2013-08-05, 17:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Låter som avsiktligt luddigt polisiärspråk det där verbet "cirkulerat", i mina öron. Särskilt när inte heller "området" klargörs. Du som verkar rutinerad på sånt här medvetet tillbakahållet fikonspråk, säger detta möjligen dig något som går mig spårlöst förbi? Cirkulerat...
Ja, cirkulerat betyder att de har gått varv efter varv runt det aktuella skogspartiet.

Nej, jag vet inte vad det betyder, antar att de har setts i området. Polisspråk är kryptiskt ibland.
Citera
2013-08-05, 17:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Analyser av fingeravtryck och skoavtryck stärker också misstänkarna mot de två männen, säger Pe*-Er*k Rin*ell"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-
Skoavtryck i blodet, antagligen. Vad får mig att tro att det har ett samband med de brända skorna på klädbrandplatsen?
Citera
2013-08-05, 17:15
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Analyser av fingeravtryck och skoavtryck stärker också misstänkarna mot de två männen, säger Pe*-Er*k Rin*ell"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-

Eftersom kroppen inte har hittats så måste ju dessa avtryck funnits i lägenheten alt. trapphuset? Blodet i trapphuset verkar ju iofs inte vara trampat i så de har de kanske varit inne i lägenheten då?
Citera
2013-08-05, 17:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Jo men vem som helst kan ju vara snäll utåt, finns många som begått hemska brott och folk säger han/hon är ju så snäll. Visst han kanske är det, jag känner inte honom heller men vad jag har läst mig till så ska inte han vara den bästa personen. Lika så AJ inte heller den bästa personen direkt. PT kanske var påtänd just då?

Jag förstår inte riktigt? Du vill framhålla PT som möjlig gärningsman men håller ändå AJ för trolig sådan men du framhärdar på nåt sätt som att du vill ha det till att det ändå är PT? Menar ditt argumenterande då.
Citera
2013-08-05, 17:19
Medlem
Tror snart dessa 2 erkänner och berättar vart hon är. Kan AJ dumpat henne själv så bara han ska veta ,
Citera
2013-08-05, 17:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Tror snart dessa 2 erkänner och berättar vart hon är. Kan AJ dumpat henne själv så bara han ska veta ,
Jo, Bill och Bull har det svettigt just nu. Undrar vad som väntar Elake Måns vid hemkomsten.
Citera
2013-08-05, 17:24
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag förstår inte riktigt? Du vill framhålla PT som möjlig gärningsman men håller ändå AJ för trolig sådan men du framhärdar på nåt sätt som att du vill ha det till att det ändå är PT? Menar ditt argumenterande då.

Ja eftersom att I*a tydligen hade pratat med PT? Samt att hon hade ansökt om besöksförbud emot PT därför jag känner att han lika gärna kan vara gärningsmannen. Men kan mycket väl vara AJ också eftersom han hade ätit middag med I*a. Är väl inte konstigt att tro att PT också kan vara iblandad? Tycker inte jag i alla fall. Men jag kanske tänker helt fel.
Citera
2013-08-05, 17:33
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Jo men vem som helst kan ju vara snäll utåt, finns många som begått hemska brott och folk säger han/hon är ju så snäll. Visst han kanske är det, jag känner inte honom heller men vad jag har läst mig till så ska inte han vara den bästa personen. Lika så AJ inte heller den bästa personen direkt. PT kanske var påtänd just då?

Mmmm..och sedan hjälper DB och FH PT med bil och kroppen? Bästa kompisar va?
Citera
2013-08-05, 17:34
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ja eftersom att I*a tydligen hade pratat med PT? Samt att hon hade ansökt om besöksförbud emot PT därför jag känner att han lika gärna kan vara gärningsmannen. Men kan mycket väl vara AJ också eftersom han hade ätit middag med I*a. Är väl inte konstigt att tro att PT också kan vara iblandad? Tycker inte jag i alla fall. Men jag kanske tänker helt fel.

Snälla, även om man vill tro på annan GM än aj så stämmer det nog inte. Se lokaltidningen:
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2279311
Citera
2013-08-05, 17:37
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, Bill och Bull har det svettigt just nu. Undrar vad som väntar Elake Måns vid hemkomsten.

Jag tror inte att aj vågade komma hem utan poliseskort.
Citera
2013-08-05, 17:38
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Oavsett vad som skrivs i den här tråden eller vad jag själv skriver i den, kommer jag att ha detta gnagandes i skallen om denna bilbrand
Jag har också tagit upp detta och jämfört med när vi fick en bil stulen och uppbränd. Jag tror de flesta bilar som blir stulna och uppbrända går igenom en teknisk undersökning. Vår också. Men om jag inte missminner mig så var det försäkringsbolaget som gjorde det tekniska. Vi fick se till att bilen forslades bort. Är det så att det var DB som faktiskt varit med bärgaren och hämtat bilen? Just den biten är lite rörig.
Citera
2013-08-05, 17:39
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Mmmm..och sedan hjälper DB och FH PT med bil och kroppen? Bästa kompisar va?

Nej har inte jag skrivit något om, snälla läs noga jag skrev förut att PT kanske eldat upp DB bil för att dem ska få ta skiten. Vad vet jag. Ingenting om att AJ, DB, FH och PT samarbetar. Blir trött på folk som inte läser noga. Visst det kanske låter långsökt men vem säger att det inte skulle kunnat gått till så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in