2013-08-05, 22:40
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har rätt, jag skulle ha skrivit misstänkt skyddande av brottsling.

Känns dock som det hela borde "uppgraderas" till medhjälp istället. Har polisen bevis på att de klafsat runt i blodiga lägenheten samt cirkulerat på suspekta platser så är det väl mer än skyddande av brottsling? Tycker lilla jag iaf..
Börjar mer o mer tro att AJ manipulerat sina vänner att sköta all "städning" efter sitt vidriga brott för att försöka få ryggen fri. Han fegade nog iväg direkt efter gärningen som det as han är..
DB och FH lär börja babbla snart! Efter omhäktningen imorgon känns det som de kan knäckas *hoppas*
Citera
2013-08-05, 22:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Men vad är det som är konstigt? Att AJ's mamma har en liknande bil och du tror att det var den som brann istället, eller vad yrar du om?

Jag yrar inte, säger bara att det är många frågetecken kring den här bilbranden. Inte ens polisen visste om den och när de kom dit var det bara delar kvar på backen men hur kunde de då ha en bil att undersöka med tekniker?

Vem och var och när hittades bilen så den kunde undersökas och hur visste DB om att den hittades utbränd efter den var stulen, ett inlägg som han sen tog bort?

När fyndet av bildelarna kom, fick polisen visas till platsen för de hade inte hittat den för den låg så dolt.

Man hittar mycket intressant genom att läsa bakåt i tråden, just för att man nu vet lite mer omständigheter än man visste då och kan läsa med lite andra glasögon.
Citera
2013-08-05, 22:41
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Frågorna var, vart var AT? han gick innan någon annan kom
Hur kom han till ida? Han körde sin MC till id*
Hur tog han sig från id* på natten...han lånade sin mammas bil.
När åkte han hem? Dagen efter körde han sin MC till Jönköping

Men det måste ju från början ha kommit från AJ själv. Han måste ju ha sagt detta till någon menar jag. Bara han (och i*a) vet ju om han gick innan ngn annan kom.

Då borde han ju vara avförd om detta stämmer. Han har ju alibi om han sovit hos en kompis.
Citera
2013-08-05, 22:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
För han använde morsans bil med att transportera kroppen eller medbrottslingar med eventuella spår på sig och därför satt han redan i bilen? Han behövde sanera den förmodar jag.

Hoppas att polisen har kollat upp bilen noga.

Någon som vet om morsan var hemma den natten?
Citera
2013-08-05, 22:45
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Är det enda bilden som finns? Det är svårt att se men jag tycker inte att det ser ut som att det sitter stänkskydd på högersidan fram. Rimligtvis sitter det inte stänkskydd på vänstersidan om det inte sitter på högersidan. Stället som stänkskyddet skall skydda är väldigt ofta rostigt på dessa modeller.
Det normala på denna modellen är nog att man inte har stänkskydd, jag tror inte att det sitter som original. Jag har inga på min och i de blocket-annonser jag kikat på är det bara nån enstaka som har eftermonterade stänkskydd.
Citera
2013-08-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Sant. Alltså finns det då säkert fler avtryck inne i lägenheten som kopplas till de häktade. Det kanske inte gick att gå in utan att göra avtryck
Polistekniker kanske har spikskor typ som golvmålare har
Citera
2013-08-05, 22:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Synska vittnen i så fall
Detta gäller ju lör-sön natt.

Nu hänger jag inte med alls...
Citera
2013-08-05, 22:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
Polistekniker kanske har spikskor typ som golvmålare har

Nej, de har speciella "plattor" som de lägger ut på golvet och som de sedan går på.
Citera
2013-08-05, 22:53
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag yrar inte, säger bara att det är många frågetecken kring den här bilbranden. Inte ens polisen visste om den och när de kom dit var det bara delar kvar på backen men hur kunde de då ha en bil att undersöka med tekniker?

Vem och var och när hittades bilen så den kunde undersökas och hur visste DB om att den hittades utbränd efter den var stulen, ett inlägg som han sen tog bort?

När fyndet av bildelarna kom, fick polisen visas till platsen för de hade inte hittat den för den låg så dolt.

Man hittar mycket intressant genom att läsa bakåt i tråden, just för att man nu vet lite mer omständigheter än man visste då och kan läsa med lite andra glasögon.

Detta du skrev nu hade underlättat om du skrev från början. Nu förstår jag precis vad du menar. Men du har gjort massa inlägg om detta och bl.a blandat in AJ's mammas bil.....

Det kan ju vara så enkelt som att polisen har alla svar på detta och att det finns en anledning till att allmänheten inte har det. Bilen har dom ju bekräftat inte innehöll I*a.. Så dom har ju haft den hos sej för teknisk undersökning iaf, den saken är ju säker.
Citera
2013-08-05, 22:54
Medlem
Chrillothekids avatar
Förklara gärna nån, varför man inte anklagar DB o FH för mord, som man gör med AJ ifall dom nu har fotavtryck och fingeravtryck på dom från BP:en? Då kan man väl ha dom häktade tills Id* dyker upp...om hon nu gör det. Ingen vet vem som dödat henne eller hur. Det verkar ju dock som att nån av dessa herrar gjort det.

Om man blir häktad för mord finns det både större risk att nån pratar och att kroppen hinner dyka upp innan rättsprocessen måste nå en rättegång. Väl?

Kan ju vara så att nån erkännt massa inblandning men inte känner till var kroppen finns och därför vill man pressa rotfrukten när han väl infinner sig. Då hae som isf redan golat och nu vill man bygga upp bevishögen inför TR.
Citera
2013-08-05, 22:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Detta du skrev nu hade underlättat om du skrev från början. Nu förstår jag precis vad du menar. Men du har gjort massa inlägg om detta och bl.a blandat in AJ's mammas bil.....

Det kan ju vara så enkelt som att polisen har alla svar på detta och att det finns en anledning till att allmänheten inte har det. Bilen har dom ju bekräftat inte innehöll I*a.. Så dom har ju haft den hos sej för teknisk undersökning iaf, den saken är ju säker.

F´låt men det här var det jag skrev först om mina funderingar

https://www.flashback.org/sp44630447

och hans mammas bil pratades det om tidigare i tråden, runt tiden innan den brändes på Hunneberg och nu dök moderns bil upp igen som tydligen använts för att åka och sova hos nån (varför dög inte MC:n då, kan man ju undra?)
Citera
2013-08-05, 22:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Känns dock som det hela borde "uppgraderas" till medhjälp istället. Har polisen bevis på att de klafsat runt i blodiga lägenheten samt cirkulerat på suspekta platser så är det väl mer än skyddande av brottsling? Tycker lilla jag iaf..
Börjar mer o mer tro att AJ manipulerat sina vänner att sköta all "städning" efter sitt vidriga brott för att försöka få ryggen fri. Han fegade nog iväg direkt efter gärningen som det as han är..
DB och FH lär börja babbla snart! Efter omhäktningen imorgon känns det som de kan knäckas *hoppas*

Misstankegraden för de båda illgärningsmännen blir kanske uppgraderad i morgon. Bara å hålla tummarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in