2013-06-17, 18:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1)Just det. Och logiken säger att om vi inte ens kan avhålla oss från krig när vi befinner oss i olika länder - hur ska vi kunna avhålla oss ifrån det när vi samlas i populationer inom samma gränser? Vad händer när resurserna tryter?

Studera noggrant Grekland nu - det vi ser där är bara början. Och jag hatar verkligen att ha rätt, tro mig, men helvetet har inte ens BÖRJAT bryta lös än.

Den dag resurserna tryter ställs grupper gentemot varandra. Alltid. I det stora, i det lilla. Det har inget med folkgruppens sammansättning att göra - även om invandrare kommer att hamna högt på listan den dag det hettar till.

Greklands problem - exempelvis - varken grundar sig i en för generös invandring eller löses med massiv repatriering. Men det är irrelevant. Det måste vara någon annans fel. Jag följer utvecklingen med en känsla av, som det brukar heta the avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote.

Citat:
2) När jag talar om "historien" så talar jag om den tidsrymd när vi har haft en skriven historia. Det är en skada av mina år på lärosätena - jag skiljer på historia och arkeologi.
Då missförstod jag dig.

Citat:
3) Om vi skulle komma överens om en sak här, Tinuviel?
Är brottslighet dåligt för ett samhälle? Ja, alltså försöker stater alltid minimera brottsligheten.
Är segregation dåligt för ett samhälle? Ja - så varför förespråka en politik som inte utan tvång ALLTID leder till segregation?
Från min sida ser jag ett samhälle som en plats där negativa företeelser måste minimeras. Jag anser att detta är en sund syn på samhället, och motsatsen gränsar till dödslängtan.
Ja. Segregation och brottslighet är dåligt för ett samhälle. Jag kan hålla med om att vi ska sträva efter att minimera dessa företeelser. Men argumentet klingar ihåligt, när det kommer från dig. Även om invandrarna skulle vara integrerade och laglydiga är de ÄNDÅ inte välkomna. Eller hur.
2013-06-17, 18:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Inlägg...

Jag håller inte alltid med om de tolkningar du gör och de slutsatser som du drar - men jag tycker att det var mycket klokskap i det här inlägget och har egentligen inte så mycket att tillägga eller invända mot.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-06-17 kl. 18:34.
2013-06-17, 18:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

1) Greklands problem - exempelvis - varken grundar sig i en för generös invandring eller löses med massiv repatriering.

2) Men argumentet klingar ihåligt, när det kommer från dig. Även om invandrarna skulle vara integrerade och laglydiga är de ÄNDÅ inte välkomna. Eller hur.

1) De är sant, men fernissan till vår vilja att dominera är mycket tunn. Och så börjar det igen... Grekland har YTTERLIGARE ett problem som de inte hade behövt ha nu... de etniska minoriteterna och de motsättningar som finns mellan dem och värdfolket.

2) Men det är en ordlek - åtminstone tills någon kan visa ett samhälle där svarta och vita och bruna inte tänker i "vi och dem". Jag är emot blandningen eftersom det ALLTID gestaltar sig på samma sätt, oavsett politik, tid och rum.

Jag är inte emot att enskilda individer, oavsett färg, rör sig över globen. Det är naturligt. Det vi ser idag är inte det, och snart betalar vi priset.
2013-06-20, 04:26
Bannlyst
Citat:
1) Det är ju som att säga att något är mycket gott, att andra bör äta det, men att själv tycka det är äckligt och vägra äta det. Vem tar en sådan person på allvar?

2) Nej. Jag kommer aldrig att kämpa mot svenskar. Mot förrädare, men inte mot svenskar.

3) Men utbildningen HAR ökat. Vi är mer utbildade nu än för 30 år sedan - och NU har vi ett växande invandringskritiskt parti i Riksdagen, i ser ökad segregation - vita svenskar FLYR blattarnas områden och skolor. Din logik är bakvänd.

4) Idag, ja. Om ett par år - vem vet? Den som har tålamod får förr eller senare se sina fienders kroppar flyta förbi i floden.

5) Om tjugo år kan du mycket väl ha fått stifta bekantskap med mig. Vi vet inget om de närmaste åren, Europa skakar, allting är osäkert och som alltid: möjligheterna finns där för dem som är starka nog att agera.

6) Idag, ja. Om ett par år?

Vem vet? Världen du lever i är inte statisk. Den var mycket annorlunda för 30 år sedan, och om 30 år kan den se helt annorlunda ut jämfört med idag.

1) Allt jag säger är att en persons argument inte berörs av hur denne lever sitt liv.. Ett giltigt argument är ett giltigt argument oavsett om det är Hitler som sa det..

2) Jo, men i dina ögon, om jag inte missförstått dig, e större delen av vårt folk förrädare. Menar, jag är det i dina ögon, å jag har aldrig påverkat invandringen åt något håll..

3) Ja men för 30 år sedan fanns inte behovet av SD då samtliga partier redan förde en liknande invandringspolitik som SD förespråkar idag. Menar, det säger sig själv att om samtliga stora partier överger vissa tankar så kommer ett nytt parti fylla utrymmet.

4) Om ett par år, jag vet. Menar, det finns något som heter logik. SD må växa, men revolutionära nationalister är inte en grupp vi någonsin kommer behöva oroa oss för. Menar, ni kan köra en Breiwik, absolut, men det gör inte att man hamnar i makten, det gör att man hamnar i fängelse.

5) Betvivlar det.. Jag e väldigt inkognito i mitt IRL. Om 20 år har jag ett litet samhälle i skogen på en privat Ö.. Oberörd av allt skit staten bidrar med. Utom skatter dessvärre..

6) Inte statisk, det har du rätt i. Men att hela samhället skulle göra en så radikal omvändning är på gränsen till larvigt att tro. Du borde gå i min linje i stället. JAg är inte nöjd med samhället, så jag startar ett eget. Det tar tid, och enjävla massa arbete av ett antal personer för att få ihop pengarna, men halva mitt liv kommer jag kunna spendera på precis det sättet jag vill leva, det samma skulle kunna gälla dig. Varför går ni inte ihop ett gäng vita å startar ett eget samhälle på ett privat område (vilket inte går under lagar om rasdiskriminering, du släpper in vem du vill på DITT privata område).

Det känns som vi kommit av ämnet dock, kan ha varit mitt fel... Frågan är om antirasist är ett kodord. Och svaret är tydligt nej, inte om man ska gå av den svenska betydelsen av ordet "kodord".
2013-07-04, 02:05
Medlem
Provits avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article17064164.ab

Jag blir faktiskt lite "glad" när jag ser sådana här artiklar. Här handlar det inte längre handlar om att det är vi som gör jobbet, utan anti-vita som gör jobbet åt oss. För vårt vidkommande är det en "bra" och belysande artikel.

Här får vi liksom deras världsbild svart på vitt: Invandrare finns - dem behöver bli fler. Svenskar/vita finns - dem finns det för många av och behöver bli färre. Vad det handlar om är att anti-vita börjar bli desperata. Antvitismen är ju en EXTREM ideologi som, precis som Aftonbladets skribent låter påskina, bottnar i folkutbyte, tvångsassimilering och folkmord. De flesta anti-vita är radikaler och tycker inte folkutbytet sker tillräckligt fort. Samtidigt som motståndet växer blir dem dessutom skrämda, ser rasister i varje hörn och vill påskynda folkmordet. Då slinker det ut sådana här artiklar.

Eftersom de dessutom är extrema, radikala och otåliga börjar dem dessutom anklaga varandra för att inte vara tillräckligt anti-vita. Det går för långsamt, alla kanske inte är tillräckligt konsekventa i sitt folkutbyte, man står inte riktigt upp för att vita är ett problem. Så börjar man peka finger åt varandra. Börjar bråka. Sliter varandra i stycken.

Antivitismen är en i grunden destruktiv ideologi. Jag tror dem kommer förgöra sig själva i slutet.
2013-07-04, 10:16
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provit

Antivitismen är en i grunden destruktiv ideologi. Jag tror dem kommer förgöra sig själva i slutet.

Ja det är väl det dom vill, det är ju det som är själva grunden i det hela, att förgöra sig själv och sin nationalitet. Vita anti-rasister är helt lost pallet.

Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.
Senast redigerad av positivitizer 2013-07-04 kl. 10:25.
2013-08-06, 02:23
Medlem
Adgos avatar
Dock så finns det ett flertal organisationer (som the Southern Poverty Law Center, the Anti-Defamation League, Hope not Hate och Genocide Watch) som har sektioner av deras hemsidor som handlar om svarta rasister.

Men om man utgår från denna logik(Anti-rasist=Anti-vit) så är ingen utav de organisationerna Anti-rasistiska....
2013-08-06, 15:47
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Ja det är väl det dom vill, det är ju det som är själva grunden i det hela, att förgöra sig själv och sin nationalitet. Vita anti-rasister är helt lost pallet.

Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.
Så svarta som mördar och förtrycker vita pga av deras hudfärg är inte rasister?
2013-08-06, 16:52
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Så svarta som mördar och förtrycker vita pga av deras hudfärg är inte rasister?

Va? Hur tänkte du nu? Självklart är svarta som förtrycker och mördar vita rasister.
2013-08-06, 17:03
Avslutad
Svarar enbart på rubriken. Tråla igenom det här twitterflödet och konstatera att vita ska sitta i baksätet när "anti-rasism" diskuteras.

https://twitter.com/mrhenko123
2013-08-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Svarar enbart på rubriken. Tråla igenom det här twitterflödet och konstatera att vita ska sitta i baksätet när "anti-rasism" diskuteras.

https://twitter.com/mrhenko123
Ser ut som att Henrik Johansson försöker skjuta ifrån sig sin egen rasism på andra. Han borde skämmas
2013-10-13, 01:30
Medlem
Ordet "rasism" används i princip som en synonym till en strävan efter att bevara, berättiga eller att överhuvudtaget försvara vita från sitt pågående öde av samhällets radikala kommunister, liberaler och invandrargäng. Det överses dock att andra folkslag identifierar sig med sin egen sort, men vita måste identifiera sig med alla som blöder rött. Är det verkligen så svårt att se detta beteendemönster?

Orden "rasist" och "antirasist" myntades av judekommunisten Trotskij, som hatade européer och använde dessa ord som slagord mot oss för att kunna försvaga vår kärnfamilj. Därmed är det inte konstigt att de som följer hans ideologi har en undermedveten antivitism.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in