2013-08-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Det har tidigare i tråden nämnts att "en granne sett att motorcykeln stod kvar hela helgen utanför I*a", det har även nämnts att "I*a's styvmamma med dotter sett ngn köra iväg på motorcykeln måndag den 1 juli"

"Hela helgen".......det var inte säkert om det var bara fredag och lördag.

Sett någon nyfiken kanske som åkte iväg.

Anledningen till att mc:n är borta måste vara att det finns bevis på den.
Citera
2013-08-04, 23:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det handlar ändå endast om en sträcka på ca 300 meter där de skulle kunna mötas om de andra också kört bil. Kan tänka mig att även C var berusad den kvällen, brukar han använda bil då? Om någon cyklar väljer man med all sannolikhet cykelvägen längs 45:an till bostaden och ingen risk för möte finns.

Så länge det inte finns något som bekräftar att man har något att tjäna på att gena över cykelvägen till Kardanvägen så håller jag det för osannolikt. Om branddammen skulle vara dumpningsplatsen köper jag självklart att man skulle kunna ta den vägen men nu är den ju inhägnad.
Jag vet inte hur C agerar när han är berusad. Han kanske ber någon köra honom, tar en taxi, kör själv, cyklar- who knowes? Om de tre musketörerna har något att tjäna på att ta Kardanvägen vet vi inte eftersom vi inte vet målet med färden ens. Visste vi slutmålet vore gissningsleken lättare. Därav menar jag att alla färdvägar är möjliga och inte bör avfärdas av oss flashare iaf. Branddammen skall vara inhägnad men tydligen kan man komma under och in lätt.
Citera
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Det har tidigare i tråden nämnts att "en granne sett att motorcykeln stod kvar hela helgen utanför I*a", det har även nämnts att "I*a's styvmamma med dotter sett ngn köra iväg på motorcykeln måndag den 1 juli"
Det har också sagts att den MC dessa såg var röd-vit, vilket den bild som brukar länkas här inte är.
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
http://www.anony.ws/image/kYep

Tack AristoMarie!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Enligt polisen är Kabelvägen intressant, i o m klädbranden som hittades, just för att de häktade setts där vid tiden för hennes försvinnande.

Det fetade, var har du fått detta från ?
Citera
2013-08-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Beroende på storlek och plats, viker jag det som du tänker dig ett A4 som viks till ett A5 och sen till ett A6. Men jag har heller aldrig varit nån fan av tjusighet eller praktiskhet och manglat eller strukit osv. Jag viker det så att det får plats i en hög i garderoben, en hög för örngott och en för lakan osv.

Tack för svaret.
Jag har hela tiden sagt att detta örngott har tillhört en kvinna.trodde att Id@ ev.ägt det pga sidenkvaliten som är skonsammare för håret.

Tittade senare på att örngottet var så prydligt vikt och nu lutar det mer åt att en lite äldre kvinna än Id@ haft örngottet i sin ägo.Jag viker mina örngott så.det gör inte min dotter.
Citera
2013-08-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Har du överhuvudtaget varit där?
Det har jag och det skulle krävas en rejäl oflax om man skulle bli sedd de få sekunder det ta sig till Kardanvägen. Det krävs inga "omständliga vägar" om man vet hur det ser ut.

Och vad är nu den stora vinsten vara med att köra bil på cykelbanan jämfört med att bete sig normalt och köra på vägen, vilket knappast någon lär memorera. Jävla tjat.
Citera
2013-08-04, 23:33
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Tack för svaret.
Jag har hela tiden sagt att detta örngott har tillhört en kvinna.trodde att Id@ ev.ägt det pga sidenkvaliten som är skonsammare för håret.

Tittade senare på att örngottet var så prydligt vikt och nu lutar det mer åt att en lite äldre kvinna än Id@ haft örngottet i sin ägo.Jag viker mina örngott så.det gör inte min dotter.
Tänkte samma sak angående åldern och vikningen. Men man vet ju aldrig...
Citera
2013-08-04, 23:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Tack för svaret.

Du kan inte avgöra innehavarens ålder pga vikningen.
Citera
2013-08-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"Hela helgen".......det var inte säkert om det var bara fredag och lördag.

Sett någon nyfiken kanske som åkte iväg.

Anledningen till att mc:n är borta måste vara att det finns bevis på den.

Vet vi att den är borta?
Citera
2013-08-04, 23:37
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Behöver ett förtydligande med vad vikmärken har med ålder och bruk att göra? Ålder på örngottet eller ålder på ägare? Det blir t ex inga tydligare vikmärken på ett örngott som förvaras en längre tid, i ett linneskåp eller liknande. Det har enbart med skötseln att göra. Om man manglar, stryker eller bara viker samman direkt från tumlaren - ja eller bara förvarar sin rena tvätt i en hög tills man är i behov av något.

Materialet i sig (om det är polyestersatin t ex) kräver ingen efterbehandling om det inte blivit skrynkligt pga att man bara har slängt det i en hög, något fuktigt. Eller om man gärna vill ha känslan av "nymanglat"/slätt.
Förtydligande kan jag tyvärr inte ge dig, jag skrev det kvitter jag fick.
Men jag tror att med tanke på dom vikmärken som syns så har det nog inte varit någon kudde i örngottet efter det viktes upp.
Citera
Medlem
Vart ligger Kabelvägen?

Och Branddammen är det den vid Backgårdens bygg (numera MVB)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det har också sagts att den MC dessa såg var röd-vit, vilket den bild som brukar länkas här inte är.

Tack AristoMarie!

Aha, ok då borde det inte vara samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in