2013-08-05, 01:04
Medlem
SoderortFTWs avatar
Fast den har ju hetat Nya Söderstadion bland supportrar ända sedan den första skissen. Dvs innan det blev klart att det skulle vara plastgräs, att dif ska spela här osv. Sen hade nog Stockholmsarenan varit ett mer utbrett uttryck om den faktiskt hade fått heta det. Känns nästan som att folk glömt bort att den heter det.
2013-08-05, 01:09
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Fast den har ju hetat Nya Söderstadion bland supportrar ända sedan den första skissen. Dvs innan det blev klart att det skulle vara plastgräs, att dif ska spela här osv. Sen hade nog Stockholmsarenan varit ett mer utbrett uttryck om den faktiskt hade fått heta det. Känns nästan som att folk glömt bort att den heter det.

Fast Stockholmsarenan låter förjävligt. Inte lika illa som Tele2 förstås men det är långt ifrån ett bra namn. Döp efter stadsdel men helst efter en framgångsrik spelare. Det senare är lite problematiskt eftersom att man då behöver blanda in klubbtillhörigheter.

(om man nu ska kalla den någonting annat än dess rätta namn; Söderstadion)
2013-08-05, 01:10
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Fast Stockholmsarenan låter förjävligt. Inte lika illa som Tele2 förstås men det är långt ifrån ett bra namn. Döp efter stadsdel men helst efter en framgångsrik spelare. Det senare är lite problematiskt eftersom att man då behöver blanda in klubbtillhörigheter.

(om man nu ska kalla den någonting annat än dess rätta namn; Söderstadion)

Slakthuset vore jävligt shysst
2013-08-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW

Den hette preliminärt Stockholmsarenan innan staden sålde namnet till högstbjudande, vilket blev Tele2Arena.

Att kalla Tele2 för "Nya Söderstadion" är en skymf mot allting vad Söderstadion var.
2013-08-05, 02:11
Medlem
UMs avatar
För övrigt.

11 000 i Göteborgsderbyt? Ni måste verkligen sakna GAIS.
2013-08-05, 02:46
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
För övrigt.

Lite elakt att kalla det derby dock.
2013-08-05, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UM
För övrigt.

Bäst var för 10~ år sedan mot öis med 40k+. Det känns inte som derby att möta Häcken. Lite synd faktiskt, de enda speciella matcherna för mig under en säsong är väst-derbyn mot elfsborg och sen matcherna mot MFF.
2013-08-05, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Motbevisa? Det finns inget bevis för något av det ni säger från första början så det har aldrig behövts.

Vad pratar du om, alla håller med om att Djurgården låter absolut bäst hitils. Förutom trumbröderna AIK och Bajen.
2013-08-05, 05:42
Medlem
Beerzuuls avatar
Måste få fråga, varför valde Supras att fira tio år på bortaplan och inte på någon hemmamatch?
2013-08-05, 06:36
Medlem
15Februaris avatar
http://i.imgur.com/HM2EBXb.jpg

Varför hängde ni inte banderollerna där ni stod, där det fanns gott om fina banderollutrymmen?
För ni kan ju inte mena att ni vek ner er för den Walesiska ordningsmakten?
2013-08-05, 10:10
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
När jag gick genom globenområdet precis innan match (missade Just idag är jag stark...) var det långt över 1000 personer som stod i kö för att köpa biljetter.

1000 personer, varje person behöver typ 70 centimeters utrymme, 2 kassor öppna, i snitt 2,5 i bredd så skulle de ge en kö 140 meter. Och det efter att Bajen-hymnen sjungits.
Jag ställer mig tveksam till din uppskattning av antalet person som köade.
2013-08-05, 10:44
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
1000 personer, varje person behöver typ 70 centimeters utrymme, 2 kassor öppna, i snitt 2,5 i bredd så skulle de ge en kö 140 meter. Och det efter att Bajen-hymnen sjungits.
Jag ställer mig tveksam till din uppskattning av antalet person som köade.
Jag tycker det låter rimligt, från den kassan vid McDonalds gick kön till där Hovet börjar ungefär, och på andra sidan gick den bort mot Skyview. Samlagt ca 140 meter låter väldigt rimligt. Innan matchen var det dessutom bara 13k sålda så det visar ju lite på hur pass många det var som köpte på plats ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in