2013-08-05, 18:00
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En annan tänkbar anledning till fraktur på VB:s skallben kan vara att banemannen överraskas av VB:s goda försvarsteknik, efter att t ex fått sig en fot i ansiktet som tjongat in honom i en bergvägg, i rent vredesmod tillfogat henne skallskadan innan hon mördas.

edit: nu spekulerar vi utifrån att det fanns en skada på skallbenet.

Eller kan väl skallskadan, eller "den intryckta skallen", hänt då GM snabbt och hafsigt täckte över fp2? Den var ju täckt delvis med stenar.
Om skallen var så tydligt "intryckt" och tillfogades innan döden borde det ju stå med som dödsorsak. En sådan sak är ju direkt dödande.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-08-05 kl. 18:05. Anledning: tillägg
Citera
2013-08-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Jag har fått för mig att hans påstådda intresse för geocachning uppkommer därifrån. Att han möjligt sagt det som orsak att han befann sig där eller möjligtvis någon användare spekulerade att det var anledningen i brist på info?
Men är väl konstaterat att det inte fanns någon "gömma" i närheten av fp1 o fp2 och inget har framkommit att han höll på med det då eller tidigare i sitt liv.
om han är så kall att han kan ge sig ut i skogen å leka, trots att han- vid den tidpunkten- vet att VB är spårlöst borta låter inte särskilt listigt tycker jag!. man springer och ringer väl överallt för att hitta sin kära kompis!....eller!
Citera
2013-08-05, 18:22
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Eller kan väl skallskadan, eller "den intryckta skallen", hänt då GM snabbt och hafsigt täckte över fp2? Den var ju täckt delvis med stenar.
Om skallen var så tydligt "intryckt" och tillfogades innan döden borde det ju stå med som dödsorsak. En sådan sak är ju direkt dödande.

En fraktur på skallbenet kräver stort våld och ett par stenar som hafsas ned i en grop på en kropp räcker inte för att få hål på skallbenet. En fraktur på skallbenet är inte heller direkt dödande även om livshotande. Tanken att ev skallskada uppstår vid fp avfärdar jag således.
Senast redigerad av MossTrums 2013-08-05 kl. 18:25.
Citera
2013-08-05, 19:06
Medlem
Citat:
En fraktur på skallbenet kräver stort våld och ett par stenar som hafsas ner på en liggande kropp räcker inte till att få hål på skallbenet. En fraktur på skallbenet inte alltid direkt dödande även om livshotande. Att ev fraktur på skallbenet uppstår vid övertäckandet av kroppen i gropen avfärdar jag.
håller med dej! frakturen på skallbenet är säkert tillfogat "bara för att dom kan" och för att få ge utlopp för deras ilska! kanske också stilla lite pervesion!! eller: hur ser det ut inuti skallen, nu när vi vet hur det ser ut inuti kroppen?!
Citera
2013-08-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Samma tanke har jag haft under lång tid, eller snarare sen Aftonbladet la upp denna bild. (Bild 21/24 andra bildspelet uppifrån) Bildtexen lyder:Här vid ett gammalt militärfort vid Åberget utanför Boden har polisen lyckats hitta spår efter försvunna kvinnans mobiltelefon. Men den är ändrad, från början stod det att delar från hennes mobil funnits där.

Denna bild med text har jag missat och om de har funnit delar av mobilen så är det aningen intressant. Även om de har lagt locket på. Flödet var stort vid tidpunkten.
Området täcks av "sävastklintens" mast utan tvivel och det går att komma ganska nära med fordon (finns ett foto i tråden om en bil vid bommen men dock inget med fallet att göra..O-ringen).
Fortet är på spottavstånd från mtGM's bostad (Bodsvedjan) och han genom sitt militära intresse är väl bekant med terrängen.

Jag tror att MP är en plats där BO har lämnats kort tid för att GM skall tänka till,
"vad i h-vete har jag gjort nu och hur kommer jag ur detta",
hämtat utrustning som GM anser sig behöva och sen flyttat BO till ny plats som GM är mycket väl bekant med och där av någon anledning styckad delar av kroppen. Ny flyttning till FP1/FP2 under mycket stark press och dumpningen blev som den blev, kanske störd av bilar/människor/hundar.

Hela omfånget är vad jag tror ca max två dygn och inrymmer hela förloppet. Det skulle då innebära att vittnen som säger sett bilar ikring 16'e vid FP1 och någon att det skulle vara mtGM tror jag inte ett dugg på. Området är välbesökt av människor med olika anledningar och fullt normala i de flesta fall.
De har säkerligen sett bilar/personer men inte har GM flyttat underbenen efter ca 12 dagar från t.ex. FP2 till FP1 och samtidigt veta att jag har en loppa. Om så måste loppan sovit hårt på kudden vilket jag inte tror.

Det är min teori och några trådmedlemmar har "pointat" vissa områden som kan vara extra intressanta utifrån mtGM's kännedom om områden och därmed förstärkt teorin.
Åbergets och närområde, Gruvberget samt terrängen öster N Svartbyn mellan Flarken och FP1/FP2, terräng som mtGM kan som hand i handske vad jag tror, uppväxt och intresse. Jag tror inte GM går över ån efter vatten, han kan området och använder det som känns mest tryggt i en oerhört stressad situation och mycket tidspressad.

Spår utanför mtGM såsom karate och airsoft tror jag inte heller på, det finns ingen substans att någon därifrån skulle vara inblandad på något sätt. Däremot hoppas jag att t.ex. airsoft bistår polisen med uppgifter om platser som kan vara intressanta för att hitta MP och styckplats, gömda persedlar etc.

Vän av ordningen säger då.. kvinnan i Sävast och posterna på bl.a. MPS.. jag tror total härdsmälta på kvinnan som liksom många ger poster på nätet i fyllan och villan, i detta fall fanns ju en koppling men postaren fattar inte allvaret, man gör bara inte så..det är vid gud förbjudet att visa sådant förakt för en försvunnen människa som av samhällets och privata resurser eftersöks genom olika media även om man inte gillar personen.

Min teori och diskuterar den gärna om den är fel eller inte har bärighet mer än just teori. Detta är ett forum och ingen skulle väl bli gladare än medborgarna att fallet får en lösning för oss alla och speciellt för VB även om hon inte lever, hennes ande lever, hennes mor i Sverige, far i Thailand och familjen.
Citera
2013-08-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Denna bild med text har jag missat och om de har funnit delar av mobilen så är det aningen intressant. Även om de har lagt locket på. Flödet var stort vid tidpunkten.
Området täcks av sävastklintens mast utan tvivel och det går att komma ganska nära med fordon (finns ett foto i tråden om en bil vid bommen men dock inget med fallet att göra..O-ringen).
Fortet är på spottavstånd från mtGM's bostad (Bodsvedjan) och han genom sitt militära intresse är väl bekant med terrängen.

Jag tror att MP är en plats där BO har lämnats kort tid för att GM skall tänka till, vad i h-vete har jag gjort nu och hur kommer jag ur detta ,
hämtat utrustning som GM anser sig behöva och sen flyttat BO till ny plats som GM är mycket väl bekant med och där av någon anledning styckad delar av kroppen. Ny flyttning till FP1/FP2 under mycket stark press och dumpningen blev som den blev, kanske störd av bilar/människor/hundar.

Hela omfånget är vad jag tror ca max två dygn och inrymmer hela förloppet. Det skulle då innebära att vittnen som säger sett bilar ikring 16'e vid FP1 och någon att det skulle vara mtGM tror jag inte ett dugg på. Området är välbesökt av människor med olika anledningar och fullt normala i de flesta fall.
De har säkerligen sett bilar/personer men inte har GM flyttat underbenen efter ca 12 dagar från t.ex. FP2 till FP1 och samtidigt veta att jag har en loppa. Om så måste loppan sovit hårt på kudden vilket jag inte tror.

Det är min teori och några trådmedlemmar har pointat vissa områden som kan vara extra intressanta utifrån mtGM's kännedom om områden och därmed förstärkt teorin.
Åbergets och närområde, Gruvberget samt terrängen öster N Svartbyn mellan Flarken och FP1/FP2, terräng som mtGM kan som hand i handske vad jag tror, uppväxt och intresse. Jag tror inte GM går över ån efter vatten, han kan området och använder det som känns mest tryggt i en oerhört stressad situation och mycket tidspressad.

Spår utanför mtGM såsom karate och airsoft tror jag inte heller på, det finns ingen substans att någon därifrån skulle vara inblandad på något sätt. Däremot hoppas jag att t.ex. airsoft bistår polisen med uppgifter om platser som kan vara intressanta för att hitta MP och styckplats, gömda persedlar etc.

Vän av ordningen säger då.. kvinnan i Sävast och posterna på bl.a. MPS.. jag tror total härdsmälta på kvinnan som liksom många ger poster på nätet i fyllan och villan, i detta fall fanns ju en koppling men postaren fattar inte allvaret, man gör bara inte så..det är vid gud förbjudet att visa sådant förakt för en försvunnen människa som av samhällets och privata resurser eftersöks genom olika media även om man inte gillar personen.

Min teori och diskuterar den gärna om den är fel eller inte har bärighet mer än just teori. Detta är ett forum och ingen skulle väl bli gladare än medborgarna att fallet får en lösning för oss alla och speciellt för VB även om hon inte lever, hennes ande lever, hennes mor i Sverige, far i Thailand och familjen.

Kan så vara. Dock är det väääldigt bra tajming för AN att hennes absolut värsta fiende/hatobjekt blir mördad i lilla Boden. Kanske föör bra tajming?? Är hon med på ett hörn? Har hon mental makt över KJ? Har hon fått honom att göra detta?
Om inte åklagarna har några helt överväldigande bevis, så tror jag inte KJ gjort detta. Indicier och tekniska indiciebevis tror inte jag kommer räcka för att fälla honom. Men vi får vänta o se...
Citera
2013-08-05, 19:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
En vän till en vän till VB sade att VB sagt att hon blivit våldtagen av någon som heter Axel, kommer inte på vad det återgavs men på 2 ställen i tråden i a f . Vill inte spä på rykten men vet någon mer av det vad det handlade om? Kanske ett löst rykte som

Hm. Ett tips bland många, vänd dig till polisen tycker jag. Här finns så klart ett tänkbart motiv, om nu VB hotat med att anmäla. Vad hennes anmälningar handlat om kan man såklart undra över...

Var det inte någon utredare som sa att VB levt ett hårt liv? Någon som kan hitta det? Vi vet att hon blivit mobbad och inte haft det lätt i skolan, syftade han på det? Hon sökte sig till outsiders och här finns nog tyvärr svaret på det som hänt.
Citera
2013-08-05, 19:46
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
En fraktur på skallbenet kräver stort våld och ett par stenar som hafsas ned i en grop på en kropp räcker inte för att få hål på skallbenet. En fraktur på skallbenet är inte heller direkt dödande även om livshotande. Tanken att ev skallskada uppstår vid fp avfärdar jag således.

vi vet ju inte storleken på de stenar som användes vid övertäckandet, kan ha varit en stenbumling. Om det var som någon skrev, att skallen var intryckt (inte fraktur), tror jag att det absolut hade kunna vara en bidragande faktor till dödsorsak och då hade de nog uppgivit detta som bidragande dödsorsak. Dvs två dödande stick och kraftigt våld mot huvudet. Men det är bara vad jag tror.
Citera
2013-08-05, 19:51
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kan så vara. Dock är det väääldigt bra tajming för AN att hennes absolut värsta fiende/hatobjekt blir mördad i lilla Boden. Kanske föör bra tajming?? Är hon med på ett hörn? Har hon mental makt över KJ? Har hon fått honom att göra detta?
Om inte åklagarna har några helt överväldigande bevis, så tror jag inte KJ gjort detta. Indicier och tekniska indiciebevis tror inte jag kommer räcka för att fälla honom. Men vi får vänta o se...

Tror att det är en långsökt teori, det är rätt stor skillnad på att vara dåligt uppfostrad, vräka ur sig saker och styckmörda. Tyvärr påminner allt kring det här fallet om en dålig roman, det är twin peaks över det hela. Som jag ser det har AN trots allt en del att förlora, man, två barn, ett liv. Den som mördar är beredd att förlora allt, det kan jag inte tänka mig att AN vill göra. Hon är en arg tigerhona, varken mer eller mindre.
Citera
2013-08-05, 20:00
Medlem
Cinnabars avatar
Enligt media ändrar och anpassar KJ sin historia efter de uppgifter som kommer fram. Jag tror att vi redan har avhandlat vad detta handlar om, ångest-tvångsproblematik som fick ett oerhört allvarligt förlopp. Är någon mer inblandad handlar det om två individer som delat samma funderingar, vi har hört att KJ berättade för bekanta om sin lust att döda, kanske hittade han någon som hade fastnat i samma tankar, var gränsen går för "intresse" och tvångstankar är svårt att veta.
Citera
2013-08-05, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Enligt media ändrar och anpassar KJ sin historia efter de uppgifter som kommer fram. Jag tror att vi redan har avhandlat vad detta handlar om, ångest-tvångsproblematik som fick ett oerhört allvarligt förlopp. Är någon mer inblandad handlar det om två individer som delat samma funderingar, vi har hört att KJ berättade för bekanta om sin lust att döda, kanske hittade han någon som hade fastnat i samma tankar, var gränsen går för "intresse" och tvångstankar är svårt att veta.
Nej, han ändrar inte sin historia. Åklagaren gissar att han kommer att ändra sin historia.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6903483
Citat:
När Kuriren ringer upp åklagare [AB] klargör hon att 22-åringen inte har ändrat huvuddragen i sin berättelse.
– Det är inte så att han har gjort det. Men gissningsvis så kan han göra det om han får ta del av utredningen i förväg. Grundproblemet är att han förnekar helt och hållet.
Citera
2013-08-05, 20:10
Medlem
Citat:
Jag är benägen att hålla med: det är något som inte stämmer i den här mordhistorien. Att VB umgås med hillbillies i Boden är skumt. Att hon mördas är mindre skumt efter att ha läst schlangenfalangens i Bodens facebookar. Snacket om att KJ:s lägenhet skulle ha varit ett kärleksnäste tror inte jag en sekund på, snarare bordell i sådant fall där någon hillbilly-kund tilltvingat sig en herdestund utan betalning.

KJ kan vara oskyldig till mordet men vet mer om vad som hänt VB och han kan ha varit inblandad i undanrödjandet av kroppen.
har man vetat om att mordet skulle ske och/el. varit med och styckat, transporterat kroppen, då är man -ta mej fan- lika skyldig som den som släckte hennes liv. och sitter man dessutom inne med namnen på medgärnings/mannen/männen och inget säger, då är det bara att skaka galler för dom också!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in