2013-08-04, 21:57
Medlem
silbersky007s avatar
jag börjar tycka mer och mer att mordet var planerat .

Att AJ bråkar med PT på telefon är deras påhit , den lögnen berättar AJ för T dagen efter för att få alibi

kan det vara så ?
Citera
2013-08-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej köksfönster

kök OCH sovrumsfönster ut mot vägen och vardagsrum med balkong in mot gården.
Citera
2013-08-04, 22:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
jag börjar tycka mer och mer att mordet var planerat .

Att AJ bråkar med PT på telefon är deras påhit , den lögnen berättar AJ för T dagen efter för att få alibi

kan det vara så ?
Nu var det ju PT som säger i Aftonbladet att han berättat det för polisen
Citera
2013-08-04, 22:02
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Efter en roadtrip i området finns det många frågor men få svar.

En sak var om de verkligen åkt kabelvägen in från Norra Björke.

http://kartor.eniro.se/m/n7vQa

En annan sak var på vägen som går parallellt med 44 innan avfarten till Norra Björke.
Där hade någon målat gula märken/pilar i vägen.
Är det MPS/Polisen eller har det inte med detta att göra?
Denna vägsträcka ser väldigt passande ut för en dumpning av kropp.

http://kartor.eniro.se/m/n7vGc

Min teori är att de kört Kabelvägen från andra hållet. Att de har åkt till FH för att hämta någonting (har dock inte fått bekräftelse på att FH med sambo bor längs Kabelvägen) och sedan åkt Kabelvägen ut mot 44:an.
Citera
2013-08-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Ditt sätt att svara, säger mycket om dig (tyvärr). Kan du åtminstone svara på frågan om vilken kalkylerad risk som är störst i min frågeställning?

Vad är det du inte förstår? Om någon väl är vaken är det större risk att någon gör iakttagelser på en bil som åker på en cykelväg än en som uppträder normalt på en huvudled(Tunhemsvägen) genom Stavre och Halvorstorp.

Att de skulle skulle stå och göra kalkyler över omständliga vägar på cykelvägar när det redan finns en enkel väg ifrån platsen som är folktom nattetid tror jag inte på.
Citera
2013-08-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Gamla 440 och 464 hade inte så plastiga stänkskydd och på bakskyddet stod det volvo.
Jag tror det är till S40. Det sitter liknade på min gamla V70.
Golf är det väl inte heller då en-99 borde ha ett golfmärke på skyddet, eller?
Jag såg att någon skrev att det var ett högerskydd.
Men det på bilden visar ett skydd till vänster sida.

Det är vänstersidan det kommer från. Tänkte fel.
Citera
2013-08-04, 22:06
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Vad är det du inte förstår? Om någon väl är vaken är det större risk att någon gör iakttagelser på en bil som åker på en cykelväg än en som uppträder normalt på en huvudled(Tunhemsvägen) genom Stavre och Halvorstorp.

Att de skulle skulle stå och göra kalkyler över omständliga vägar på cykelvägar när det redan finns en enkel väg ifrån platsen som är folktom nattetid tror jag inte på.

En liten försynt fråga från en utsocknes bara, OM det skulle vara den där branddammen som är nära den där cykelvägen, OM de skulle dumpat henne där, hur skulle de då snabbast och enklast ta sig till den?
Menar inte att bygga vidare på det du skriver, är bara nyfiken utifrån det uttalandet om dammen.
Citera
2013-08-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK

Har du överhuvudtaget varit där?
Det har jag och det skulle krävas en rejäl oflax om man skulle bli sedd de få sekunder det ta sig till Kardanvägen. Det krävs inga "omständliga vägar" om man vet hur det ser ut.
Citera
2013-08-04, 22:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
kök OCH sovrumsfönster ut mot vägen och vardagsrum med balkong in mot gården.
Japp jag har varit för snabb på tangenterna och för kort i tanken, sorry!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
En liten försynt fråga från en utsocknes bara, OM det skulle vara den där branddammen som är nära den där cykelvägen, OM de skulle dumpat henne där, hur skulle de då snabbast och enklast ta sig till den?
Menar inte att bygga vidare på det du skriver, är bara nyfiken utifrån det uttalandet om dammen.

Menar du det som är utmärkt som damm på denna karta?

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004e087d9f2ff6f80f7 f&msa=0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Min teori är att de kört Kabelvägen från andra hållet. Att de har åkt till FH för att hämta någonting (har dock inte fått bekräftelse på att FH med sambo bor längs Kabelvägen) och sedan åkt Kabelvägen ut mot 44:an.

Ja från Grästorpshållet känns det väldigt öde.
Men du menar att de då åkt 44:an mellan Trollhättan och Grästorp?
Citera
2013-08-04, 22:13
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Clif*s flickvän samt hennes dotter såg dagen efter allt hände vid ca 13-14 tiden att en röd/vit MC körde sidan av cykelvägen, som på en stig igenom träden. och hnan vände sig om och tittade(om det nu var han)

Nu hittar jag inte bilden på MC:n - den har postats i tråden flera gånger.

Jag minns den som enfärgad ceris, metallic (tjej-modell?) Men alla andra har kallat den röd (kanske kalla färger på min skärm). Men något vitt var det väl inte?

Någon som hittar bilden? Är det förresten 100% bekräftat att den är AJ:s?
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-04 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in