2013-08-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det skulle ha varit mycket svårt att köra bilen längre in än till brandplatsen och i praktiken gör det inte den minsta skillnad. Det är ett ögonblicks verk att tända eld på en bil, när bensin eller annan brännbar vätska väl har hällts i bagageutrymmet och över inredningen.

Tror du kanske att de väntade medan bilen brann upp?

Du tycks inte ha någon nämnvärd kriminell kompetens, fast det är väl iofs bra↞{& den glada gubben satte jag dit bafatt reta Kanel-Kalle]

När jag besökte platsen blev jag förvånad hur öppet det var.
Hade tänkt mig platsen lite mer undanskymd.
Jag gissar på att de tände på och väntade lite innan de åkte.

Men jag är ganska övertygad om att det var mörkt vid det tillfället.
Citera
2013-08-04, 22:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Här är inlägget:

https://www.flashback.org/sp44367442
Grymt, tack!! Bra att polisen är tipsad iaf
Citera
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Hm, det har inte jag läst. Då kanske alla observationer sammanfaller till denna väg, verkar ju så.

Inte helt osannolikt om det nu är så att FH bor längs Kabelvägen.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jag har fått lite kvitter ifrån en avstängd fågel, h*n meddelar att h*n avvaktar polisens analyser och sökningar. H*n tycker dock att vi ska fundera lite mer på Beow:s inlägg om örngottets vikmärken och vad det ev säger om dess ålder, bruk och ägare.
https://www.flashback.org/sp44578243

Var det så betydelsefullt det där örngottet, alltså? Där ser man! Hm, det jag kan se är att det nyligen tycks ha legat i en garderob och bara plockats fram.
Ålder är svårt att säga, om nu hålen är gamla eller nya.
Bruk av det sades vara att minska risken för slitage på håret jämfört med andra örngott av andra tyger.
Ägare, utifrån detta kanske det är en kvinna som ägt det?
Citera
2013-08-04, 22:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jo, jag minns nu men den är tydligen inhägnad och därmed kanske out of the question.
Inhägnad men går att komma under och in ändå.
Citera
2013-08-04, 22:53
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Det är vänstersidan det kommer från. Tänkte fel.

Tack för svar från er som kan, det kan mycket väl vara från den bilen som brändes m a o.
Kanske att farten var väl hög så att infarten missades i första läget, en smula berusning
kanske var inblandat, lite sämre reflexer etc.
Under dessa förutsättningar att stänkskyddet kommer från den bil som senare brann
kan jag instämma i att fordonet troligen framfördes på samma sida som infarten.
Citera
2013-08-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Om GM och medhjälpare är rädda att stöta på Id@:s ex eller pappa Cliff så kanske man undviker vanliga vägar? Ingen av de man isf är orolig att möta lär väl komma åkandes på Kardanvägen?

Varför skulle de dyka upp mitt i natten? Risken att de skulle möta dem om de kom med bil på de 20 sekunder de tar att köra från brottsplatsen och ut på Tunhemsvägen mot Halvorstorp får anses som minimal.
Senast redigerad av SVKKK 2013-08-04 kl. 22:58.
Citera
2013-08-04, 22:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Varför skulle de dyka upp mitt i natten? Risken att de skulle möte dem om de kom med bil på de 20 sekunder de tar att köra från brottsplatsen och ut på Tunhemsvägen mot Halvorstorp får anses som minimal.

Spontan tanke nu, AJ visste att Cl*ff visste att han var där och PT visste att han var där och de hade ju bråkat tydligen. AJ kan ju inte veta om PT ringt och skvallrat för Cl*ff och då blev kanske tiden knapp för dessa tre tomtar att komma därifrån så fort och osett som möjligt?
Lägenheten var ju dessutom en disaster med råge + ensamt barn.
Var nog rätt högt med adrenalin just då hos gänget.
Citera
2013-08-04, 22:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Varför skulle de dyka upp mitt i natten? Risken att de skulle möte dem om de kom med bil på de 20 sekunder de tar att köra från brottsplatsen och ut på Tunhemsvägen mot Halvorstorp får anses som minimal.
Många har ju spekulerat just kring den risken att GM är orolig att dessa personer kan dyka upp.
Citera
2013-08-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Min teori är att alla åkte i samma bil från BP.

Min teori är att bilen var täckt i bagaget för och klara en transport utan att behöva eldas upp.
Endast A.J släpade ut kroppen.
A.J åkte blodig på mc:n efter Volvon med D.B och F.H i.
Kroppen och mc:n "försvann".

Kvar skulle endast vara A.Js kläder och skyddet i bagaget att elda upp.
D.B åker och bränner detta.

Men skyddet i bilen räckte inte så de blev tvungna att elda Volvon.
Citera
2013-08-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Skönt att se att det ständigt ljusnar i fallet.

Något som jag har funderat på. Våra tillvägagångssätt ändras ju ständigt hela tiden och det har ju blivit vanligare att man använder appar nu för tiden.

I mina ögon så verkar de inblandade rätt WT och skulle säkerligen kunna använda sig av gratis appar för att kommunicera.

Om man skickar SMS via Viber eller Whatsup och sedan tar bort dessa appar från sin mobiltelefon, går de fortfarande att spåra de tidigare konversationerna på något sätt? Eller är det någon som vet hur noga poliserna kontrollerar mobiler vid liknande händelser?

Har du hört talas om http://sv.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet ??? I ett mordfall vänder polisen på alla stenar och en mobiltelefon kan unikt identifieras via sin ISP. Det gör alltså inte den minsta skillnad ifall mobiltelefonen är mald i en flistugg. Metadata kan ändå återvinnas.
Citera
2013-08-04, 23:04
Medlem
Ragathas avatar
Här kommer min version som JAG tror mest på.

Efter PT's samtal med AJ blir PT fly förbannad för att AJ ska pussa hans son godnatt, han tänker bege sig in till Trollhättan för att ge AJ på käften. Tror inte att PT's släkt försökt hindrat honom utan hjälpt honom dit alternativt har han tagit bil själv dit när dom somnat. AJ har farit från IF o hon är ensam med sin son när PT anländer (han kan säkert koden om sådan finns, annars går nog IF ner o öppnar), han är jävligt sur och uppretad o klappar till IF så fort han kommer in i entrén, varvid hon börjar blöda men PT skiter i det utan släpar upp henne i lägenheten och där går han bananas på henne.

Därefter ser han att AJ har sin ryggsäck med kläder kvar hos IF, vilket ger han en ide om hur han kan sätta dit AJ för det hela. Han slänger in IF's kropp i bilen o drar iväg. Samtidigt är DB o FH o bränner sin bil på Hunneberg (olyckligtvis, om den inte verkligen är ärligt stulen). Under dessa 5 veckor har PT kunnat dumpa kroppen mellan IF's bostad o Götene, om ni kollar vägen så ser ni att även den går via Grästorp. Några dagar efter att MP har letat o DB o FH sitter häktade o AJ är lyst så passar han på att åka iväg i närheten av DB's bostad för att bränna AJ's kläder, därför MP o polis inget hittat för det gjordes i efterhand.

Frågan är vad hade PT för bil och vems? släkting?
PT nämner inte ett skit om IF på sin FB heller, däremot verkar han dejta någon annan dam och samtidigt må jävligt dåligt, samvetet som gnager???

Detta är bara hur JAG tror att det gått till och inget annat än min egna spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in