckor för att fylla platserna. Tänk!
Citera
2013-08-06, 12:42
Medlem
Gick från 37:e till 5:e reserv på Ekonomi i Lund på högskoleprovskvoten, alltså lite dryg 110 platser. Vad tror flashback? Kommer man in under terminens gång?
Citera
2013-08-06, 12:47
Medlem
Citat:
Hej hej!

Jag var #1 i reserv på HP sen redan innan idag, dvs ingen som hoppat av där.

Hur stora tror ni mina chanser är att någon hoppar av? När får jag reda på det isåfall? Jag ska ju börja på ett annat program annars eftersom jag inte kom in på denna...

Sen hörde jag någon säga att man enbart får _ett_ samtal ang sin reservplats, sen ringer dom vidare, detta ska ha kommit från någon som var chef över någon region i Sverige, dvs att det skulle vara sant. Jag tycker det låter som rent jävla BS och att någon missuppfattat, vad skulle det va för system att om man inte är vid luren vid ett tillfälle så missar man sin chans?

Tacksam för alla svar!
Jag har hört att de ringer två gånger, men det är ju som sagt bara vad jag har hört.
Citera
2013-08-06, 12:57
Medlem
Är det bara jag som inte fått svar än? Var placerad första reserv redan innan på kth och nu väntar jag fortfarande på svar, blir galen..
Citera
2013-08-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thafalconer
Men allvarligt, du måste ju fatta själv att de som ringer har andra arbetsuppgifter att utföra också. Ska de då bara för att första reserven inte svarar när de ringer, vänta en hel dag och jobba över för att ringa igen på kvällen, eller ringa tills denna personen svara. Sedan få ett ja/nej för att sedan upprepa samma procedur. Det skulle i så fall ta veckor för att fylla platserna. Tänk!
Men allvarligt, har du ens haft ett jobb? Vet du hur arbetsmarknaden ser ut? Tror du folk ringer en gång sen skiter i det? Hur tror du vårt samhälle skulle se ut då?

Skämt. Jo det är ju så jävla svårt att ringa ett extra samtal, wow!

Citera
2013-08-06, 13:05
Medlem
Haruspexs avatar
Femte reserv på gymnasielärare (HP 0.8 var mitt resultat, 0.9 lägsta intagna i första urval) - kom in idag!
Citera
2013-08-06, 13:11
Medlem
Hatar mitt liv just nu.........
Var 1:a reserv av 74 antagna vid första urvalet
Är fortfarande 1:a reserv men nu med 60 antagna vid andra urvalet.

Hur stor är min chans? (utbildning på Chalmers(BI): Automation och Mekatronik, Civilingenjör)
Citera
2013-08-06, 13:12
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Är det bara jag som inte fått svar än? Var placerad första reserv redan innan på kth och nu väntar jag fortfarande på svar, blir galen..

är du säker att du inte kvarstår som reserv 1?
Citera
2013-08-06, 13:12
Medlem
Puh.. intagen! Nu blir det flytt till Jönköping och försök till att skaffa boende
Citera
2013-08-06, 13:13
Medlem
Citat:
Men allvarligt, har du ens haft ett jobb? Vet du hur arbetsmarknaden ser ut? Tror du folk ringer en gång sen skiter i det? Hur tror du vårt samhälle skulle se ut då?

Skämt. Jo det är ju så jävla svårt att ringa ett extra samtal, wow!

Nej juste jag glömde det finns ju trots allt bara en reserv, inte över 100 st. Det är ju självklart att de har lust att sitt och ringa ett nummer i flera dagar tills de svarar, istället för att bry sig om att tillsätta platsen så fort som möjligt så folk kan fixa bostad/börja med kurserna i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in