2013-08-06, 00:37
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om det nu stämmer att AJ struntade i MC:n och gick mot sin mammas bostad för att använda hennes bil, kan det vara förklaringen till det som står i det här inlägget?

https://www.flashback.org/sp44160577

Nån som vet nåt om det stämmer detta att blodspår fanns i den riktningen?
Vad jag minns är det enda gången man hört om blodspår som leder någonstans utomhus. Tycker fler borde uppmärksammat detta om uppgiften var sann.
Citera
2013-08-06, 00:42
Medlem
Citat:
Om det nu stämmer att AJ struntade i MC:n och gick mot sin mammas bostad för att använda hennes bil, kan det vara förklaringen till det som står i det här inlägget?

https://www.flashback.org/sp44160577

Nån som vet nåt om det stämmer detta att blodspår fanns i den riktningen?

Den adressen stämmer inte, måste vara tidningarna som skrivit fel,fanns inga blodspår dit
Citera
2013-08-06, 00:42
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
jag vet iaf att Id* har inget sådant örngott

Full koll på andras linneskåp?
Citera
2013-08-06, 00:43
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Vad jag minns är det enda gången man hört om blodspår som leder någonstans utomhus. Tycker fler borde uppmärksammat detta om uppgiften var sann.

Instämmer, detta måste vara en missuppfattning, dels för att inget blod hittats utanför trappuppgången och dels för att det är många kvarter från ö.margaretav. till Garvareg. Så alltså inga "fysiska" spår som menas
Citera
2013-08-06, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Full koll på andras linneskåp?

Ja iaf när det gäller lilla Ida*
Citera
2013-08-06, 00:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Den adressen stämmer inte, måste vara tidningarna som skrivit fel,fanns inga blodspår dit
Jo adressen stämmer. Det var första artikeln med bild på huset och om det var insatsstyrkan som var där. Och det stod inget om blodspår dit i den artikeln.
[EDIT]
Hittade artikel och lade upp den längre ner på sidan
https://www.flashback.org/sp44639282
Senast redigerad av Tomato 2013-08-06 kl. 01:14.
Citera
2013-08-06, 00:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det där är någon som läst fel i tidningen där det stod att spåren ledde till en lägenhet på garvaregatan. Men det var polisens spår, att SB var ett ex, som jag uppfattade artikeln.

Okej, jag lutade mig också mot att det nånstans stod att det fanns nån bloddroppe utanför porten en bit ifrån men vet ju inte om det stämmer.
Jag är för nyfiken för mitt eget bästa ibland :/
Citera
2013-08-06, 00:50
Medlem
Citat:
Nu är jag inte med men klart de har ett chassinummer. Det är mycket som är underligt kring den här bilens och dess brandplats eftersom den var borta innan polisen spärrade av platsen.

✔ Du är då otroligt snurrig, bokfodral. Det går inte att tolka denhär ↠TRÅDEN↞ utan att ha läst alla inlägg, i tur och ordning.

Se mitt inlägg https://www.flashback.org/sp44632102 och följ alla länkarna. Det är inget konstigt med att bilen var borta innan själva brandplatsen spärrades av för teknisk undersökning. Den utbrända bilen hade nämligen inte hämtats av polisen ↠PÅ GRUND AV↞ att de redan då kände till mordet på Id@. De hämtade den utbrända bilen ↠OBEROENDE↞ av mordet på Id@; —för att bilbranden i sig var intressant för en vidare utredning. Först när kopplingen till mordet på Id@ kunde göras blev även brandplatsen intressant för en teknisk undersökning och då spärrades den av.

Det är inte ovanligt att en bil som har brunnit under natten på Hunneberg är bortforslad redan nästa morgon, trots att bilen inte kan kopplas till något mord.

Är du korkad på riktigt, eller?

Notera: själva ↠TRÅDEN↞ har dessutom en relativt svag koppling till vad som egentligen har inträffat. Eljest skulle Id@ redan ha varit återfunnen.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-06 kl. 00:59. Anledning: Notera:
Citera
2013-08-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Instämmer, detta måste vara en missuppfattning, dels för att inget blod hittats utanför trappuppgången och dels för att det är många kvarter från ö.margaretav. till Garvareg. Så alltså inga "fysiska" spår som menas

Det har stått tidigare i tråden att en (eller om det var ett par, minns inte exakt) bloddroppar hittades utanför porten.
Senast redigerad av Karlanda 2013-08-06 kl. 00:54.
Citera
2013-08-06, 00:56
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Det har stått tidigare i tråden att en (eller om det var ett par, minns inte exakt) bloddroppar hittades utanför porten.

Jovisst så var det, men 2droppar blod räcker inte till Garvaregatan iallafall
Citera
2013-08-06, 00:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Okej, jag lutade mig också mot att det nånstans stod att det fanns nån bloddroppe utanför porten en bit ifrån men vet ju inte om det stämmer.
Jag är för nyfiken för mitt eget bästa ibland :/
En granne har väl enligt tråden sagt att en droppe hittats utanför.
Här är artikeln om "blodspår som ledde in i en lägenhet" på garvaregatan hos SB.
Grejen är bara att någon missförstått bilden i artikeln på SB,s hus, med Id@s blodpår i trappan upp till sin egen lägenhet.

http://m.expressen.se/gt/misstankt-mord-i-centrala-trollhattan/?partner=www
Citat:
– En polispatrull i Trollhättan kallades vid 15-tiden till de östra delarna av Trollhättan med anledningen att en person observerat blodspår i en trappuppgång. Spåren ledde patrullen vidare in i lägenhet där ytterligare blodspår anträffades.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-06 kl. 01:15.
Citera
2013-08-06, 01:02
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ja iaf när det gäller lilla Ida*

Vad tror du har hänt henne? Vem och varför? Stor kram till er anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in