Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderman
Visserligen är detta ett religionsforum men jag blir alltid förbannad när folk drar religion in i homosexualitet frågan.
Det ska inte behöva göras. Homosexualitet ska förkastas av sekulära anledningar, av så enkla anledningar som biologiska anledningar! Det är helt enkelt så att om befolkningen väljer att bli homosexuella går man under biologiskt, så enkelt är det.
Inte ens naturalister, ateister som följer den ateistiska tolkningen av biologin, inte ens dessa personer ska acceptera homosexualitet!
Jag hade verkligen velat se om dessa personer hade haft samma åsikt om homosexualitet om situationen varit omvänd i samhället, dvs homosexuella i klar majoritet och heterosexuella i minoritet! Och dessa personer hade varit exakt samma personer som dem är nu! Jag hade velat väldigt, väldigt mycket se deras åsikter då!
Man väljer inte sin sexuella läggning, hur mycket du än vill tro det. Att se det som en sjukdom eller personliga val är en ganska förlegad syn, i alla fall i sekulära västländer. Det är ordentligt tröttsamt att fanatiskt religiösa människor inte vill inse det.
Vad fan är "den ateistiska tolkningen av biologin"? Varifrån kommer detta hat mot ateister? Ateister är människor som
inte tror på något. Hur kan man hata någon för en åsikt denna
inte har?
Ni förespråkar lagstadgade utifrån en tolkning av en sagobok. Sverige är ett sekulärt land, det fungerar inte så här. Vetenskap står för sig själv, vi behöver inte religion eller gudar för att förklara hur saker fungerar eller vad som är rätt eller fel. Människor har en stark inre moral, du
vet vad som är rätt eller fel utan att behöva läsa några heliga skrifter. Så länge du inte är fundamentalist och bokstavstroende så förkastar de flesta redan stora delar av den text som man har blivit indoktrinerad att erkänna som "Guds ord".
Att hävda att homosexualitet är "fel" utifrån religiös övertygelse är inte konstruktivt i Sverige, och den dag det blir det är vi väldigt illa ute.
Nej, ska man argumentera för det ni gör måste man nog komma med sekulära, vetenskapliga anledningar till varför människor och/eller samhället skulle bli bättre med ett förbud. Ditt argument, om än naivt, att "om befolkningen väljer att bli homosexuella så går man under" är ett försök till ett sådant.
Att det inte är ett val har jag redan förklarat för dig. "Tänk om"-argument håller sällan heller eftersom de förutsätter en verklighet som inte finns. Idag skaffar inte alla barn. Tänk om
ingen skaffade barn. Då skulle vi gå under! Altså följer att vi kan inte tillåta naturlig barnlöshet.
Ser du hur infantilt ditt argumenterande är nu?