Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-05, 00:58
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag hittade:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Clash_of_Civilizations.png

(Allt det mörkblåa kallas västvärlden.)

Citat:
Ursprungligen postat av Livetsteater
Förvånad?

Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Ja, européer anses i allmänhet ha skapat Västerlandet, det måste du väl vara införstådd med? Den grekisk-romerska kulturen bidrog med filosofi, litteratur, juridik, konst etc. som är oöverträffad än idag. Även en etnosvensk fundamentalist som jag själv måste erkänna att dom nordgermanska stammarna, om än militärt kapabla och skapligt ingenjörsmässiga (bl. a. båtbyggande), knappast nått lika långt som dom av somliga nationalister smått föraktade grekerna och italienarna.

Den där kartan som raskarta är inte särskilt bra och "västerländsk genetik" är generellt väldigt mystisk. Partiet må ha skrivit "det västerländska genetiska arvet", men vad som egentligen avses är snarare "det europeiska genetiska arvet". Exempelvis anser inte partiet, i enlighet med vetenskap och sunt förnuft, att ryssar i/från Kaliningrad är mindre svenska än greker eller syditalienare.
Citera
2013-08-05, 01:04
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vad olika medlemmar (inklusive mig själv anser) är tämligen ointressant. .
Tvärtom. Summan av alla medlemmars värderingar är egentligen betydligt mer relevant än vartenda parti- och punktprogram i världen. I längden är det ändå det som avgör partiets politik. Det kan stå vad fan som helst i partiprogrammet, men det gäller inte om inte medlemmarna sympatiserar med det.
Citera
2013-08-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Tvärtom. Summan av alla medlemmars värderingar är egentligen betydligt mer relevant än vartenda parti- och punktprogram i världen. I längden är det ändå det som avgör partiets politik. Det kan stå vad fan som helst i partiprogrammet, men det gäller inte om inte medlemmarna sympatiserar med det.

Jo, eftersom SvP inte är ett parti med interndemokrati.
Citera
2013-08-05, 01:55
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Jo, eftersom SvP inte är ett parti med interndemokrati.
Men va? Vad har det för relevans? Det är ändå medlemmarna som avgör politiken. Eller tror du att en liten ledarelit skulle kunna göra som den vill och totalt skita i vad medlemmarna vill, tycker och anser? Vi har ju trots allt ett sådant exempel från verkligheten - ND, och se hur det gick.
Citera
2013-08-05, 02:20
Medlem
Citat:
Men va? Vad har det för relevans? Det är ändå medlemmarna som avgör politiken. Eller tror du att en liten ledarelit skulle kunna göra som den vill och totalt skita i vad medlemmarna vill, tycker och anser? Vi har ju trots allt ett sådant exempel från verkligheten - ND, och se hur det gick.

Men det är ju därför SvP har den struktur man har. Medlemmarna kan skrika sig blåa, om ledningen bestämt sig för en sak, så finns det ingen som kan tvinga dem att ändra på sig. Missförstå mig inte, jag tror absolut ledningen i SvP är väldigt lyhörd och beredd att lyssna på medlemmarna, men det finns inget sätt för dessa att påverka partiets politik mer än vad ledningen tillåter.
Citera
2013-08-05, 02:40
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Men det är ju därför SvP har den struktur man har. Medlemmarna kan skrika sig blåa, om ledningen bestämt sig för en sak, så finns det ingen som kan tvinga dem att ändra på sig. Missförstå mig inte, jag tror absolut ledningen i SvP är väldigt lyhörd och beredd att lyssna på medlemmarna, men det finns inget sätt för dessa att påverka partiets politik mer än vad ledningen tillåter.
Alltså ... du verkar inte riktigt hänga med. Nej, vanliga medlemmar har ingen reell officiell makt; visst, som medlem har man rösträtt i partiet, men det är trots allt bara några bråkdelar av partiets totala politik. Men en majoritet kommer alltid att ha ett stort inofficiellt inflytande, oavsett vilka regler och/eller lagar som gäller. Hur man inte man begripa detta är för mig ofattbart.
Citera
2013-08-05, 05:13
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Tänkte ta och klistermärkesbomba en innerstadsdel i Stockholm.

Vilken stadsdel är mest trolig att nån nappar på i ev. nån nybliven medlem eller att vi får en röst till valet?
Citera
2013-08-05, 11:06
Medlem
Citat:
Alltså ... du verkar inte riktigt hänga med. Nej, vanliga medlemmar har ingen reell officiell makt; visst, som medlem har man rösträtt i partiet, men det är trots allt bara några bråkdelar av partiets totala politik. Men en majoritet kommer alltid att ha ett stort inofficiellt inflytande, oavsett vilka regler och/eller lagar som gäller. Hur man inte man begripa detta är för mig ofattbart.

Det verkar vara du som inte riktigt hänger med...
Citera
2013-08-05, 11:12
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Vilken dag kommer de nya Klistermärkena ut?
Citera
2013-08-05, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Tänkte ta och klistermärkesbomba en innerstadsdel i Stockholm.

Vilken stadsdel är mest trolig att nån nappar på i ev. nån nybliven medlem eller att vi får en röst till valet?
Det är bra att välja ut platser som man vet passeras av många svenskar. Vilken stadsdel som är bäst kan jag inte svara på på rak arm.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Vilken dag kommer de nya Klistermärkena ut?
När som helst skulle jag tro. De fanns att köpa på Nordisk Vision iaf.
Citera
2013-08-05, 12:54
Medlem
Exuross avatar
Hur ser SvP på utvecklingsstörda och handikappade?
Är man undermänniskor som måste "botas"? Om man levt ett friskt liv men bliv gravt handikappad efter en olycka, är man oönskad då?

Lite expo-varning på dessa frågor men utav de SvPare jag träffat irl samt läst om här så är handikappade ej önskvärda och kategoriseras som undermänniskor som bara kan botas med ett nackskott.
Därav min undran om ni verkligen är seriösa med detta.
Citera
2013-08-05, 12:57
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exuros
Hur ser SvP på utvecklingsstörda och handikappade?
Är man undermänniskor som måste "botas"? Om man levt ett friskt liv men bliv gravt handikappad efter en olycka, är man oönskad då?

Lite expo-varning på dessa frågor men utav de SvPare jag träffat irl samt läst om här så är handikappade ej önskvärda och kategoriseras som undermänniskor som bara kan botas med ett nackskott.
Därav min undran om ni verkligen är seriösa med detta.

Kan bara svara för mig själv att en frisk och sund människa får både individen och samhället att må bäst och redan handikappade och sjuka mår bäst av att bli botade eller helade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in