2013-08-06, 11:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Aha, fått höra att han skulle jobba 8-15 den dagen. Stod inte det på hans Facebook dessutom? Att han skulle upp tidigt och jobba.
Detta borde ju kunna luskas ut.
Har det stått på facebook har jag missat den uppgiften.
I tråden var det väl krokodilen och ev någon mer som förde den arbetslinjen.
Citera
2013-08-06, 11:57
Medlem
AJ åker till IF på sin MC. AJ får spelet och misshandlar IF så hon avlider. Han ringer DB om hjälp, DB har lånat ut bilen till FH så därför blir FH inblandad. Dom åker till IF, en av dom sitter kvar i bilen, en håller upp dörren och AJ släpar ut IF till bilen. Dom kör sedan vidare till DB för att bättre planera. Lastar om IF ( ev i DBs "kista" ) eller dumpar henne i närheten av DB. Där skiljs deras vägar AJ åker med annan bil och dumpar medans DB och FH bränner kläder samt åker till Hunneberg och bränner bilen. Skulle varit intressant varifrån AJ ringde till TB på söndag förmiddag kanske i närheten av där han dumpat IF. Hoppas polisen vet mobilpositionen. Aj hämtar sin MC på söndag när allt är klappat och klart. Bara teorier naturligtvis. Hoppas att IF hittas så anhöriga får ro många tankar till vänner och anhöriga
Citera
2013-08-06, 11:58
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har detta bekräftats av någon mer är Byxan 81?
Hittar tyvärr inte inlägget nu men det presenterades som ett gemensamt inlägg från 2 nick.
Citera
2013-08-06, 11:58
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Ok..... Och detta har han talat om för polisen?
Nä det tror jag inte att han har, men jag har gjort det.
Senast redigerad av Chilton 2013-08-06 kl. 12:00. Anledning: felstavning
Citera
2013-08-06, 12:04
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Hittar tyvärr inte inlägget nu men det presenterades som ett gemensamt inlägg från 2 nick.

Byxan 81 skrev att ull-strumpa skulle hjälpa till och bekräfta det hela, såg dock inte att det gjordes.
Citera
2013-08-06, 12:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Ja, han själv hade flyttat båten och dragit upp den med en fyrhjuling tror jag det var, däremot låg det två plankor ut i vattnet som han inte lagt dit eller visste hur dom hamnat där.
Okej, det var skönt att få reda på, även om det var en detalj som stärkte min misstanke om dammen.
Men bräderna är ju spännade också hur de kommit dit?
De var väl inte röda och gula?
Kan båten varit svår att dra upp, varvid plankor använts för att sedan lämnas kvar av någon/några personer?

Fick du någon uppfattning av, om plankorna låg där när han drog upp båten, eller om han såg dom vid ett senare tillfälle?
Citera
2013-08-06, 12:05
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
AJ åker till IF på sin MC. AJ får spelet och misshandlar IF så hon avlider. Han ringer DB om hjälp, DB har lånat ut bilen till FH så därför blir FH inblandad. Dom åker till IF, en av dom sitter kvar i bilen, en håller upp dörren och AJ släpar ut IF till bilen. Dom kör sedan vidare till DB för att bättre planera. Lastar om IF ( ev i DBs "kista" ) eller dumpar henne i närheten av DB. Där skiljs deras vägar AJ åker med annan bil och dumpar medans DB och FH bränner kläder samt åker till Hunneberg och bränner bilen. Skulle varit intressant varifrån AJ ringde till TB på söndag förmiddag kanske i närheten av där han dumpat IF. Hoppas polisen vet mobilpositionen. Aj hämtar sin MC på söndag när allt är klappat och klart. Bara teorier naturligtvis. Hoppas att IF hittas så anhöriga får ro många tankar till vänner och anhöriga
Jag har så svårt att tro att dessa figurer, som troligtvis alltid drar polisens ögon till sig, ska klara av att ha en kropp kvar i
bilen för att fundera.

Tror mer på snabb dumpning och sedan försöka lösa problemen med spår i bilen.
Citera
2013-08-06, 12:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Byxan sa att ullstrumpa skulle bekräfta!
Citera
2013-08-06, 12:11
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Byxan sa att ullstrumpa skulle bekräfta!
Ok, det kan nog stämma då ullstrumpa var den som drev den första uppgiften från tidningsbudet hårdast.
Citera
2013-08-06, 12:16
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Okej, det var skönt att få reda på, även om det var en detalj som stärkte min misstanke om dammen.
Men bräderna är ju spännade också hur de kommit dit?
De var väl inte röda och gula?
Kan båten varit svår att dra upp, varvid plankor använts för att sedan lämnas kvar av någon/några personer?

Fick du någon uppfattning av, om plankorna låg där när han drog upp båten, eller om han såg dom vid ett senare tillfälle?
Tyvärr vet jag inte färg på plankorna. Jag fick uppfattningen att han inte själv vet när dom hamnade där.
Citera
2013-08-06, 12:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Budet har ju hela tiden sagt att det inte fanns något blod i trappen när hen var där vid 6-7 tiden. Men sen så medgav hen att det inte var i den aktuella trappen utan en annan trappa hen varit i.
Så därför stämmer det ju inte att det inte fanns något blid i trappan vid den tiden.
Blodet har således kommit dit tidigare, snarare vid 2-3 tiden, har jag hört från en trovärdig källa.
Är du helt dum i huvudet, eller?
Jag har skrivit att budet sagt att det inte fanns nåt blod i hissen. Jag vet inte ens vad budet har sagt om entrén.

Jag har tidigare berättat att en granne använde hissen på fm, och inte heller h*n tyckte att det fanns nåt blod i hissen, och isf var det definitivt inga stora mängder. H*n sa att det lika gärna kunde ha varit nån som spillt nåt.

Jag har personligen pratat med den grannen och har ingen anledning att tvivla på uppgiften.

Då jag själv inte har möjlighet att kika in i porten så citerar jag följande
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Det har pratats flera ggr, här i tråden om hur många lägenheter det finns på vån 4 i BO´s trappuppgång. Då porten är låst (gissningsvis för att hålla nyfikna borta) så kunde jag bara läsa på tavlan vid entreplan. Det är två lägenheter överst, det står inget i porten om ifall att någon prenumererar på någon tidning.

så nu kan ni spåna vidare på/släppa det

Kan du visa mig budets uppgift på att h*n tagit fel.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-08-06 kl. 12:25.
Citera
2013-08-06, 12:36
Medlem
Cirkulerars avatar
Har läst tråden sedan start och funderat en hel del. Som amatörpsykolog står det ju klart att MTM måste bära på ett enormt hat, en enorm ilska sedan tonåren. Till att börja med fick han utlopp för den genom att misshandla barn och vuxna med utländsk härkomst, försöka elda upp en moské och vara en allmänt aggressiv och uttalad rasist.

Sedan tog han med sig aggressionerna in i förhållanden med kvinnor. Vid upprepade tillfällen har han misshandlat sina flickvänner och också blivit åtalad och dömd.

Man kan ju fundera över varifrån hatet och ilskan kommer. Att det aldrig kunnat sättas stopp och han fått hjälp. Tidigt i tråden finns antydningar om att MTM:s mamma delar sonens rasistiska övertygelser. Men det talas aldrig om fadern. Vad är det som gör att en ung man kan bli en snart medelålders man och inte fått hjälp att utvecklas som människa? Det handlar inte längre om ungdomligt oförstånd – om det någonsin gjort det när det är så grova händelser. Är det här de psykopatiska dragen kommer in?

Ifall han själv är pappa idag (det har funnits antydningar till det i tråden)? så har han riskerat och förlorat sin ”familj” genom hur han behandlat mamman/mammorna..?

Flytten till Jönköping var en chans att starta ett nytt liv, komma ifrån sina gamla kompisar och det ”alla visste” om honom. Under en tid försöker han skapa sig en ny tillvaro genom att söka kontakter på en dejtingsajt. Här framställer han sig som en resglad romantiker som söker kärleken.

Han får chansen hos en arbetsgivare som avtjänat straff för våldtäkt och misshandel av sin fd fru. Kanske har det funnit någon form av förståelse A*J och arbetsgivaren emellan? Det har i vart fall funnits en vilja av arbetsgivaren att försöka få in A*J på rätt spår. På arbetsgivarens FB-sida skriver denne först en efterlysning efter A*J, några dagar senare (när I*F är försvunnen) skriver han att han ber för A*J. Varför skriver han så? Misstänker han vad som hänt?

Självklart lockade de gamla kompisarna i hemtrakten. Det är svårt att komma in i en ny stad. Han kanske inte har några festakompisar i Jönköpingstrakten alls? Vid något tillfälle i hemstaden uppfattar A*J chansen till ett förhållande med I*F, som har hög toleranströskel för våldsamma män eftersom hennes far har ett brokigt förflutet.

Kanske innebar mötet med ”Trollhättans sötaste” att MTM fick hopp om att få vara del i en familj? Ett hopp som definitivt grusades när den gemensamma middagen barkade åt helvete och hela världen rasade?

Varför ringde I*F till P*T mitt i natten? Och varför ringde hon till sin pappa? Var hon redan orolig och ville försäkra sig om att de visste att MTM fanns hos henne? Eller brukade hon ringa dem mitt i natten och vilja prata, det verkar faktiskt lite konstigt…

Och varför lät I*F sin middagsgäst A*J ta över luren och prata med hennes ex P*T? Det telefonsamtalet är intressant. Har A*J typ tagit luren och slängt ur sig ”nu ska jag pussa på din son” enbart för att starta ett bråk eller svartsjukedrama? Eller var det redan pressad stämning i samtalet? Var droppen att A*J hörde I*F säga till P*T att det kanske skulle bli de två igen i framtiden? Och att hans framtidsdrömmar därmed grusades, och att han då tog luren och sa att han skulle pussa sonen?

Detta är skrivet ur minnet och som reflektioner. Som synes får du inga länkar till alla dessa sidor, det blir för mycket och komplicerat, du som hängt med i tråden ser varifrån uppgifterna kommer, har du inte hängt med får du söka. Allt ska finnas där.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att I*F hittas snart. Och jag hoppas att GM åker dit rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in