2013-08-05, 19:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Här sägs det att enl. GT skulle Cl*ff blivit väckt av polisen natten mot söndagen om att det hade hänt nåt i Id*s lägenhet

https://www.flashback.org/sp44150957

Tillägg:

https://www.flashback.org/sp44151027

Kan GT bekräfta den uppgiften? Som sagt, om polisen agerar är det på aktuell adress, dvs Id*s.
Hon är/var ju dessutom myndig.

Om någon ringer GT lär den uppgiften säkert dementeras.
Citera
2013-08-05, 20:00
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut

Sen hur kan dom elda i skogen när det rådde eldnings förbud om kroppen var i närheten?

Tror du på fullaste allvar att man efter ett mord/dråp väljer att inte elda upp bevismaterial pga rådande eldningsförbud?
Citera
2013-08-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Stallbackaån ser bra ut men problemet är var den tar vägen.
Eftersom den slutar i ett galler i pumphuset så finns det ingen som skulle dumpa där med lokalkännedom.

Sänke funkar ju.

Är det någon som har kollat gallret tror du?

På vänstra sidan om du åker mot flygfältet finns ett djupt vattenfyllt dike.
Jag har varit där ett par gånger och kollat, men jag inser att man skulle behöva ha en kanot. Till och med för det diket alltså.
Citera
2013-08-05, 20:03
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Du har all rätt att tycka som du gör, men jag ser fortfarande inga fakta eller argument för en vidare teori som håller?

Det är inte en teori att säga att PT "lika gärna kan ha tagit hennes liv också". Du får nog skriva lite mer detaljerat om hur det har gått till. Att vara skummis och misshandlare bevisar ingenting.

Det fetade:
Gäller den delen AJ också?
Citera
2013-08-05, 20:08
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ge dig nu. Du är bara extremt dum om du tror att nån går på att du jobbar med det, du kanske är utsatt för det, med experiment, men att du skulle jobba med det. Nej du lilla flicka.
Nu lägger vi ner det.
Det enda du säger är att ingen annan förstår något, måhända är du schizofren och därav kan tänka flerspårigt.

Vem är den nya killen till TB?
Har han kopplingar till AJ, DB och FH?
Någon sa tidigare att TB är tillsammans med denne nye för att leda misstankarna från AJ.
Hon blir tillsammans med VEM SOM HELST som säger rätt sak, eller stoppar kuken i munnen på henne, hon är inte det minsta smart, bara dåligt självförtroende och rasist. Med det sagt, också lägre iq än en normalbegåvad.
En tjej som mår dåligt söker sig ofta till killar utan framtidsplaner och som är dumma kriminella.

Fantastiskt, amen!
Citera
2013-08-05, 20:14
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Artiklarna duggar tätt: TTELA: "De har vallats längs färdvägar"

Tillägg: Ett antagande: Vägarna som de häktade beskriver skiljer sig åt bitvis. De ljuger således. Därför letar inte polisen efter de vägarna.

De är rökta!

När jag förra veckan läste att "de misstänkta har varit på brottsplatsen" så trodde jag först att det hade skett en vallning där. Men alla andra tolkade det som att det var bevisat att de hade varit där i samband eller efter brottet. Funderade lite på varför det inte skett någon vallning för att se om det rör upp ev. känslor. Nu är det alltså gjort längst med olika färdvägar.

Har de inte redan även varit på brottsplatsen, så är det bara en tidsfråga....
Citera
2013-08-05, 20:15
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Det fetade:
Gäller den delen AJ också?

Tror du på allvar att AJ är oskyldig? Han är väl inte misstänkt för att han är en misshandlande skummis utan för att det finns massor av indicier som pekar på honom!
Men om du tror det så kan du väl börja med att förklara varför han inte var med och letade efter henne istället för att åka på semester.. Oavsett om dom var ett par eller inte så var dom tillräckligt goda vänner för att umgås på tu man hand, hade något liknande hänt någon av mina vänner/bekanta hade jag inte bara letat själv jag hade också uppmanat andra att göra detsamma
Citera
2013-08-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Tror du på allvar att AJ är oskyldig? Han är väl inte misstänkt för att han är en misshandlande skummis utan för att det finns massor av indicier som pekar på honom!
Men om du tror det så kan du väl börja med att förklara varför han inte var med och letade efter henne istället för att åka på semester.. Oavsett om dom var ett par eller inte så var dom tillräckligt goda vänner för att umgås på tu man hand, hade något liknande hänt någon av mina vänner/bekanta hade jag inte bara letat själv jag hade också uppmanat andra att göra detsamma
Känns ju lite som att vissa fullständigt skiter i bevisning för att deras homeboys sitter där dom gör.
Citera
2013-08-05, 20:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan GT bekräfta den uppgiften? Som sagt, om polisen agerar är det på aktuell adress, dvs Id*s.
Hon är/var ju dessutom myndig.

Om någon ringer GT lär den uppgiften säkert dementeras.

Om detta stämmer, att tidningen har rätt, är det ju väldigt konstigt att inte polisen reagerade snabbare än de gjorde den där söndagen för fem veckor sen.
Men detta kan ju då kanske förklara varför Cl*ff var ute och letade henne? Nån sade ju att han gjort det under natten men där vi spånade i tråden att PT efter samtalet med AJ hade ringt upp Cl*ff och skvallrat.
Citera
2013-08-05, 20:25
Medlem
Ragathas avatar
Citat:

Nej det tror jag inte på helt o fullt, lika lite som jag tror på PT's alibi...jag tror på någon av dem, anser att vem av dom kan ha gjort detta o min teori om PT har jag skrivit, min teori kring AJ...där får jag nog joina alla alla Ja sägare för har ingen egen teori kring alla dessa turer fram o tillbaka o hit o dit...så får väl bara hålla med.

EDIT: förklar även du varför inte PT är det utan väntar på att Gud ska lösa det, vilket då? att hon hittas eller att liket inte hittas?
Senast redigerad av Ragatha 2013-08-05 kl. 20:27.
Citera
2013-08-05, 20:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Nej det tror jag inte på helt o fullt, lika lite som jag tror på PT's alibi...jag tror på någon av dem, anser att vem av dom kan ha gjort detta o min teori om PT har jag skrivit, min teori kring AJ...där får jag nog joina alla alla Ja sägare för har ingen egen teori kring alla dessa turer fram o tillbaka o hit o dit...så får väl bara hålla med.

EDIT: förklar även du varför inte PT är det utan väntar på att Gud ska lösa det, vilket då? att hon hittas eller att liket inte hittas?

Vem som helst av dessa kan ha gjort det men din teori kring PT är mindre luddig än den du har kring AJ?

Edit: Din fråga där, att rättvisa skipas kanske?
Citera
2013-08-05, 20:30
Medlem
Citat:

Ja exakt! Många säger att han är så smart och klipsk men ska jag vara helt allvarlig så förstår jag inte varför han inte åtminstone låtsats att han brytt sig. Typ skriva att han är orolig, att han tycker alla ska hjälpa till att söka och att han själv tänker hjälpa till. Det är som att han saknar empatiförmåga och därmed inte kan förstå att han åtminstone vunnit poäng i någras ögon om han gjort så. Kanske är det så enkelt att flertalet vet om vad han gjort och att han inte vill sänka sig så lågt att skriva så till sina vänner på t ex facebook eftersom de redan vet vad som hänt. Det är ju inte coolt att visa sig känslig när man själv ligger bakom dådet. Istället känner han sig säkert så smart och kall för han åker på semester och att ingen kan sätta dit honom och det mest tragiska är att säkert många av hans vänner tycker han är cool med sitt beteende sen stackars Id@ försvann.

Psykopat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in