2013-08-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Jag har också tagit upp detta och jämfört med när vi fick en bil stulen och uppbränd. Jag tror de flesta bilar som blir stulna och uppbrända går igenom en teknisk undersökning. Vår också. Men om jag inte missminner mig så var det försäkringsbolaget som gjorde det tekniska. Vi fick se till att bilen forslades bort. Är det så att det var DB som faktiskt varit med bärgaren och hämtat bilen? Just den biten är lite rörig.

Ja, det är faktiskt en smula rörigt. Någonstans:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17086170.ab
Citat:
Det är samma vän vars bil tidigare under helgen hittades vid området Hunneberg – utbränd. Vännen hade då anmält den som stulen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/misstankt-mord-i-trollhattan-2
Citat:
En teknisk undersökning av bilen gjordes under torsdagen.

Kanske köpte polisen den utbrända S40:n av DB? Han handlar ju med skrot...

Eller denhär versionen: https://www.flashback.org/sp44418121
Citera
2013-08-05, 18:12
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
PT skulle alltså tillskansat sig de nu inblandades mobiler, bil och skor, samt skickat en av dem på en road trip. Allt för att misstänkligöra. Innan dess ska han hinna mörda och gömma Id*, ja t o m ta sig till THN. Hur gammal är pojken nu igen?

Glöm inte fingeravtrycken ... Snaran dras åt runt gänget AJ, DB och FH och undra vem som gråter ut först.
Citera
2013-08-05, 18:12
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Print screen. och klistra in i tex paint eller liknande program, sedan upp på annofiles eller vad den heter. och länka bilden därifrån sedan.

Alltså, jag är mer än kass på sånt där, därför frågade jag er andra
Citera
2013-08-05, 18:14
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Nej har inte jag skrivit något om, snälla läs noga jag skrev förut att PT kanske eldat upp DB bil för att dem ska få ta skiten. Vad vet jag. Ingenting om att AJ, DB, FH och PT samarbetar. Blir trött på folk som inte läser noga. Visst det kanske låter långsökt men vem säger att det inte skulle kunnat gått till så?

Ja du, det är t ex åklagare, utredande polis samt tingsrätten som är av en annan uppfattning.
PT har hörts i utredningen och blev inte anhållen efter vad jag kan förstå. PT har troligen
uppgivit ett godtagbart alibi som har kontrollerats, teknisk bevisning kanske stöder hans utsaga.

De andra herrarna som diskuteras verkar ha det lite svårare med de uppgifter som de har
lämnat, teknisk bevisning som binder dessa till brottsplatsen verkar finnas o s v.
Citera
2013-08-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Om dom är oskyldiga så hade det väl inte funnits någon anledning att ljuga i förhören och hade båda två talat sanning så borde ju deras historier stämma överens med varandra.

Om AJ på riktig viljat rentvå sitt namn så hade han ju inte lämnat landet strax efter att man beslutat att anhålla honom igen.
Hade AJ vart oskyldig så hade han väl berättat allt han vet för att rentvå sina två oskyldiga vänner i häktet och för att hjälpa polisen med allt han kunnat för att hans vän I*a skulle hittas och den eventuella mördaren straffas.

Word. Det är precis det här som får mig att utesluta någon annan GM, inte AJ:s förflutna eller att han är ett kräk, även om det gör att man inte blir förvånad direkt.

Hans beteende dagarna direkt efter och sen också hur han agerat från det att han släpptes här i Sverige tills han greps i Polen. Talar inte det mot honom så vet jag inte vad som ska göra det mer än riktiga bevis. Jag vet att han inte kan bli fälld p g a beteende så skriv nu inte det.

Sen undrar jag en sak, är det verkligen inte brottsligt att hålla sig undan när man bevisligen vet att man har en internationell efterlysning på sig? Hur kan det inte vara brottsligt undrar jag i så fall?

Om (ja bäst att skriva om) AJ nu är GM så tror jag knappast att han tänkte på Cl*ff när han slog I*a. Han har väl beskrivit att det bara svartnar? Möjligtvis är han lite orolig för att visa sig i stan nu eller, om han åker dit, sen när han blir frisläppt igen, men den kvällen? Nej, knappast. Dessutom är väl AJ, i sina egna ögon, lite högre stående än alla andra? Då är man nog inte rädd för en avdankad lokal "gangster". Själv skulle jag inte vilja säga fel ord i Cl*ffs närhet, har sett honom in action när det begav sig, men det är ju ett tag sen nu,

Ursäkta om något av detta är en upprepning, har inte läst allt.
Citera
2013-08-05, 18:16
Medlem
[quote=redeyeddevil|44631657]Nej har inte jag skrivit något om, snälla läs noga jag skrev förut att PT kanske eldat upp DB bil för att dem ska få ta skiten. Vad vet jag. Ingenting om att AJ, DB, FH och PT samarbetar. Blir trött på folk som inte läser noga. Visst det kanske låter långsökt men vem säger att det inte skulle kunnat gått till så?[/QUOT

Åklagaren tex, de bevis polisen lagt fram till åklagaren har stärkts sedan de anhölls och häktades, de har bla fot och fingeravtryck från de häktade männen. Säkert har de mycket mer bevis än vad vi fått reda på!
Citera
2013-08-05, 18:17
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Har också tänkt den tanken , har varit några bilar som efterfrågats tidigare

Undra om polisen har tagit in mammans och ev flickvänners bilar. Har de själva hämtat en andra bil innan de brände upp Volvon eller har någon annan hämtat dem? Vem var det som hade sett 3-4 personer i en bil och vad var det för bil?
Citera
2013-08-05, 18:27
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Ingen ide, dessa människor har skygglappar och ser bara vad det vill se och är man inte på samma linje som dom så är man vän med AJ, tur att det bara är fb detektiver, annars hade det varit bedrövligt o bo i Sverige.
Besöksförbud och knarkande före detting till IF är väl inget att oroa sig för. Låt de blunda o tro att PT är så fin så. Sen ett gott råd, gå aldrig på middag hos någon för helt plötsligt kan du sitta på den anklagades bänk om något skulle hända.

Hur var det nu med besöksförbudet? Blev det ett sådant utfärdat eller ej? Om jag har greppat
det hela så var det en ansökan om besöksförbud som avslogs.
"knarkande före detting", vet inte riktigt vad du avser med detta, har du belägg för att PT
knarkar i dagsläget eller menar du att han har knarkat? Att PT är ett X till BO verkar klarlagt.

Att den som såg ett BO sist i livet blir huvudmisstänkt är elementärt och svårt att förbise,
det innebär inte att alla behöver sluta umgås och äta middag hos varandra.
Citera
2013-08-05, 18:29
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Ja eftersom att I*a tydligen hade pratat med PT? Samt att hon hade ansökt om besöksförbud emot PT därför jag känner att han lika gärna kan vara gärningsmannen. Men kan mycket väl vara AJ också eftersom han hade ätit middag med I*a. Är väl inte konstigt att tro att PT också kan vara iblandad? Tycker inte jag i alla fall. Men jag kanske tänker helt fel.

Ska vi ta det här med besöksförbudet en gång till.... Det var längesen hon ansökte om detta. PT har varit på behandlingshem och kom hem därifrån bara några veckor innan detta med I*a hände. Dom var vänner igen och umgicks tom runt sonen.

Källa: någon nära I*a.
Citera
2013-08-05, 18:31
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Analyser av fingeravtryck och skoavtryck stärker också misstänkarna mot de två männen, säger Pe*-Er*k Rin*ell"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-

Låter fantastiskt Den enda plats där det skulle vara aktuellt med finger- och skoavtryck i detta fall är väl på brottsplatsen? Möjligen i blodspår då. Eller tänker jag för positivt nu?
Citera
2013-08-05, 18:37
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Ska vi ta det här med besöksförbudet en gång till.... Det var längesen hon ansökte om detta. PT har varit på behandlingshem och kom hem därifrån bara några veckor innan detta med I*a hände. Dom var vänner igen och umgicks tom runt sonen.

Källa: någon nära I*a.

P T skrev dessutom på fb att sonen mår bra och att han ber till gud att Id@ hittas vid liv
Citera
2013-08-05, 18:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Låter fantastiskt Den enda plats där det skulle vara aktuellt med finger- och skoavtryck i detta fall är väl på brottsplatsen? Möjligen i blodspår då. Eller tänker jag för positivt nu?

Undrar om konfronterandet av de bevisen får de att lätta på sitt "man golar inte på en polare"? Undrar hur hårt och långt inne det sitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in