2013-08-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Trött jag blir, får man inte ha andra teorier? Vill inte ha bort misstankar ifrån AJ. Tror mycket väl att det kan vara han. Men tycker inte man ska glömma att PT hade pratat med I*a samt att hon hade ansökt om besöksförbud emot PT. Trist att man ska bli påhoppad för att man har en helt annan teori. Trodde detta var ett diskussionsforum?

Att dina teorier blir så dissade beror på att PT redan är hörd, har bekräftat alibi och avfördes av polis i tidigt skede.

Är intresserad av spekulationer om alternativa MGM men inte PT, SB eller andra som redan avförts av polisen som trots allt sitter på mer info än vad vi gör. Det blir liksom bara konspiration av det hela...

Snaran dras nu åt kring AJ & Co, AJs eget beteende och hans kompisars tyder på att de undanhåller något. AJ är nog typen som aldrig erkänner, någonsin, men kompisarna bryter förhoppningsvis ihop till slut.
Citera
2013-08-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag vet och för det skulle jag ge honom minst 10 år i ett fängelse bland invandrare. Om man ser på bilderna av de tre så är han kanske det snälla, fega och veka kräk som egentligen inte ville och därför pratar först. Vet man vem av dem som grät vid häktningen?

Det var FH som lipade
Citera
2013-08-05, 19:21
Medlem
bokfodrals avatar
När tråden var ny, var det nån som skrev att FH och AJ brutit kontakten men vem av dem som sade upp kontakten med den andre, är jag inte säker på.
Är det nån som vet om detta bestod eller om de tog upp kontakten igen?

DB kan ju ha behållit kontakten med FH och den här natten när AJ behövde hjälp kanske han räknade med att bara DB kom men så kom bägge två?
Citera
2013-08-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Stallbackaån är perfekt. Helt ostört också. Första rondellen på Flygfältsvägen. En avfart slutar i en "blindtarm". Två stora trummor under bron över ån, och djupa vattenfyllda diken som det växer vass i. Tar fem minuter, max. Jag vet inte om polisen och MPS har sökt där.

Tio minuter till Hunneberg därifrån.

Stallbackaån ser bra ut men problemet är var den tar vägen.
Eftersom den slutar i ett galler i pumphuset så finns det ingen som skulle dumpa där med lokalkännedom.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Det var FH som lipade

Tror du att det inte är långt borta förrän de börjar pratas i häktet? Man hoppas ju det iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja DB är häktad för grovt brott, det var nog en mediamiss idag. Tror inte man ändrar den rubriceringen imorgon.

- Den yngre av dem, som är uppvuxen i Vänersborg, är misstänkt för skyddande av brottsling. Den äldre av dem misstänks för samma brott. Både var från början misstänkta för skyddade av brottsling, grovt brott, men misstankegraden skrevs ner efter häktningsförhandlingen förra veckan.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt

Är detta felaktigt alltså?
Citera
2013-08-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag vet och för det skulle jag ge honom minst 10 år i ett fängelse bland invandrare. Om man ser på bilderna av de tre så är han kanske det snälla, fega och veka kräk som egentligen inte ville och därför pratar först. Vet man vem av dem som grät vid häktningen?

Det var FH som grät enligt Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17104119.ab
Citera
2013-08-05, 19:26
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
PT har ju alibi därför går han bort..
Dessutom.. DB är AJ's kompis, varför i helvete skulle han hjälpa PT?

Spräck hans alibi och förklara det för mig, så ska jag försöka ta till mig det du säger

Jag har inte skrivit att PT skulle ha hjälpt AJ förstår inte vad ni fått det ifrån. Vad har han för alibi då? Bara för att någon säger det så kan även personen skyddas med ett alibi. Säger någon t.e.x att han var hemma så behöver det ju knappast vara så heller.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
- Den yngre av dem, som är uppvuxen i Vänersborg, är misstänkt för skyddande av brottsling. Den äldre av dem misstänks för samma brott. Både var från början misstänkta för skyddade av brottsling, grovt brott, men misstankegraden skrevs ner efter häktningsförhandlingen förra veckan.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt

Är detta felaktigt alltså?
http://www.expressen.se/gt/bada-mannen-haktas-i-tingsratten-i-dag/
Citat:
En timma senare kom nästa besked. 35-åringen häktas också, även han på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott.
Citera
Medlem
Är det någon som vet om Niclas Löfdahl och AJ är bekanta med varandra?
Niclas Löfdahl blev känd för en bredare allmänhet då han skickade en brevbomb till dåvarande justitieministern Laila Freivalds 1997. Han var då en engagerad nazist men hoppade av.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17246866.ab
Artikeln handlar om att NL idag gav sig på tre poliser som gjorde husrannsakan i hans cell:
Händelsen inträffade inne på kliniken i dag på måndagsförmiddagen

Enligt Aftonbladets uppgifter ville polisen i Jönköpings län lägga beslag på hans mobiltelefon, dator och en handskriven telefonbok. Tre poliser från grannlänet Kronoberg fick bistå sina kollegor och genomföra åtgärden.

Den 39-årige Löfdahl, som bytt namn till Magnus Johansson, har enligt uppgift ett omfattande kontaktnät som hålls vid liv genom mejl och telefonsamtal.
Citera
2013-08-05, 19:27
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att PT skulle ha hjälpt AJ förstår inte vad ni fått det ifrån. Vad har han för alibi då? Bara för att någon säger det så kan även personen skyddas med ett alibi. Säger någon t.e.x att han var hemma så behöver det ju knappast vara så heller.

För att vara öppen för båda två som möjliga gärningsmän, är du väldigt inne på att ta upp PT hela tiden från alla möjliga vinklar.
Citera
2013-08-05, 19:28
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:

Nu får du nog läsa en gång till vad jag skrev...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in