Citat:
Ursprungligen postat av
Yoga-Millan
Samma tanke har jag haft under lång tid, eller snarare sen Aftonbladet la upp denna bild. (Bild
21/24 andra bildspelet uppifrån) Bildtexen lyder:
Här vid ett gammalt militärfort vid Åberget utanför Boden har polisen lyckats hitta spår efter försvunna kvinnans mobiltelefon. Men den är ändrad, från början stod det att delar från hennes mobil funnits där.
Denna bild med text har jag missat och om de har funnit delar av mobilen så är det aningen intressant. Även om de har lagt locket på. Flödet var stort vid tidpunkten.
Området täcks av "sävastklintens" mast utan tvivel och det går att komma ganska nära med fordon (finns ett foto i tråden om en bil vid bommen men dock inget med fallet att göra..O-ringen).
Fortet är på spottavstånd från mtGM's bostad (Bodsvedjan) och han genom sitt militära intresse är väl bekant med terrängen.
Jag tror att MP är en plats där BO har lämnats kort tid för att GM skall tänka till,
"vad i h-vete har jag gjort nu och hur kommer jag ur detta",
hämtat utrustning som GM anser sig behöva och sen flyttat BO till ny plats som GM är mycket väl bekant med och där av någon anledning styckad delar av kroppen. Ny flyttning till FP1/FP2 under mycket stark press och dumpningen blev som den blev, kanske störd av bilar/människor/hundar.
Hela omfånget är vad jag tror ca max två dygn och inrymmer hela förloppet. Det skulle då innebära att vittnen som säger sett bilar ikring 16'e vid FP1 och någon att det skulle vara mtGM tror jag inte ett dugg på. Området är välbesökt av människor med olika anledningar och fullt normala i de flesta fall.
De har säkerligen sett bilar/personer men inte har GM flyttat underbenen efter ca 12 dagar från t.ex. FP2 till FP1 och samtidigt veta att jag har en loppa. Om så måste loppan sovit hårt på kudden vilket jag inte tror.
Det är min teori och några trådmedlemmar har "pointat" vissa områden som kan vara extra intressanta utifrån mtGM's kännedom om områden och därmed förstärkt teorin.
Åbergets och närområde, Gruvberget samt terrängen öster N Svartbyn mellan Flarken och FP1/FP2, terräng som mtGM kan som hand i handske vad jag tror, uppväxt och intresse. Jag tror inte GM går över ån efter vatten, han kan området och använder det som känns mest tryggt i en oerhört stressad situation och mycket tidspressad.
Spår utanför mtGM såsom karate och airsoft tror jag inte heller på, det finns ingen substans att någon därifrån skulle vara inblandad på något sätt. Däremot hoppas jag att t.ex. airsoft bistår polisen med uppgifter om platser som kan vara intressanta för att hitta MP och styckplats, gömda persedlar etc.
Vän av ordningen säger då.. kvinnan i Sävast och posterna på bl.a. MPS.. jag tror total härdsmälta på kvinnan som liksom många ger poster på nätet i fyllan och villan, i detta fall fanns ju en koppling men postaren fattar inte allvaret, man gör bara inte så..det är vid gud förbjudet att visa sådant förakt för en försvunnen människa som av samhällets och privata resurser eftersöks genom olika media även om man inte gillar personen.
Min teori och diskuterar den gärna om den är fel eller inte har bärighet mer än just teori. Detta är ett forum och ingen skulle väl bli gladare än medborgarna att fallet får en lösning för oss alla och speciellt för VB även om hon inte lever, hennes ande lever, hennes mor i Sverige, far i Thailand och familjen.