2013-08-05, 00:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag bad dig räkna för att du skrev så här:
Det handlar om en "snutt" och den haran en totalt obebodd färdväg.
90 fönster är inte obebodd.

Vi kan sammanfatta genom att säga:

Eller ?
Snutten var längden på cykelbanan. Den obebodda färdvägen är Kardanvägen. Resten skiter jag i för denna färdväg är möjlig. Möjlig räcker för mig till att ha den bland alla andra färdvägar. Du menar annorlunda. Punkt!
Citera
2013-08-05, 00:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ingen som kan hjälpa att minnas? Jag är ledsen, jag försöker hitta men hittar bara en kopia på det jag svarade dig nyss, att jag pratade kring artikeln.
Ingen mer som minns det jag försöker minnas vad som stod?
Det jag kan klämma ur mitt minne är att eventuellt Panzertax hört detta?
Citera
2013-08-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
När jag besökte platsen blev jag förvånad hur öppet det var.
Hade tänkt mig platsen lite mer undanskymd.
Jag gissar på att de tände på och väntade lite innan de åkte.

Men jag är ganska övertygad om att det var mörkt vid det tillfället.

Jag misstänker att det är din bristande kriminella kompetens som övertygar dig om att det prompt måste ha varit mörkt. På morgonen den 30:e juni var det f.ö. inte särskilt mörkt: http://www.sunrise-and-sunset.com/sv/sverige/trollhattan/2013/juni Jag skulle lätt ha kunnat vandra genom skogen vid midnatt, utan pannlampa.

Dessutom: https://www.flashback.org/sp44423005

Jag känner däremot inte något trängande behov av att försöka övertyga dig om att det går precis lika bra att bränna upp en bil på Drottningtorget i Trollhättan, klockan 12:00 en fredag. Du får tro på vad du vill.
Citera
2013-08-05, 00:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Står det var på Kabelvägen de iakttogs? Kabelvägen är väl mer än en mil lång eller två så det är ju inte världens allra bästa koordinat

*gråååååt* Det är ju därför det är så dumt att artikeln är borta! Jo, vägen är ju jättelång men bläää, skit att jag inte minns bättre än så och att artikeln är väck.
Citera
2013-08-05, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Snutten var längden på cykelbanan. Den obebodda färdvägen är Kardanvägen. Resten skiter jag i för denna färdväg är möjlig. Möjlig räcker för mig till att ha den bland alla andra färdvägar. Du menar annorlunda. Punkt!

"Snutten" är 100 meter lång, räknat kortaste sträckan.
Jag skrev:
Citat:
En väg som är möjlig är att gena över cykelbanan upp mot Kardanvägen.
Det som talar för är att spara 2,5 minut.
Det som talar mot är att den är fullt synlig från många fönster mittemot och mynnar ut i ett industriområde där väktare patrullerar och att GM är blodiga och har ett lik i bagaget.
Området har sällan eller aldrig Polisen närvarande.

Så jag har ingalunda menat annat än att det går.
Citera
2013-08-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean

Om din teori stämmer, att dom är okyldiga så kan det förklara varför dom häktade mår så dåligt och att AJ är så övertygad att rentvå sitt namn.

Om dom är oskyldiga så hade det väl inte funnits någon anledning att ljuga i förhören och hade båda två talat sanning så borde ju deras historier stämma överens med varandra.

Om AJ på riktig viljat rentvå sitt namn så hade han ju inte lämnat landet strax efter att man beslutat att anhålla honom igen.
Hade AJ vart oskyldig så hade han väl berättat allt han vet för att rentvå sina två oskyldiga vänner i häktet och för att hjälpa polisen med allt han kunnat för att hans vän I*a skulle hittas och den eventuella mördaren straffas.
Citera
2013-08-05, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
*gråååååt* Det är ju därför det är så dumt att artikeln är borta! Jo, vägen är ju jättelång men bläää, skit att jag inte minns bättre än så och att artikeln är väck.

Kan vi säga så länge att det inte finns någon information om att GM setts på Kabelvägen ?
Annars blir det lätt en sk. trådsanning, och det är ingen förtjänt av.
Tiden kommer visa om ditt minne stämmer.
Citera
2013-08-05, 00:28
Medlem
Angående brandammen så ligger det ju en kontorsbyggnad precis intill denna.
Byggnaden syns inte på satelitbilden på googlemaps men kollar man streetwiev så syns den tydligt.
Hade hon dumpats där så hade hon nog vart funnen redan.
Citera
2013-08-05, 00:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det jag kan klämma ur mitt minne är att eventuellt Panzertax hört detta?

Mmm, för nu har jag googlat i tusen minuter men hittar inte nånting som stämmer med det, varför tas artiklar bort för?? Baah!!
Citera
2013-08-05, 00:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
"Snutten" är 100 meter lång, räknat kortaste sträckan.
Jag skrev:

Så jag har ingalunda menat annat än att det går.

Men att du inte kan ge dig? Jag hade tänkt börja argumentera längden på snutten men jag ids verkligen inte. Så kan detta ta slut nu är du snäll.
Citera
2013-08-05, 00:33
Bannlyst
Citat:
Men att du inte kan ge dig? Jag hade tänkt börja argumentera längden på snutten men jag ids verkligen inte. Så kan detta ta slut nu är du snäll.

Oja, nu är vi helt överens, längden är 100 meter, den kan även vara 150 meter om man tar från hörnet.
Citera
2013-08-05, 00:36
Medlem
Citat:
Jag tror inte målet var TILL Kardanvägen utan isf FRÅN BO

Edit: FRÅN BP

Då har vi ytterligare en anledning till att inte ta cykelbanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in