2013-08-06, 09:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ja den är tänkbar!
Vet du om AJ kom dit på en annan MC än den som diskuterats?
T.ex en Yamaha 900cc?
Citera
2013-08-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Vad har du för käll på att Id* hade drogproblem? Hon använde inte några droger alls!!!!
Och att hon haft fel umgänge kan jag gå med på men det innebär ju inte att hon använder skiten själv.
Känner du familjen eller? Eftersom du just nu inriktar dig på att Id* haft så dålig uppväxt? Hon har en syster till som är samma mamma och pappa, och varför har det inte gått snett för henne i så fall om det bara skulle bero på Clif*. Dom har väl en mamma också, nä tycker du borde tänka efter lite innan du skriver
Tror att någon/några missuppfattade Miggafriis inlägg #221
Citera
2013-08-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Den här informationen var en nyhet (i alla fall för mig!)

"Samtidigt väntar man på analyser, bland annat av fynd från en "nyupptäckt brandplats cirka 500 meter från platsen där de misstänkta tillbringade den aktuella natten."

(Ur TTELA: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212--jag-har-bestridit-framstallan-)

Har DB och FH synts i närheten av DBs hem? Eller är det mobilspårningar som kopplat dem dit, just den natten?

Ny info även för mig. Och en tolkning som kan göras av den är väl att någon/några slaggade en stund, så gott det nu lät sig göras, där ute i skogen.

Örngottet kan därvid förstås komma i en åtminstone delvis ny dager. Och då är väl frågan om detta möjligen kan ha tappats på väg in till ev. sovplats, eller tappats efteråt på väg ut därifrån. Om det senare, kan (åtm. en del av) skadorna på örngottet möjligen bero på att det varit fyllt med granris?
Senast redigerad av Beow 2013-08-06 kl. 10:09.
Citera
2013-08-06, 10:05
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212--min-klient-ar-oskyldig-

Nu blir det svettigt, alla tre har olika versioner om di hela. Ring Rexona - ny leverans till häktet behövs !
Skyller AJ på DB/FH rent utav ? Men hur va det nu med polare & golare

Jag tycker Polisen sköter media bra, di släpper lagom information när di kan.
Är det så att de har som strategi att hålla fast vid 3 olika historier och sen låta polisen motbevisa dom? Jag vidhåller fortfarande att alla 3 borde häktas för mord/medhjälp till mord. Då kan det bli som i Lindomefallet att de skyller på varandra men idag har man ju ändrat på reglerna så isf skulle alla 3 kunna åka dit för mord. Det är ju först om nån golar eller Id* dyker upp som man kan ev. fastslå vem av dom som mördade. Detta borde ju sätta mycket mer press på D.B och F.H.
Citera
2013-08-06, 10:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Näh, tror inte jag heller. Kan FH/DB suttit och bränt sprit den aktuella tiden, och därav varit inblandad i kamratskapande kriminalitet från början ? Så kallad högersprit, till skillnad från rödvinsvänstern ?

Annars hade väl Bubba Grodräddaren varit det naturliga valet för trion ? Vet man vad den överspände djurvännen gjorde vid tidpunkten ?

Bu*ba är väl inte den som kan hålla tyst i det långa loppet så det var väl därför som han inte var aktuell.

Jag tror att du har rätt i att FH bara råkade bli DBs bihang.
Citera
2013-08-06, 10:07
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Den här informationen var en nyhet (i alla fall för mig!)

"Samtidigt väntar man på analyser, bland annat av fynd från en "nyupptäckt brandplats cirka 500 meter från platsen där de misstänkta tillbringade den aktuella natten."

(Ur TTELA: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212--jag-har-bestridit-framstallan-)

Har DB och FH synts i närheten av DBs hem? Eller är det mobilspårningar som kopplat dem dit, just den natten?
Det är väl inte konstigt om DB tillbringar natten i sitt eget hem? Om han och FH varit med och röjt undan en kropp borde det inte tagit hela natten. Att FH också varit där kan ju bero på olika saker:

1. De är KK och har haft en trevlig stund tillsammans under natten.
2. FH har varit onykter och inte velat köra bil hem.
3. Har båda varit med och röjt undan en kropp ha de garanterat suttit och snackat ihop sig.

Frågan är bara om "de misstänkta" även innefattar AJ?
Citera
2013-08-06, 10:08
Medlem
jag är inte säker på att alla reagerar på om någon åker mc därifrån mitt i natten.
jag har själv grannar på min gård som åker vid udda tider och jag hänger mig inte ut i fönstret för det.
tveksam till om jag skulle kunna säga med 100% säkerhet oxå om någon kom dagen efter och frågade om jag hade märkt att de åkte iväg på mc på natten.

ang den rödvita mc'n som hade setts dagen efter och vänt vid cykelvägen ( läste jag inte att det fanns en sådan oxå i området?) kan ju vara så enkelt att det är en väg den personen brukar åka iväg, men denna gång vände för det var fullt med folk i området?
Citera
2013-08-06, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Ny info även för mig. Och en tolkning som kan göras av den är väl att de slaggade en stund, så gott det nu lät sig göras, där ute i skogen.

Örngottet kan därvid förstås komma i en åtminstone delvis ny dager. Och då är väl frågan om detta möjligen kan ha tappats på väg in till ev. sovplats, eller tappats efteråt på väg ut därifrån. Om det senare, kan (åtm. en del av) skadorna på örngottet möjligen bero på att det varit fyllt med granris?

Jag tolkar det som att de slaggade 500 meter ifrån den brottsplats som hittades, och det var väl där DB bodde?
Citera
2013-08-06, 10:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Den första bilden föreställer ett paket med gristrynen, är detta ett skämt eller har de bytt ut bilden på imageshack?

Sista bilden finns det ingen mc på.
Om du hade läst ytterligare 5-6 inlägg så fanns bilden på mc:n i ett nytt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Mc:n var det ja, fick inte med den länken i inlägget.

Den här bilden har länkats tidigare i tråden, är det AJs mc?
http://img849.imageshack.us/img849/7721/8v3p.jpg
Citera
2013-08-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vet du om AJ kom dit på en annan MC än den som diskuterats?
T.ex en Yamaha 900cc?

vet att Clif* flickvän var på platsen dagen efter och såg en röd/vit MC, dock vet jag ingen modell mer än att den var mer "sportig"
Citera
2013-08-06, 10:12
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Om "de misstänkta" innebär att alla tre varit hemma hos DB under natten strider det mot AJs uppgifter om att han åkt hem efter besöket hos Ida.
Citera
2013-08-06, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Är det så att de har som strategi att hålla fast vid 3 olika historier och sen låta polisen motbevisa dom? Jag vidhåller fortfarande att alla 3 borde häktas för mord/medhjälp till mord. Då kan det bli som i Lindomefallet att de skyller på varandra men idag har man ju ändrat på reglerna så isf skulle alla 3 kunna åka dit för mord. Det är ju först om nån golar eller Id* dyker upp som man kan ev. fastslå vem av dom som mördade. Detta borde ju sätta mycket mer press på D.B och F.H.

Jag tolkar det som att man försöker hålla samma strategi, men när detaljerna blir fel kanske någon börjar ändra sig och i dagsläget så skiljer sig det nu på väsentliga delar. God förhörsteknik ligger bakom detta, nu med vallningen som ytterligare instrument.

Man får inte glömma att AJ inte skyr några medel för att gå fri. Betyder det att offra sin närmaste vän, släkting eller egna mamma, har han inga problem med det. Han saknar helt den emotionella empatin, den är helt icke-existerande.
AJ kommer ställas mot de nya uppgifterna som kommit från DB/FH och då kommer nya lögner, men framförallt frånskyllningar börja träda fram. Skulle tom. tro att AJ indirekt skyllt på DB/FH innan han lämnade polisen sist, därav 5-minuters anhållandet.

Det som man upplever som 3 olika historier, är summan av 2 som försöker hålla ihop, och en som gör allt för sin egna vinning. Det kommer aldrig lyckas, men frågan är hur rätten tolkar detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in