2013-08-04, 22:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Följ Kardanvägen tills den gör en 90 graders sväng åt höger. På vänster sida innan svängen tror jag dammen skall finnas.

Jo, jag minns nu men den är tydligen inhägnad och därmed kanske out of the question.
Citera
2013-08-04, 22:41
Medlem
En viktig sak att tänka på är att det förmodligen var ljust ute vid tiden för bortforslande, Så dom var väldigt sårbara för vittnen och det borde påverkat val av väg och dumpningsplats. Även om inte många är vakna så är man väldigt synlig,tror det påverkar händelseförloppet kraftigt.
Citera
2013-08-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det säger jag inte. Men när Tunhemsvägen redan erbjuder en enkel väg ifrån platsen som är så gott som folktom nattetid så har jag svårt att se varför man ska krångla till det.

Ok, det lät lite som att du förlöjligade tanken, missförstod väl.

Man kan ju också fundera på vilken väg de tagit till BP, de kanske inte vill ta samma väg tillbaka och riskera att synas där två ggr, apropå rationellt tänkande. Men det blir en gissning det också eftersom vi lika lite som vi vet vilken väg de valde från Margaretavägen, vet vilken väg de tog dit. Många uppslag blir det.
Citera
2013-08-04, 22:42
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
De behöver inte ha åkt Kabelvägen för att komma till platsen där brända kläder hittades. Är observationen av de misstänkta på Kabelvägen bekräftad? Eller är det bara observationer av "mystiska" bilar på Kabelvägen som har gjort att Polisen och MPS letar där?

Hittar inte artikeln men det stod att polisen sade att de misstänkta/häktade setts där vid den tiden. Det tolkar jag som observationer av personerna på plats.
Citera
2013-08-04, 22:42
Medlem
Chiltons avatar
Jag har fått lite kvitter ifrån en avstängd fågel, h*n meddelar att h*n avvaktar polisens analyser och sökningar. H*n tycker dock att vi ska fundera lite mer på Beow:s inlägg om örngottets vikmärken och vad det ev säger om dess ålder, bruk och ägare.
https://www.flashback.org/sp44578243
Citera
2013-08-04, 22:43
Medlem
Citat:
Kanske. En teori: De har hållit sig till småvägar och undvikit att köra igenom samhällen så gott de har kunnat. Åsaka och sedan på mindre vägar till FH:s bostad vid Kabelvägen. Tror inte de har kört igenom N Björke, där är de allt för välkända.

En annan teori: De har kört förbi Malöga och till Vargön och dumpat Id@ i Göta Älv. Därefter snabbt "hem" till någon för sanering.

Ligger mc:n i älven också?
Citera
2013-08-04, 22:45
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hittar inte artikeln men det stod att polisen sade att de misstänkta/häktade setts där vid den tiden. Det tolkar jag som observationer av personerna på plats.

Den artikeln har inte jag läst, däremot har det stått att man observerat två bilar under natten som uppträtt underligt och kört sakta längs Kabelvägen. Men det är möjligt att man kunnat identifiera personerna oxå. Isåfall bör varenda avtagsväg från Kabelvägen finkammas.
Citera
2013-08-04, 22:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det säger jag inte. Men när Tunhemsvägen redan erbjuder en enkel väg ifrån platsen som är så gott som folktom nattetid så har jag svårt att se varför man ska krångla till det.
Om GM och medhjälpare är rädda att stöta på Id@:s ex eller pappa Cliff så kanske man undviker vanliga vägar? Ingen av de man isf är orolig att möta lär väl komma åkandes på Kardanvägen?
Citera
2013-08-04, 22:46
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hela den sträckan har MPS sökt av ett par hundra meter inåt.

Kan man få reda på vilka områden som av avsökta? Det spekuleras om många platser och dom avsökta kan man kanske glömma....?

Någon som vet hur väl stallbacka industriområde är avsökt
Citera
2013-08-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om du skall räkna sannolikhet får du först räkna hur många fönster det är. Hur många är det ?
Sedan tittade jag här: http://goo.gl/maps/CyaNU
Ser du ett problem ?

Detta skall ställas till att åka 2 minuter extra på väg som inte trafikeras av polis.

Men visst kan di åkt på cykelbanan, det utesluter jag inte - det finns vittnen på att DB/FH varit på BP, kan di blivit sedda när di genade som vissa vill ?

EDIT ny länk: http://goo.gl/maps/CyaNU

Kanske har du redan fått svar.. ? Bommen har stått öppen i flera år. Bilderna från google är flera år gamla och vägen mellan tennishallen och kardanvägen ser inte ut så längre..
Citera
2013-08-04, 22:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Den artikeln har inte jag läst, däremot har det stått att man observerat två bilar under natten som uppträtt underligt och kört sakta längs Kabelvägen. Men det är möjligt att man kunnat identifiera personerna oxå. Isåfall bör varenda avtagsväg från Kabelvägen finkammas.

Hm, det har inte jag läst. Då kanske alla observationer sammanfaller till denna väg, verkar ju så.
Citera
2013-08-04, 22:47
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Ligger mc:n i älven också?

Min teori är att alla åkte i samma bil från BP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in