2013-08-06, 00:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det handlar inte om vad Lot sa. Det handlar om vad Gud vill från oss. En sån handling inbjuder till helvetets rand. Jag hade inte brytt mig om homosexuella begår handlingen inom hemmets fyra väggar men när de gör det hela till en folkfest går de för långt och jag tänker med alla medel bekämpa det.

Vad menar du med "alla medel"?
Citera
2013-08-06, 00:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Det handlar inte om vad Lot sa. Det handlar om vad Gud vill från oss. En sån handling inbjuder till helvetets rand. Jag hade inte brytt mig om homosexuella begår handlingen inom hemmets fyra väggar men när de gör det hela till en folkfest går de för långt och jag tänker med alla medel bekämpa det.
1. Varför tar du med Lot då? Förstår inte riktigt. Vad vill Gud från och hur vet vi det?
2. Inbjuder till helvetets rand?För vem? Inte för dig som gör rät? Eller?
3. Folkfesten är till för att människor skall vara glada för att dom blir behandlade som alla andra och slipper sådana som dig.
Citera
2013-08-06, 01:21
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Riddarhuset|44638778]1. Varför tar du med Lot då? Förstår inte riktigt. Vad vill Gud från och hur vet vi det?

Eftersom Gud tar Lots folk som exempel på att homosexualitet är synd så är det Gud som vill att vi ska leva rättfärdigt och inte Lot.

Citat:
2. Inbjuder till helvetets rand?För vem? Inte för dig som gör rät? Eller?

Alla som förnekar skaparen och syndar.

Citat:
3. Folkfesten är till för att människor skall vara glada för att dom blir behandlade som alla andra och slipper sådana som dig.

Finns det inget annat sätt som man kan göra för att finna lycka? Kan inte dessa människor hålla sig inomhus?
Citera
2013-08-06, 01:21
Medlem
mustbeadevils avatar
Citat:
Varför inte legalisera pedofili också?

Ja du, kanske för att om två människor av samma kön känner sig attraherade utav varandra inte skadar någon? Jävla kioskmongo.
Citera
2013-08-06, 02:06
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Du pratar om vad som är naturligt. I naturen finns det flera exempel på djur som har homosexuella relationer/sex. det finns inga exempel på homofobi förutom bland människor. Tål att tänkas på.
Citera
2013-08-06, 02:12
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Homosexualitet skadar inte nån och innebär endast att två personer frivilligt ingår i relation med varandra. Enda skillnaden från ett heterosexuellt par är att de två parterna är av samma kön. I övrigt är det identiskt. Det förekommer i naturen och är ingenting som är onaturligt eller farligt.
Citat:
Varför inte legalisera pedofili också?
Därför att barn inte är könsmogna och oftast inte förstår vad sex är och att utnyttjande av dem blir lättare därav.
Citera
2013-08-06, 02:26
Medlem
EnDronts avatar
Varför man inte bör legalisera pedofili är uppenbarligen för att någon som inte kan försvara sig blir till ett offer och ofta får mentala men av det. En homosexuell relation som sker mellan två parter som är med på det ser jag inget fel med.

Däremot (du tar ju upp saker ur Bibeln, så du har säkert inget emot att jag drar upp ett annat stycke) så säger Moses i Gamla testamentet till sin stam att döda alla av manligt kön och alla kvinnor som redan "känt en man genom att ha idkat samlag med denne" och endast skona småtjejer som är oskulder. Dessa ska tillhöra soldaterna (vad de ska användas till kan man nog gissa). Osäker på de exakta formuleringarna men du förstår nog poängen.

Borde inte du försvara pedofili då en av de absolut viktigaste personerna inom de abrahamitiska religionerna inte verkar se något fel med det, utan tvärtom indirekt uppmanar till det?
Citera
2013-08-06, 02:30
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Naturligt urval.

Låter tråkigt.

Vad är meningen med din guds existens? Flöt han bara runt i evigheten bara tills han bestämde sig för att skapa en art att plåga?

Gud är Skaparen.

Vi är Skapelsen.

Allting är skapat förutom Gud som är Skaparen. Gud har således existerat i evigheter. Tid är bara en av dem saker som Gud har skapat och Gud drabbas inte av tiden såsom vi gör. Allting kommer gå under (oss inkluderat, vi kommer dö) men Gud kommer för alltid bestå.

Med detta i åtanke, ha lite mer respekt.
Citera
2013-08-06, 02:34
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
1. Du tycker faktiskt att homosexualitet är ett problem i dagsläget.
2. De homosexuella blir inte fler med tiden. Och om det inte skulle vara ett problem idag, så kommer det aldrig att vara ett problem.

Homosexualitet är ett problem och kommer alltid vara det!

Det finns ingen motsägelse eftersom jag skrev om homosexualitet är DIREKT skadligt för samhället i sig och då skrev jag att eftersom en så extremt liten del av befolkningen begår homosexualitet så är det inte än så länge ett direkt problem för samhället. Om däremot 5-10 % av befolkningen hade begått homosexualitet hade situationen ändrats!

Det var därför Gud förintade Sodom och Gomorra. Hade endast en liten del av befolkningen begått homosexualitet hade dessa individer blivit personligt straffade av Gud men i och med att i Sodom och Gomorra så begick en majoritet homosexualitet och på så sätt förstörde samhället så straffade Gud dessa städer totalt.
Citera
2013-08-06, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Homosexualitet skadar inte nån och innebär endast att två personer frivilligt ingår i relation med varandra. Enda skillnaden från ett heterosexuellt par är att de två parterna är av samma kön. I övrigt är det identiskt. Det förekommer i naturen och är ingenting som är onaturligt eller farligt.

Därför att barn inte är könsmogna och oftast inte förstår vad sex är och att utnyttjande av dem blir lättare därav.

Kanske i din lögnaktiga värld. Homosexualitet skadar samhället, utrotar och eliminerar det totalt. Homosexuella löper 80 gånger så större risk att drabbas av apviruset HIV jämfört med befolkningen i sin helhet. Menar du att ett samhälle inte skadas av en befolknings som utgörs av psykopatiska bögar?

Märker du inte själv hur patetisk du låter? "Homosexualitet skadar inte någon" - amen vakna - en massa satanistiskt dravel
Citera
2013-08-06, 02:36
Bannlyst
Gud finns! http://img802.imageshack.us/img802/9351/ldzc.jpg
Citera
2013-08-06, 02:38
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Kanske i din lögnaktiga värld. Homosexualitet skadar samhället, utrotar och eliminerar det totalt. Homosexuella löper 80 gånger så större risk att drabbas av apviruset HIV jämfört med befolkningen i sin helhet. Menar du att ett samhälle inte skadas av en befolknings som utgörs av psykopatiska bögar?

Märker du inte själv hur patetisk du låter? "Homosexualitet skadar inte någon" - amen vakna - en massa satanistiskt dravel

Jag har faktiskt tänkt på vilka personer som är värre.

En homosexuell person som begår homosexualitet eller en person som rättfärdigar, förhärligar, stödjer och glorifierar homosexualitet.

Homosexuella är djupt sjuka personer men dem som stödjer detta och legaliserar detta och glorifierar det och tillåter massa homosexuella parader i storstäder och försöker indoktrinera folk i att homosexualitet är naturligt, dessa personer är kanske till och med värre än homosexuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in