Är det någonting vi lärt oss är det att aldrig underskatta Wengers dumhet och patetiskt naiva och sorgliga inställning till truppbygge. Det skulle inte förvåna mig det minsta om idioten får för sig att släppa Sagna, spela Jenkinson som försvaval - och antingen inte värva in någon ersättare alls (av outgrundliga skäl) eller ta in någon tonåring som ingen hört talas om. Det är faktiskt en fullt rimlig realitet med Wenger. Och det är just den ansvarslösa och oförsvarliga inställningen som folk blir så trötta på.
En normal klubb med Arsenals resurser skulle naturligtvis tidigt letat efter någon minst lika bra eller bättre, alternativt se till att säkra kontraktet ett par år till - om en vettig ersättare inte går att finna. Jag menar Sagnas situation kommer ju inte som någon nyhet på något sätt. Det är har man ju vetat under lång tid. Men Wenger är helt oförmögen att se vad kostnaden för att inte göra någonting är. Det går liksom inte fram i skallen på något sätt - det enda han förstår är kostnaden att spendera, så det måste vara en oerhört märklig ekonomutbildning han gått.
Faktiskt, däremot är det inte det enda som behövs skaffas, Balo/Draxler/Griezmann/Benzema/Costa? Är det seriösa rykten? En smart sittande mittfältare på detta skulle vara mums!
Faktiskt, däremot är det inte det enda som behövs skaffas, Balo/Draxler/Griezmann/Benzema/Costa? Är det seriösa rykten? En smart sittande mittfältare på detta skulle vara mums!
Griezmann ryktet är väl relativt seriöst då Wenger själv har sagt att han har följt honom under en längre tid och är väldigt intresserad.
Det ni säger om Wenger ang. högerbackspositionen är något jag befarat länge om nu Sagna lämnar. Får vi in en ersättare har jag absolut ingenting emot att han drar, bra defensivt men totalt värdelös offensivt med sina dåliga inlägg och förmåga att dra ner tempot. Saken är väl den att Wenger har en stark tro på Jenkinson. Samtidigt finns det en ung Hector Bellerin som knackar på dörren upp till a-laget. Men ingen känns redo att vara förstaval, Jenkinson kan aldrig bli en startspelare enligt mig.
Mycket fokus ser ut att läggas på försvaret denna sommaren. Lämnar även Vermaelen står Arsenal alltså kvar med en högerback och endast två mittbackar (Sagna har agerat fjärdeval där denna säsongen). Sålänge vi inte behåller Djourou som är utlånad eller plockar upp Bellerin så kommer vi enligt mig behöva tre nya försvarare för att ha en ordentlig backup.