2013-08-04, 23:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det fetade, var har du fått detta från ?

I den artikeln som kom efter den som sade att de spärratt av vid klädbranden. I den efterföljande artikeln sade polisen att fyndet var intressant för att det låg i ett tidigare intressant område och att de häktade hade setts där vid tiden för försvinnandet.
Hittar inte artikeln nu bara för det :/

Edit: Jag skrev sen nåt inlägg här i tråden att de häktade bor nära området och är ju inget konstigt om de syns där så nånting har ju då fått upp ögonen på deras cirkulerande där, eller hur jag nu skrev.
Citera
2013-08-04, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Vart ligger Kabelvägen?
Öster om Norra Björke, MPS samlingsplats, på den här kartan: http://goo.gl/maps/FZfij.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och vad är nu den stora vinsten vara med att köra bil på cykelbanan jämfört med att bete sig normalt och köra på vägen, vilket knappast någon lär memorera. Jävla tjat.
Tjatet uppstår när det hela tiden ska tjafsas emot, istället för att hålla öppet för olika färdvägar. Du vet väl lika lite som någon annan vart de for efter att de lämnat BP? Visste du målet vore det lättare, men vi har ju för f-n ingen aning, vi SPEKULERAR därför om olika färdriktningar. Acceptera det tack. Djävla tjat.
Citera
Medlem
Ragathas avatar
Ursprungligen postat av m036
Tack för svaret.
Jag har hela tiden sagt att detta örngott har tillhört en kvinna.trodde att Id@ ev.ägt det pga sidenkvaliten som är skonsammare för håret.

Tittade senare på att örngottet var så prydligt vikt och nu lutar det mer åt att en lite äldre kvinna än Id@ haft örngottet i sin ägo.Jag viker mina örngott så.det gör inte min dotter.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan inte avgöra innehavarens ålder pga vikningen.

Typ som kanske PT's mamma som bor i närheten
Citera
2013-08-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan inte avgöra innehavarens ålder pga vikningen.

jag skrev att mina tankar lutar...åt att en äldre kvinna än Id@ haft det i sin ägo.
Citera
2013-08-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Vet vi att den är borta?

Nej men om jag inte har fel vill A.J inte säga var den är.
Någon här får gärna bekräfta eller dementera den uppgiften.
Citera
2013-08-04, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
I den artikeln som kom efter den som sade att de spärratt av vid klädbranden. I den efterföljande artikeln sade polisen att fyndet var intressant för att det låg i ett tidigare intressant område och att de häktade hade setts där vid tiden för försvinnandet.
Hittar inte artikeln nu bara för det :/

Edit: Jag skrev sen nåt inlägg här i tråden att de häktade bor nära området och är ju inget konstigt om de syns där så nånting har ju då fått upp ögonen på deras cirkulerande där, eller hur jag nu skrev.

Min fråga är om du har information där man sett MT vid Kabelvägen ?
Har du även information där man sett MT vid Brp2 tar jag gärna mot den också.

Du kan missuppfattat artikeln som beskrev att MT bor nära Brp2, vilket har noterats i media ?
Citera
2013-08-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag vet inte hur C agerar när han är berusad. Han kanske ber någon köra honom, tar en taxi, kör själv, cyklar- who knowes? Om de tre musketörerna har något att tjäna på att ta Kardanvägen vet vi inte eftersom vi inte vet målet med färden ens. Visste vi slutmålet vore gissningsleken lättare. Därav menar jag att alla färdvägar är möjliga och inte bör avfärdas av oss flashare iaf. Branddammen skall vara inhägnad men tydligen kan man komma under och in lätt.

Vid ett sådant scenario så tycker man att det borde lämnats blodspår på marken om alternativet är att släppa sig under ett staket.
Citera
2013-08-04, 23:48
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Aha, ok då borde det inte vara samma.
Sen vet vi (i a f inte jag) om någon uppgift blivit fel. Är bilden på MC:n rätt? Är uppgiften att de såg en rödvit MC rätt?

Jag skulle inte stryka det 100% utan att veta men inte heller dra slutsatsen att de sett hans MC.
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-04 kl. 23:51.
Citera
2013-08-04, 23:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Min fråga är om du har information där man sett MT vid Kabelvägen ?
Har du även information där man sett MT vid Brp2 tar jag gärna mot den också.

Du kan missuppfattat artikeln som beskrev att MT bor nära Brp2, vilket har noterats i media ?

Artikeln verkar borttagen nu men det som stod där, som polisen sagt, var att de misstänkta setts på Kabelvägen/området vid tiden för försvinnandet. Inte att de setts vid själva klädbranden men i området där omkring.

Svårt att återge när artikeln verkar vara borta. Men det som blev min egen spontana reaktion av artikeln, var just det att eftersom de misstänkta bor däromkring, är det ju inte så konstigt att de observerats i området så nånting måste ju ha gjort att man lade märke till dem på nåt sätt.
Citera
2013-08-04, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tjatet uppstår när det hela tiden ska tjafsas emot, istället för att hålla öppet för olika färdvägar. Du vet väl lika lite som någon annan vart de for efter att de lämnat BP? Visste du målet vore det lättare, men vi har ju för f-n ingen aning, vi SPEKULERAR därför om olika färdriktningar. Acceptera det tack. Djävla tjat.

Visst kan vi acceptera det, men jag är fortfarande nyfiken på hur många fönster som vetter mot cykelbanan ?
Men eftersom du är så openminded så räknade jag åt dig. Det är ca. 60 på ett hus. Jag räknar med att minst 30 st på andra huset har sikt över cykelbanan.

Det har nämnts att man bara kan se fordonet i 2-3 sekunder från fönster, men jag är tveksam till att någon har tittat genom alla 90, vad tror du ?
Citera
2013-08-04, 23:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Vid ett sådant scenario så tycker man att det borde lämnats blodspår på marken om alternativet är att släppa sig under ett staket.
Ja inte alls omöjligt. Därför kan det ju vara bra att titta till stället. Vet inte hur ofta någon är där? Fast så här långt senare kan ju eventuella spår vara borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in