Citat:
Ursprungligen postat av
Dolk
Om dom är oskyldiga så hade det väl inte funnits någon anledning att ljuga i förhören och hade båda två talat sanning så borde ju deras historier stämma överens med varandra.
Om AJ på riktig viljat rentvå sitt namn så hade han ju inte lämnat landet strax efter att man beslutat att anhålla honom igen.
Hade AJ vart oskyldig så hade han väl berättat allt han vet för att rentvå sina två oskyldiga vänner i häktet och för att hjälpa polisen med allt han kunnat för att hans vän I*a skulle hittas och den eventuella mördaren straffas.
Word. Det är precis det här som får mig att utesluta någon annan GM, inte AJ:s förflutna eller att han är ett kräk, även om det gör att man inte blir förvånad direkt.
Hans beteende dagarna direkt efter och sen också hur han agerat från det att han släpptes här i Sverige tills han greps i Polen. Talar inte det mot honom så vet jag inte vad som ska göra det mer än riktiga bevis. Jag vet att han inte kan bli fälld p g a beteende så skriv nu inte det.
Sen undrar jag en sak, är det verkligen inte brottsligt att hålla sig undan när man bevisligen vet att man har en internationell efterlysning på sig? Hur kan det inte vara brottsligt undrar jag i så fall?
Om (ja bäst att skriva om) AJ nu är GM så tror jag knappast att han tänkte på Cl*ff när han slog I*a. Han har väl beskrivit att det bara svartnar? Möjligtvis är han lite orolig för att visa sig i stan nu eller, om han åker dit, sen när han blir frisläppt igen, men den kvällen? Nej, knappast. Dessutom är väl AJ, i sina egna ögon, lite högre stående än alla andra? Då är man nog inte rädd för en avdankad lokal "gangster". Själv skulle jag inte vilja säga fel ord i Cl*ffs närhet, har sett honom in action när det begav sig, men det är ju ett tag sen nu,
Ursäkta om något av detta är en upprepning, har inte läst allt.