Har läst tråden sedan start och funderat en hel del. Som amatörpsykolog står det ju klart att MTM måste bära på ett enormt hat, en enorm ilska sedan tonåren. Till att börja med fick han utlopp för den genom att misshandla barn och vuxna med utländsk härkomst, försöka elda upp en moské och vara en allmänt aggressiv och uttalad rasist.
Sedan tog han med sig aggressionerna in i förhållanden med kvinnor. Vid upprepade tillfällen har han misshandlat sina flickvänner och också blivit åtalad och dömd.
Man kan ju fundera över varifrån hatet och ilskan kommer. Att det aldrig kunnat sättas stopp och han fått hjälp. Tidigt i tråden finns antydningar om att MTM:s mamma delar sonens rasistiska övertygelser. Men det talas aldrig om fadern. Vad är det som gör att en ung man kan bli en snart medelålders man och inte fått hjälp att utvecklas som människa? Det handlar inte längre om ungdomligt oförstånd – om det någonsin gjort det när det är så grova händelser. Är det här de psykopatiska dragen kommer in?
Ifall han själv är pappa idag (det har funnits antydningar till det i tråden)? så har han riskerat och förlorat sin ”familj” genom hur han behandlat mamman/mammorna..?
Flytten till Jönköping var en chans att starta ett nytt liv, komma ifrån sina gamla kompisar och det ”alla visste” om honom. Under en tid försöker han skapa sig en ny tillvaro genom att söka kontakter på en dejtingsajt. Här framställer han sig som en resglad romantiker som söker kärleken.
Han får chansen hos en arbetsgivare som avtjänat straff för våldtäkt och misshandel av sin fd fru. Kanske har det funnit någon form av förståelse A*J och arbetsgivaren emellan? Det har i vart fall funnits en vilja av arbetsgivaren att försöka få in A*J på rätt spår. På arbetsgivarens FB-sida skriver denne först en efterlysning efter A*J, några dagar senare (när I*F är försvunnen) skriver han att han ber för A*J. Varför skriver han så? Misstänker han vad som hänt?
Självklart lockade de gamla kompisarna i hemtrakten. Det är svårt att komma in i en ny stad. Han kanske inte har några festakompisar i Jönköpingstrakten alls? Vid något tillfälle i hemstaden uppfattar A*J chansen till ett förhållande med I*F, som har hög toleranströskel för våldsamma män eftersom hennes far har ett brokigt förflutet.
Kanske innebar mötet med ”Trollhättans sötaste” att MTM fick hopp om att få vara del i en familj? Ett hopp som definitivt grusades när den gemensamma middagen barkade åt helvete och hela världen rasade?
Varför ringde I*F till P*T mitt i natten? Och varför ringde hon till sin pappa? Var hon redan orolig och ville försäkra sig om att de visste att MTM fanns hos henne? Eller brukade hon ringa dem mitt i natten och vilja prata, det verkar faktiskt lite konstigt…
Och varför lät I*F sin middagsgäst A*J ta över luren och prata med hennes ex P*T? Det telefonsamtalet är intressant. Har A*J typ tagit luren och slängt ur sig ”nu ska jag pussa på din son” enbart för att starta ett bråk eller svartsjukedrama? Eller var det redan pressad stämning i samtalet? Var droppen att A*J hörde I*F säga till P*T att det kanske skulle bli de två igen i framtiden? Och att hans framtidsdrömmar därmed grusades, och att han då tog luren och sa att han skulle pussa sonen?
Detta är skrivet ur minnet och som reflektioner. Som synes får du inga länkar till alla dessa sidor, det blir för mycket och komplicerat, du som hängt med i tråden ser varifrån uppgifterna kommer, har du inte hängt med får du söka. Allt ska finnas där.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att I*F hittas snart.

Och jag hoppas att GM åker dit rejält.