2013-08-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Tack för svaret.
Jag har hela tiden sagt att detta örngott har tillhört en kvinna.trodde att Id@ ev.ägt det pga sidenkvaliten som är skonsammare för håret.

Tittade senare på att örngottet var så prydligt vikt och nu lutar det mer åt att en lite äldre kvinna än Id@ haft örngottet i sin ägo.Jag viker mina örngott så.det gör inte min dotter.

Har du tittat på rätt bild? Ser inga vikmärken som går att härleda på det som upphittades. Jag viker som min gamla mamma lärt mig och min dotter viker likadant. (Tre generationer örngottsvikare som tycker det passar så bra i 60-skåpet.)

Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jag har fått lite kvitter ifrån en avstängd fågel, h*n meddelar att h*n avvaktar polisens analyser och sökningar. H*n tycker dock att vi ska fundera lite mer på Beow:s inlägg om örngottets vikmärken och vad det ev säger om dess ålder, bruk och ägare.
https://www.flashback.org/sp44578243

Min tonårsdotter tyckte det var "såå fint", därför inköptes det och jag minns tyvärr inte exakt hur länge sedan det var. Men med tanke på blekningen av det som hittades och en vag minnesbild av det jag köpte, gissar jag på att det kan nog var ca 5 år gammalt.

Men det är mycket möjligt att de har tillverkats mycket senare också.
Senast redigerad av AristoMarie 2013-08-05 kl. 00:09.
Citera
2013-08-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det som har hänt Id* är så oerhört tragiskt och makabert och du inser väl att det du hintar om är väldigt makabert det också?
Skulle bråket mellan PT och AJ vara fejk, nåt som bara PT hävdar och därför har inte AJ nämnt det, för att det inte har hänt?
Och har bråket skett via telefon så vill nog inte AJ nämna det med risk för påträngande följdfrågor men PT nämner det - och efter det bråket har Id* mest troligt bragts om livet.
Men att hon skulle befinna sig eller forslats till PT:s mamma??

Bor mamman i samma husbyggnad som Id* gjorde eller en huskropp bredvid?

Edit: PT och familjen var ju inte ens hemma och han har alibi och är avförd dessutom.
.

Det som har hänt Id* är fruktansvärt TRAGISKT, står dom väldigt nära...
PT mamma bor huset brevid eller på nr 72
Säger absolut inte att det är så men teorier vänder man på fram och tillbaka hela tiden så man nästan blir knäpp. Att han är avförd? Var i alla fall, vi vet ju inte vad de har fått in för nåt nytt, vattentätt alibi? Nej det tror jag faktiskt inte att det är, har sett han få utbrott så tror absolut inte att hans familj har kunnat stanna han
Citera
2013-08-05, 00:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Vet vi att den är borta?
Nej det vet vi inte.
Han köpte den 23 maj i år och ställde av den 12 dagar senare, trots att den var besiktad till nästa sommar.
Skatten på 180:- skulle han betalat sista maj om han velat använda den efter 1 juni.

Så åkte han verkligen motorcykel, eller var det bara lite flashigt facebook snack för att visa att han minsann har en MC?

Tjänar man över 30.000:- i månaden borde man ha råd med 180:- om man tänkt att använda den. För det är ju inget självändamål att polisen ska stoppa en hela tiden och ge böter för olovligt brukande och olovlig körning.

Eller så ville han inte ha skylt på så det ser att ägaren saknar körkort och struntar därför i 180:- för att få 1500:- böter.
Varför skrev han den inte i så fall på sin mor, för att slippa bli stoppad. Och om han stoppas blir det "bara" olovlig körning.

Jag tror inte han åkte MC.
Den är heller inte efterlyst om någon av någon anledning undrat detta.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-05 kl. 00:15.
Citera
2013-08-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tjatet uppstår när det hela tiden ska tjafsas emot, istället för att hålla öppet för olika färdvägar. Du vet väl lika lite som någon annan vart de for efter att de lämnat BP? Visste du målet vore det lättare, men vi har ju för f-n ingen aning, vi SPEKULERAR därför om olika färdriktningar. Acceptera det tack. Djävla tjat.

Om man nu vill till Kardanvägen är man snabbt där utan att köra bil på cykelbanan.
Citera
2013-08-05, 00:13
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Mitt tips dom dumpade kroppeni vatten innan Hunneberg

Det tror jag med. Dumpat kroppen vid första bästa plats, vidare till Hunneberg och sedan till DB för att tvätta sig. AJ drar vidare om han inte dragit direkt. DB eldar deras kläder på morgonpromenaden med hunden.

Är DB och AJ ungefär lika stora? Tänkte på om AJ kan ha DBs kläder om han inte har ombyte....
Citera
2013-08-05, 00:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om man nu vill till Kardanvägen är man snabbt där utan att köra bil på cykelbanan.
Jag tror inte målet var TILL Kardanvägen utan isf FRÅN BO

Edit: FRÅN BP
Senast redigerad av Addhoc 2013-08-05 kl. 00:14. Anledning: Missat info/felskrivning
Citera
2013-08-05, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men du är ju bara för mycket med alla inlägg om att räkna fönster. Att du inte tröttnar på att be mig räkna!? Räkna alla fönster längs hela Tunhemsvägen istället, plus fönstren INNAN du ens når Tunhemsvägen och så gör du en beräkning på sannolikheten att någon tittat ut och brytt sig i något av alla förbaskade fönster. Det tar väl ett tag, men återkom när du är klar. Eller så skiter du i det och nöjer dig med att det finns flera möjliga färdvägar oavsett hur mycket du räknar. Jag svarar verkligen inte en gång till.

Jag bad dig räkna för att du skrev så här:
Det handlar om en "snutt" och den haran en totalt obebodd färdväg.
90 fönster är inte obebodd.

Vi kan sammanfatta genom att säga:
Citat:
En väg som är möjlig är att gena över cykelbanan upp mot Kardanvägen.
Det som talar för är att spara 2,5 minut.
Det som talar mot är att den är fullt synlig från många fönster mittemot och mynnar ut i ett industriområde där väktare patrullerar och att GM är blodiga och har ett lik i bagaget.
Området har sällan eller aldrig Polisen närvarande.

Eller ?
Citera
2013-08-05, 00:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
.

Det som har hänt Id* är fruktansvärt TRAGISKT, står dom väldigt nära...
PT mamma bor huset brevid eller på nr 72
Säger absolut inte att det är så men teorier vänder man på fram och tillbaka hela tiden så man nästan blir knäpp. Att han är avförd? Var i alla fall, vi vet ju inte vad de har fått in för nåt nytt, vattentätt alibi? Nej det tror jag faktiskt inte att det är, har sett han få utbrott så tror absolut inte att hans familj har kunnat stanna han

De som sitter inne med alla tipsen och har koll på läget, är ju självfallet polisen. Men den här tråden går runt runt om klarijoners med teorier och till slut minns man knappt vad som skrivits och när och ska man leta efter nåt intressant som är skrivet är det urbökigt.
Det skulle gynna allting om det kunde komma nåt fågelviskande som kunde styra upp alla teorier till en mer rak väg :/

Om inte familjen kunnat stanna honom och han faktiskt tog sig till platsen, hur långt bort från BP var han i så fall?
Jag har i alla fall ingen lust att tråden drar iväg på fler orealistiska stickspår o dyl så om inte PT öht är relevant är det ju ingen idé att spåna vidare på den här teorin eller tankarna.

Men klart är ju att det är mycket sjabbel från inblandade herrarna men kroppen är precis bara puts väck....
Citera
2013-08-05, 00:15
Medlem
TigerKids avatar
Please! Kan ni inte komma överens att ni har olika åsikt om cykelbanan. Det började vara tjatigt för många sidor sedan....
Citera
2013-08-05, 00:15
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det fetade
Är det någon annan som har sett denna artikel eller innehar sådan information ?

Ingen som kan hjälpa att minnas? Jag är ledsen, jag försöker hitta men hittar bara en kopia på det jag svarade dig nyss, att jag pratade kring artikeln.
Ingen mer som minns det jag försöker minnas vad som stod?
Citera
2013-08-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Angående kardanvägen eller inte så ligger det ju en hel del industrier längs denna väg. Byggnader som dygnet runt ronderas av väktare. Chansen att bli observerad där mitt i natten är ju betydligt större än genom ett villaområde. Fortsatte man dessutom längs med hela kardanvägen åker man ju förbi utanför G4S kontor där det finns folk dygnet runt. Skumma bilar längs kardanvägen finns det stor chans att en väktare lagt märke till...

Även Sieme*s som ligger bredvid tennishallen(MP:s samlingsplats och ca 100 meter från bostaden) och T*oltec som ligger strax innan branddammen vet jag har haft helgskift under natten. Nu går ju dock inte industrin på högvarv så de har förmodligen inte lika omfattande produktion idag och om de jobbar får man väl anta att de inte tittar på förbipasserande bilar.
Citera
2013-08-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Artikeln verkar borttagen nu men det som stod där, som polisen sagt, var att de misstänkta setts på Kabelvägen/området vid tiden för försvinnandet. Inte att de setts vid själva klädbranden men i området där omkring.

Svårt att återge när artikeln verkar vara borta. Men det som blev min egen spontana reaktion av artikeln, var just det att eftersom de misstänkta bor däromkring, är det ju inte så konstigt att de observerats i området så nånting måste ju ha gjort att man lade märke till dem på nåt sätt.

Står det var på Kabelvägen de iakttogs? Kabelvägen är väl mer än en mil lång eller två så det är ju inte världens allra bästa koordinat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in