2013-08-05, 16:25
Medlem
kratans avatar
http://www.marca.com/2013/08/05/en/football/real_madrid/1375683762.html Verkar nästintill klart med att CR7 förlänger med Real Madrid till 2018 allting som fattas verkar bara att det blir officiellt på hemsidan.
2013-08-05, 16:26
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Vill majoriteten av Uniteds fans seriöst ha bort Rooney?

Just nu känns det så. Vi är bortskämda med att ha spelare som Scholes, Giggs och Neville vars hjärta klappade för United. Detta är Rooneys andra försök att lämna United. Han faller liksom inte in i ramen för hur en United-spelare ska bete sig.

Jag tycker han kan lämna, dock inte till något lag i PL. Monaco, PSG, Real eller dylikt för gärna hosta upp stålar.
2013-08-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
http://www.marca.com/2013/08/05/en/football/real_madrid/1375683762.html Verkar nästintill klart med att CR7 förlänger med Real Madrid till 2018 allting som fattas verkar bara att det blir officiellt på hemsidan.

Nej. Ronaldo har dementerat Marcas påhitt.
2013-08-05, 17:19
Medlem
gurka5OOs avatar
Jag ogillar att majoriteten av alla PL-supportrar kallar Rooney och Suarez pajjasar osv bara för att dom vill lämna. Tänk dig själv in i situationen, du är i en klubb där du verkligen inte trivs. Du har sagt att du vill gå, men att din tränare tvingar kvar dig. Rooney har sina skäl att lämmna eftersom han inte kommer vara förstaval förmodligen. Och om han får nöta bänk så blir det rutin och han kommer tappa matchformen. 1 år kvar till VM i brasilien och såklart så vill Rooney bli uttagen och i sitt bästa jag. Det kan han inte vara om han sitter på bänken.

Suarez har även han sina skäl. Liverpool är inte ens i europaleague och han trivs inte uppenbarligen. Man vill inte ha en missnöjd suarez och han kan verkligen bråka sig ur
2013-08-05, 17:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Jag ogillar att majoriteten av alla PL-supportrar kallar Rooney och Suarez pajjasar osv bara för att dom vill lämna. Tänk dig själv in i situationen, du är i en klubb där du verkligen inte trivs. Du har sagt att du vill gå, men att din tränare tvingar kvar dig. Rooney har sina skäl att lämmna eftersom han inte kommer vara förstaval förmodligen. Och om han får nöta bänk så blir det rutin och han kommer tappa matchformen. 1 år kvar till VM i brasilien och såklart så vill Rooney bli uttagen och i sitt bästa jag. Det kan han inte vara om han sitter på bänken.

Suarez har även han sina skäl. Liverpool är inte ens i europaleague och han trivs inte uppenbarligen. Man vill inte ha en missnöjd suarez och han kan verkligen bråka sig ur
Fast har man skrivit på ett kontrakt som man inte vill fullfölja är man en pajas. Så länge det inte står i Rooneys kontrakt att han ska garanteras en plats i startelvan är det ingenting att grina över att han får sitta på bänken. Har man personliga mål och ambitioner som inte kan uppfyllas under rådande kontraktssituation får man väl skylls sig själv för att man skrev på kontraktet från första början.
2013-08-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Just nu känns det så. Vi är bortskämda med att ha spelare som Scholes, Giggs och Neville vars hjärta klappade för United. Detta är Rooneys andra försök att lämna United. Han faller liksom inte in i ramen för hur en United-spelare ska bete sig.

Jag tycker han kan lämna, dock inte till något lag i PL. Monaco, PSG, Real eller dylikt för gärna hosta upp stålar.

Jag vet inte, men Giggs kanske inte var det bästa exemplet?

Nåväl, angående Rooney; Har inte han egentligen gjort nog mycket för United så att fansen ska vilja ha kvar honom? Jag skulle vilja påstå att det finns få spelare som är så osjälviska och lojala som han är. Han har oftast varit tvungen att offra sig för lagets skull, ge plats åt den nya stjärnan. Det har hänt med Ruud, Ronaldo och nu även med RVP. Han roteras runt, han får jobba mycket i defensiven och får dessutom hyfsat mycket skit när han inte presterar. De få tillfällen han har fått chansen att vara den som ska göra mål, lagets stjärna med andra ord så har han gjort det väldigt bra.

Han gjorde bland annat 34 mål 2011/2012 säsongen. Bara för att säsongen efter det roteras runt, bänkas och får ge plats åt RVP. Och får dessutom skit för att han inte presterar...

Jag kan tänka mig att han har tröttnat på att få den behandlingen.

För övrigt så är Rooney fortfarande en av världens bästa, gjorde trots all kritik han fick en bra säsong och är trots allt världens mest kompletta anfallare.
2013-08-05, 17:42
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
När transferfönstret öppnade ryktades det om väldigt många lag. Sedan har lag för lag fallit bort och nu verkar det som att Chelsea är ensamma i budgivningen. Jag ser dock ingen anledning till varför Arsenal vill ha Suarez istället för Rooney, eller varför Real är på desperat jakt på Bale. Real har redan sjukt bra mittfält samtidigt som dom har forwardsbrist.

Anledningen till varför Wenger gav upp Rooney måste vara att Rooney ansåg att det vore ett nedköp att gå dit. I min bok finns det då två alternativ kvar för Rooney och det är Chelsea och Real. Hade Real gett £30M för Rooney tror jag att United hade sålt för länge sen. Av någon anledning är Real ointresserade av Rooney och då finns bara Chelsea kvar. Problemet för Rooney är att United troligtvis ger bort titeln om dom säljer honom till Chelsea. Därför blir nog Chelsea tvungna att betala kraftigt överpris för honom.
2013-08-05, 18:02
Medlem
Så länge ett transferrykte har en källhänvisning till en tidning, så scrollar jag vidare.
Enbart det som sägs på PK (motsv) av tränare eller klubbledning så finns det substans i vad de säger.

Vad gäller LS, så har han ända sen han kom till LFC och PL haft blaskmedia efter sig.
Minsta lilla story man kan hitta på om honom, så blir det stora rubriker.
Påstås att han sagt saker om flytt men det är ju bara medias egna översättningar av vad han kan ha sagt.
Rykten blir halvsanningar som blir sanningar.

Vill man dra till ett annat lag bara för att det är med i CL, så borde man ju veta att CL spelas inte som en liga utan som gruppspel o sen cup-spel.
Att då dra till t.ex. RM och veta att man kanske blir bänkad där eller får spela en "2:a fiol" och bara vara med från start i CL-matcher.
är det så man vill ha det ? Troligen inte.
Skulle RM velat ha LS, så hade man nog lagt in ett bud redan och när man i 1:a hand har GB på tapen för £100M....nja nja... inte en LS för £50M då inte.

Thats my thoughts.....
2013-08-05, 18:10
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fast har man skrivit på ett kontrakt som man inte vill fullfölja är man en pajas. Så länge det inte står i Rooneys kontrakt att han ska garanteras en plats i startelvan är det ingenting att grina över att han får sitta på bänken. Har man personliga mål och ambitioner som inte kan uppfyllas under rådande kontraktssituation får man väl skylls sig själv för att man skrev på kontraktet från första början.

Håller helt med.

Vad gäller Rooney så är hela situationen så hysteriskt komisk då han 2010 dessutom gick ut med att han ville lämna för att klubben "saknade ambitioner" han ansåg sig vara för bra för att spela i Manchester United och ville bort. Han utnyttjade klubbens situation för att höja sin lön då man året tidigare blivit av med Tevez och Ronaldo och inte kunde riskera att tappa ännu en stjärnspelare.

Nu när klubben visat ambitioner och köpt Kagawa samt RvP vilket gjort att Rooney inte längre är stjärnan och knappt platsar så vill han lämna pga det. Det är liksom alltid något med Rooney. Istället för att alltid gnälla över antingen för lite speltid, för låg lön eller för dåliga ambitioner så får man väl prestera på planen istället.

Knappast så att Giggs satte sig på tvären och ville bort då ynglingar som Ronaldo och Nani kom och visade framfötterna. Ta Robben i Bayern Munchen som ett nyligt exempel, istället för att gnälla sig bort då hans startplats hotas så får han motivation av konkurrensen och blir ännu bättre! Det är just denna egenskap som Rooney verkar sakna och det är det som håller han borta från den absoluta toppen. Kan man inte klara av konkurrens när man spelar i en klubb som Man United så har man inget där att göra.

Rooney lider dessutom av att sedan 16 års ålder alltid fått höra att han är otroligt speciell, nationens egna lilla "golden boy" och den bästa offensiva fotbollstalangen England haft på evigheter. När han slog igenom så pass ung så jämfördes han med Pelé och skulle bli bäst i världen. Han ser sig troligtvis själv som en spelare i klass med Messi och Ronaldo som förtjänar den groteska lön han har och ska vara den stora stjärnan vart han än spelar då han alltid fått inproppad i sig av de brittiska medierna vilken otrolig talang han är.

Citat:

Nåväl, angående Rooney; Har inte han egentligen gjort nog mycket för United så att fansen ska vilja ha kvar honom? Jag skulle vilja påstå att det finns få spelare som är så osjälviska och lojala som han är. Han har oftast varit tvungen att offra sig för lagets skull, ge plats åt den nya stjärnan. Det har hänt med Ruud, Ronaldo och nu även med RVP. Han roteras runt, han får jobba mycket i defensiven och får dessutom hyfsat mycket skit när han inte presterar. De få tillfällen han har fått chansen att vara den som ska göra mål, lagets stjärna med andra ord så har han gjort det väldigt bra.

Han gjorde bland annat 34 mål 2011/2012 säsongen. Bara för att säsongen efter det roteras runt, bänkas och får ge plats åt RVP. Och får dessutom skit för att han inte presterar...

Jag kan tänka mig att han har tröttnat på att få den behandlingen.

För övrigt så är Rooney fortfarande en av världens bästa, gjorde trots all kritik han fick en bra säsong och är trots allt världens mest kompletta anfallare.

Han får ju lov att ge plats åt andra stjärnor då han inte är tillräckligt bra själv, knappast den första spelaren som blivit petad. Och spelar man i en storklubb så får man liksom tåla lite skit då man inte presterar. Ganska naturligt, eller hur?

Tycker att Rooneys egenskaper används bäst när han spelar som släpande och tar ansvar i defensiven, han är väldigt duktig defensivt och tycker det är bra att dessa egenskaper utnyttjas hos honom. Skulle det inte vara för allt gnäll skulle han varit en otroligt uppskattad spelare i United då han som du säger är väldigt osjälvisk av sig på planen och tar ett stort defensivt jobb. Men jag kan inte se något konstigt i behandlingen som han fått. Är man inte nog bra så får man ge plats åt bättre spelare, det är liksom så fotbollen fungerar och detsamma händer i alla fotbollsklubbar.
2013-08-05, 18:10
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Absolut, man bör fullfölja sitt kontrakt, men det är inget måste. Det är fullt förståeligt att han vill lämna. Var ju en väldigt liknande situation i Bayern nyss då Gomez visste att Mandzukic och Götze skulle gå före honom likt Rooney vet att RVP går före han. Han försvann till italien och inte till någon konkurent. Gomez ville ha speltid så han kanske hade en möjlighet att få spela i Rio nästa år. Skillnaden är att FCB hade ersättare samt en manager som lät han gå. Moyes har sagt att RVP går först och att Rooney är nr:2.

Ingen höjde ögonbrynen åt att Gomez drog. För han visste att han inte skulle få spela, men när Rooney vill gå så börjar alla flippa
2013-08-05, 18:20
Medlem
keranos avatar
Citat:

Giggs är väll det BÄSTA exemplet?
2013-08-05, 18:24
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Absolut, man bör fullfölja sitt kontrakt, men det är inget måste. Det är fullt förståeligt att han vill lämna. Var ju en väldigt liknande situation i Bayern nyss då Gomez visste att Mandzukic och Götze skulle gå före honom likt Rooney vet att RVP går före han. Han försvann till italien och inte till någon konkurent. Gomez ville ha speltid så han kanske hade en möjlighet att få spela i Rio nästa år. Skillnaden är att FCB hade ersättare samt en manager som lät han gå. Moyes har sagt att RVP går först och att Rooney är nr:2.

Ingen höjde ögonbrynen åt att Gomez drog. För han visste att han inte skulle få spela, men när Rooney vill gå så börjar alla flippa
Visst fan höjde folk på ögonbrynen när Gomez stack, vi är fortfarande rätt många som tycker det är helt åt helvete att man släppte fel Mario.

Så länge inte klubben bryter mot kontraktet är det jävligt löjligt av spelare som gör sig omöjliga, det är väl en sak att ha åsikter kring att man inte kommer till sin rätt eller inte får ut sin fulla potential (varav en lösning kan vara att byta klubb) men det Rooney håller på med (den bilden vi får i varje fall) påminner mest om en unge i en sandlåda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in