2013-08-05, 22:56
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Jag ställde denna frågan tidigare i tråden men fick ingen respons.

De två som sitter misstänkta för skyddande av brottsling. Kommer de kunna återgå till sina anställningar vid eventuellt frikännande alt fängelse?

Det kan dom kanske men det blir nog tufft, i allafall för DB om det stämmer att hans hund bitit hans arbetsgivares dotter illa samt att han slagit ihjäl hunden. Sedan verkar inte DB äga huset han bor i så jag misstänker att det är arbetsgivarens... blir han utan bostad också?
Citera
2013-08-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
VILKET SOM!!!!

Varför tjafsa hit o dit om VEM som gjort det, alla har sina åsikter...so what... det VIKTIGASTE är väl att hon hittas o vi alla borde kanske lägga all energi på att GÖRA JUST DET ISTÄLLET än tjafsa om alla dessa andra saker

Jag tror du har missuppfattat syftet med Flashback och den här tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Det fetade:
Gäller den delen AJ också?

Ja, självklart gäller det AJ också. Han är inte misstänkt enbart för att han är en skummis. Finns rätt många skummisar att välja på i dessa kretsar, så AJ är misstänkt av polisen och åklagare, och många här i tråden för att det är mest logiskt just nu.

Om AJ visste vem som mördat I, eller hade alibi som han kunde ge, så skulle han nog inte fortsätta vara misstänkt...

Eller så är han väldigt korkad som inte berättar allt han vet för polisen direkt, utan tänker ta straffet för det som ngn annan har gjort?
Citera
2013-08-05, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Förklara gärna nån, varför man inte anklagar DB o FH för mord, som man gör med AJ ifall dom nu har fotavtryck och fingeravtryck på dom från BP:en? Då kan man väl ha dom häktade tills Id* dyker upp...om hon nu gör det. Ingen vet vem som dödat henne eller hur. Det verkar ju dock som att nån av dessa herrar gjort det.

Om man blir häktad för mord finns det både större risk att nån pratar och att kroppen hinner dyka upp innan rättsprocessen måste nå en rättegång. Väl?

Kan ju vara så att nån erkännt massa inblandning men inte känner till var kroppen finns och därför vill man pressa rotfrukten när han väl infinner sig. Då hae som isf redan golat och nu vill man bygga upp bevishögen inför TR.
Åklagare och polis har ett scenario som hypotes. Enligt scenariot har AJ mördat och fått bistånd av FH och DB. Därifrån kommer häktningsframställningarna.
Citera
2013-08-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Förklara gärna nån, varför man inte anklagar DB o FH för mord, som man gör med AJ ifall dom nu har fotavtryck och fingeravtryck på dom från BP:en? Då kan man väl ha dom häktade tills Id* dyker upp...om hon nu gör det. Ingen vet vem som dödat henne eller hur. Det verkar ju dock som att nån av dessa herrar gjort det.

Om man blir häktad för mord finns det både större risk att nån pratar och att kroppen hinner dyka upp innan rättsprocessen måste nå en rättegång. Väl?

Kan ju vara så att nån erkännt massa inblandning men inte känner till var kroppen finns och därför vill man pressa rotfrukten när han väl infinner sig. Då hae som isf redan golat och nu vill man bygga upp bevishögen inför TR.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagare och polis har ett scenario som hypotes. Enligt scenariot har AJ mördat och fått bistånd av FH och DB. Därifrån kommer häktningsframställningarna.

Och troligtvis har de indicier/bevis som stöd för detta scenario.
Citera
2013-08-05, 23:06
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
F´låt men det här var det jag skrev först om mina funderingar

https://www.flashback.org/sp44630447

och hans mammas bil pratades det om tidigare i tråden, runt tiden innan den brändes på Hunneberg och nu dök moderns bil upp igen som tydligen använts för att åka och sova hos nån (varför dög inte MC:n då, kan man ju undra?)

Jag håller med dej och förstår dej
Sen har vi ju troll i tråden som ställer till det och försöker hävda massa konstigt om AJ's mammas bil också........
Citera
2013-08-05, 23:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Jag tror du har missuppfattat syftet med Flashback och den här tråden...

Ja, självklart gäller det AJ också. Han är inte misstänkt enbart för att han är en skummis. Finns rätt många skummisar att välja på i dessa kretsar, så AJ är misstänkt av polisen och åklagare, och många här i tråden för att det är mest logiskt just nu.

Om AJ visste vem som mördat I, eller hade alibi som han kunde ge, så skulle han nog inte fortsätta vara misstänkt...

Eller så är han väldigt korkad som inte berättar allt han vet för polisen direkt, utan tänker ta straffet för det som ngn annan har gjort?

Vet inte vad polisen hade i bevisväg vid tillfället men i princip samma stund som AJ stegade ut från sin anhållan så tog de ju in FH och DB. Där fick man ju känslan av att han hade sagt nåt för det gick ju så fort där.
Citera
2013-08-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Det normala på denna modellen är nog att man inte har stänkskydd, jag tror inte att det sitter som original. Jag har inga på min och i de blocket-annonser jag kikat på är det bara nån enstaka som har eftermonterade stänkskydd.

De sitter inte som standard utan måste monteras efteråt. Jag har själv lackat och monterat på en S40 som jag ägde för flera år sedan. Jag menar bara att eftersom det inte ser ut att sitta något stänkskydd på högersidan så tror jag inte att det satt något på vänstersidan heller. Således är det tveksamt om stänkskyddet till en vänstersidan på en S40 kommer från bilen det syftas på i tråden.
Citera
2013-08-05, 23:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
De sitter inte som standard utan måste monteras efteråt. Jag har själv lackat och monterat på en S40 som jag ägde för flera år sedan. Jag menar bara att eftersom det inte ser ut att sitta något stänkskydd på högersidan så tror jag inte att det satt något på vänstersidan heller. Således är det tveksamt om stänkskyddet till en vänstersidan på en S40 kommer från bilen det syftas på i tråden.

*viskar försiktigt och hukar mig* Sitter såna stänkskydd på en 960 då? *piper iväg igen*
Citera
2013-08-05, 23:13
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om "de andra" är DB och FH och de skulle ta hand om kroppen åker han ju inte till DB och sover om han vill vara säker på att slippa instormande poliser. Eller var "att sova" bara en förevändning till mamma Kanske för att få låna en viss bil...

Varför ta mammans bil? Var MC,n trasig. Eller var det för att möta upp ett par herrar på Hunneberg

Körde mamman honom till IF för att hämta MC,n efter han lämnat tillbaka bilen i så fall?

Låter som att detta är en hörsägen från mamman, baserad på både AJ,s uppgifter samt hennes egna?

Finns all anledning att förflytta sig i en Volvo under rådande omständigheter. Sätt dig in i GM:s situation-efter att ha begått ett brutalt mord på en ung småbarnsmamma, ja då vill du nog inte sätta dig på en knallröd MC och susa iväg. Han sprang väl hem till morsan och darrade och samlade tankarna. Vad göra nu? Idéer formar sig.

Frågor att begrunda:
-I vilket läge befann sig GM strax efter dådet? Blod, kropp, spår.......
-Mentalt....... anhöriga i grannskapet. Vad kunde ske om GM blev upptäckt av anhöriga/vänner till BO? En offentlig lynchning troligen. Den ultimata förnedringen för en psykopat.
-Efter att ha samlat tankarna, dras en spontan plan A ihop.
Citera
2013-08-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
*viskar försiktigt och hukar mig* Sitter såna stänkskydd på en 960 då? *piper iväg igen*

Nej. Jämför bilden på det upphittade stänkskyddet med bildelsbasens bilder på stänkskydd till 960.

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20834222
Citera
2013-08-05, 23:15
Medlem
"Den nyligen brända bilen jag fann på östra Hunneberg, den hade brunnit ganska nyligen och var nu bortforslad, men det låg fortfarande skrot på backen"
Detta är citat från RMY 2013-07-02, 09:27

Någon kan komplettera den texten med datum och tider?
Citera
2013-08-05, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Finns all anledning att förflytta sig i en Volvo under rådande omständigheter. Sätt dig in i GM:s situation-efter att ha begått ett brutalt mord på en ung småbarnsmamma, ja då vill du nog inte sätta dig på en knallröd MC och susa iväg. Han sprang väl hem till morsan och darrade och samlade tankarna. Vad göra nu? Idéer formar sig.

Frågor att begrunda:
-I vilket läge befann sig GM strax efter dådet? Blod, kropp, spår.......
-Mentalt....... anhöriga i grannskapet. Vad kunde ske om GM blev upptäckt av anhöriga/vänner till BO? En offentlig lynchning troligen. Den ultimata förnedringen för en psykopat.
-Efter att ha samlat tankarna, dras en spontan plan A ihop.
Och hemifrån mamma kan han ringa folk utan att samtalet spåras till BP. Snart kommer grispatrullen till undsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in