Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Krosskador i huvudet kan ju uppstå vid fall från både höga och låga höjder men de behöver inte vara dödliga. När jag såg det här gamla (något luddigt skrivna) inlägget blev jag
fundersam på om scenariot som presenteras kan ha åtminstone två uns av sanning i sig?
Nämligen att det som ursprungligen var en olyckshändelse - och kunde ha förblivit det - istället eskalerade till mord och styckning och att någon då hjälpte till?
Som sagt: endast funderingar...
https://www.flashback.org/sp43586702
Samma tanke har jag haft under lång tid, eller snarare sen Aftonbladet la upp denna bild. (Bild
21/24 andra bildspelet uppifrån) Bildtexen lyder:
Här vid ett gammalt militärfort vid Åberget utanför Boden har polisen lyckats hitta spår efter försvunna kvinnans mobiltelefon. Men den är ändrad, från början stod det att delar från hennes mobil funnits där.
Jag har flera ggr tänkt att killen inte verkade vara kapabel att utföra allt detta, varken sinnesnärvaro för mord och så skickligt genomfört att det knappt finns några spår. Sinnesnärvaro att förutom styckning se till att händerna kommer bort.
Ibland får jag då tanken att han blivit räddad, av ng som är van vid att städa upp efter honom, och att rädda honom från svåra situationer han försätter sig i. Som den här historien med hans hund, nu tror jag ju inte ett smack på att en hund dör för att den får sig en stöt om den gnager på en sladd... nä. Men uppenbarligen finns det räddare i nöden runt honom.
Mina tankar har också varit att han puttade henne ner vid ett stup, jo, jag tror han ville döda henne, men utav någon anledning tror jag inte han har förmågan till allt detta som kommit fram. Jag tror ng ville rädda honom från Mordet och straffet, ng som har ett betydligt skarpare intellekt och sinnesnärvaro än MG
Det skulle även förklara varför han tiger och inte säger något ... hm, mina funderingar, inget annat.
Edit: Det fanns även bilder ute tidigare från när hemvärnet hittade kroppen, där sågs en man från hemvärnet fotograferade ner mot gropen, ungefär samtidigt kom kommentarer här om att huvudet var kraftigt skadad. Rykten, ja kanske. Men den bilden finns inte längre kvar.