2013-08-05, 23:57
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Det var ingen slump (om du pratar om evolutionen). Dock så finns det ingen mening med livet imo. Varför gråta för det?

Förut sa evolutionismerna att det handlade om slump, idag säger de att det inte handlar om slump för att de också har kommit till insikt hur dumt det låter men jag frågar dig om det inte handlar om slump, vad handlar det om då?

Ska jag säga dig vad meningen med livet är? Att dyrka Gud och att leva ett rättfärdigt liv för att i slutändan skipas 100%ig rättvisa och alla som förnekat skaparen får ett liv i helvetets lågor i all evighet.
Citera
2013-08-05, 23:57
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Homosexualitet är onaturligt det vet vi alla om. Vi håller med här men skillnaderna är att du anser att det inte skadar någon och även om det är onaturligt och "äckligt" så ska folk göra det dem vill med sina liv.

Det är därför jag la upp argumentet att visserligen är homosexualitet inte skadligt för samhället när det endast är en extremt liten del av samhället som begår det, men om många hade gjort det hade det varit annorlunda.

Hade endast 0.01 % av befolkningen tagit droger hade diskussionen om droger också varit annorlunda.

Så ja, i dagsläget är homosexualitet inget problem, men hade dem varit lika aktiva som dem som tar droger hade samhället skadas.

Homosexualitet ska man egentligen inte behöva skriva akademiska rapporter om för att förklara frågan. Det är onaturligt, emot biologin och borde således inte vara tillåtet precis som incest inte är tillåtet för att det är onaturligt. Det måste finnas moraliska lagar i ett samhället, det bara måste. Även i Sverige finns dem, om än i långt mindre grad än i låt oss säga Jemen.

Man kan inte bara säga att folk får göra vad dem vill så länge ingen tredje part fysiskt skadas.

I Sverige får du inte gå naken på gatorna. Det är en moralisk lag som inte existerar i till exempel Papua Nya Guinea. Du får inte ha sex offentligt fastän ingen skadas fysiskt.

Du får inte ta droger fastän endast du själv drabbas av det.

Du får inte ha sex med en nära släkting (incest). Du får inte begå prostitution.

Du får inte ha sex med djur även om dem skulle acceptera det. Och så vidare.

Det finns moraliska lagar även här och ett samhälle måste ha dem. Vill man ha anarki där alla gör som dem vill så länge ingen tredje part fysiskt skadas? Jag tror ingen vill det, inte ens i dagens Sverige.

jamen förfan fattar du inget av vad han säger?! Homosexualitet är inte "onaturligt" bara för att nån jävla sandneger påstår att det är onaturligt. Du har inte kommit med ett enda jävla konkret belägg för varför det skulle vara onaturligt, och framförallt vad i helvete ens begreppet onaturligt innebär!

Vadå onaturligt? Är coca cola naturligt? är ishockey naturligt? är flashback naturligt? Är köra bil naturligt? Att ens använda sig av argumentet att något är "naturligt" eller "onaturligt" påvisar bara hur jävla korkade ni är. Det är i sig ett barnsligt argumentationsfel att påstå att något är naturligt eller onaturligt och därmed anse sig själv ha rätt. Det finns ingen jävla logik i det!

Det enda du har rätt i är att vi i viss mån fortfarande har vissa morallagar, som t.ex. lagen mot prostitution som är jävligt korkad. Vissa av dom andra lagarna finns det dock fog för av andra anledningar. Men självklart bör man få prostituera sig av samma princip, dvs man får själv bestämma över sin egen kropp. Incest t.ex. är inte tillåtet för det ger ofta skador på fostret... någonting ni muslimer som gillar inavel borde beakta ...att andra än de som tar drogerna drabbas är också en självklarhet för alla tänkande individer, så det är också befogat i de flesta fall.
Senast redigerad av svensvenglenn 2013-08-06 kl. 00:04.
Citera
2013-08-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag behöver inte ha testat det själv för att kunna dra den slutsatsen som jag drog. Det räcker med att jag kan människans anatomi för att förstå att det inte kan vara skönt. Själva tanken på att testa nåt sånt finner jag väldigt vämjeligt och avskyvärd.
Men skita tycker du e skönt?
Elller ja alla förutom du kanske....?
Och slår du din fru också?
Senast redigerad av TiKaZz 2013-08-06 kl. 00:13.
Citera
2013-08-06, 00:00
Medlem
Citat:
Förut sa evolutionismerna att det handlade om slump, idag säger de att det inte handlar om slump för att de också har kommit till insikt hur dumt det låter men jag frågar dig om det inte handlar om slump, vad handlar det om då?

Naturligt urval.

Citat:
Ska jag säga dig vad meningen med livet är? Att dyrka Gud och att leva ett rättfärdigt liv för att i slutändan skipas 100%ig rättvisa och alla som förnekat skaparen får ett liv i helvetets lågor i all evighet.

Låter tråkigt.

Vad är meningen med din guds existens? Flöt han bara runt i evigheten bara tills han bestämde sig för att skapa en art att plåga?
Citera
2013-08-06, 00:09
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:

Du får inte ha sex med en nära släkting (incest). Du får inte begå prostitution.

Du får inte ha sex med djur även om dem skulle acceptera det. Och så vidare.
Men snälla, vi har ju redan gått igenom detta i diverse trådar, men du drar upp det på nytt. Prostitution är tillåtet, men köp är förbjudet då kvinnan (vilket det väl oftast rör sig om) anses utnyttjad. Djuren ska skyddas från tidelag, det anses att djur inte kan samtycka till sex. Med andra ord: de exempel du tar upp är inte offerlösa.

Incest skulle väl möjligen gå att diskutera i det fall det skulle röra sig om två vuxna individer. Men man måste då ta hänsyn till inavelsrisken. Dock kan, om man ska tro Wikipedia, äktenskap mellan halvsyskon vara tillåtet under vissa förhållanden.

Dina argument håller inte.
Senast redigerad av JacquesCartier 2013-08-06 kl. 00:13.
Citera
2013-08-06, 00:11
Medlem
vonejehorns avatar
Svaret på frågan är enkel. Vi struntar i vad Lot sade.
Det är inte otillåtet att vara bög för man skadar inte ngn. det finns inget offer.
Dom skador som kan uppstå vid sex är betydligt mindre än vid rökning, bilkörning etc
Du får gärna tycka som Lot,men bara vi får leva utan honom, vi som vill.
Kyrka och stat är ju två olika saker. som tur är.
Citera
2013-08-06, 00:13
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
erej13|44638456]Naturligt urval.

Vad bestämmer det naturliga urvalet?

Citat:
Låter tråkigt.

Vad är meningen med din guds existens? Flöt han bara runt i evigheten bara tills han bestämde sig för att skapa en art att plåga?

Nej, det vet vi människor inte. Vår hjärna är begränsad. Innan vårt universum kan det ha funnits annat som vi inte har någon aning om. Min Gud är även din Gud och alltets Gud.
Citera
2013-08-06, 00:14
Medlem
Acceptera som stat eller som troende? Vi stiftar ju inte våra lagar efter vad Bibeln säger, det är bara bokstavstroende som tycker att det är märkligt att vissa (men inte alla) saker återfinns i Bibeln och någon annanstans.
Citera
2013-08-06, 00:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Svaret på frågan är enkel. Vi struntar i vad Lot sade.
Det är inte otillåtet att vara bög för man skadar inte ngn. det finns inget offer.
Dom skador som kan uppstå vid sex är betydligt mindre än vid rökning, bilkörning etc
Du får gärna tycka som Lot,men bara vi får leva utan honom, vi som vill.
Kyrka och stat är ju två olika saker. som tur är.

Det handlar inte om vad Lot sa. Det handlar om vad Gud vill från oss. En sån handling inbjuder till helvetets rand. Jag hade inte brytt mig om homosexuella begår handlingen inom hemmets fyra väggar men när de gör det hela till en folkfest går de för långt och jag tänker med alla medel bekämpa det.
Citera
2013-08-06, 00:17
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Min Gud är även din Gud och alltets Gud.
Tills dess Gud kan bevisas bortom allt rimligt tvivel kan Guds lagar inte användas som grund för gemensam lagstiftning... om exempelvis homosexualitet. Punkt slut.
Citera
2013-08-06, 00:19
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Så ja, i dagsläget är homosexualitet inget problem, men hade dem varit lika aktiva som dem som tar droger hade samhället skadas.
1. Du tycker faktiskt att homosexualitet är ett problem i dagsläget.
2. De homosexuella blir inte fler med tiden. Och om det inte skulle vara ett problem idag, så kommer det aldrig att vara ett problem.
Citera
2013-08-06, 00:19
Medlem
vonejehorns avatar
Du får inte ha sex med djur även om dem skulle acceptera det. Och så vidare

Det är fel att inte få ta droger om man vill det
Du får ha sex med nära släkting, dock inte mellan barn och föräldrar vilket är naturligt. Sex mellan halvsyskon är tillåtet, medan mellan syskon förbjudet, pga av den genetiska konsekvensen. Är man steril har jag inget emot att eller fler syskon knullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in