2013-07-30, 20:21
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Nej! Inte ens polisen kan ju tvinga dig att lämna UP, så har extremt svårt att tro att psykakutens befogenheter överskrider deras!

mvh

Ok, säker på det? kan man stämma dom då om det finns inspelat (ljudfil) och de säger att de har rätt till det?

Har en bekant som klanta till det och lämnade UP med possitivt resultat, hur göra för att det ska göra så liten skada som möjligt?

Någon måste veta
2013-07-30, 21:15
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Ok, säker på det? kan man stämma dom då om det finns inspelat (ljudfil) och de säger att de har rätt till det?

Har en bekant som klanta till det och lämnade UP med possitivt resultat, hur göra för att det ska göra så liten skada som möjligt?

Någon måste veta

Ja, alltså, ifall han bara hade vägrat så lär dom ju inte stoppa upp en slang i hans urinrör direkt och suga ut det.

Eftersom han nu redan lämnat provet så är det nog kört för han dock.

Samma som med polisen skulle jag gissa, dom sitter alltid och säger: "Jo du ska visst pissa, vi har rätt att kräva det blabla, du får sitta här tills du gör det", men om man bara sonika vägrar så ringer dom alltid en sköterska tillslut som kommer och tar blodprov istället.
2013-07-31, 14:52
Medlem
Hej, första inlägget här.

Har varit kronisk rökare i 2-3 år fram tills 1 april då jag var tvungen att sluta pga olika orsaker.
Tog mig 3 veckor att bli ren från då jag slutade.
Det var alltså 3 månader sen jag sist rökte, och allt har varit ute ur systemet.

Ska lämna urinprov på torsdag (imorgon) och jag var ju självklart dum, full och tog mig en jäkel på 0,3-0,4 i söndags runt 03:30.
Är nojig då det kan betyda behandlingshem om jag lämnar positivt.

1,86 lång, ca 85 kg, rör inte på mig så värst mycket förutom några promenader då och då.
Finns chansen att man kan klara sig undan så negativt som möjligt?

Tacksam för svar!
2013-07-31, 21:30
Medlem
Battery6s avatar
För ett tag sedan fick jag ett brev från transportstyrelsen angående soc utredning osv och undrar hur lång tid det ska ta innan det händer något är less på att vänta ut den här skiten och vill veta hur länge jag ska behöva vänta innan jag får röka riktig fet igen? Har alltså bara fått brevet om att jag ska få pratar med nån på soc men sen dess har inget alls hänt.

Skulle det kunna bli så att dom helt enkelt har glömt bort en och i så fall hur lång tid innan man kan vara säker på att det lagts ner?
2013-07-31, 21:33
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yobrohej
1,86 lång, ca 85 kg, rör inte på mig så värst mycket förutom några promenader då och då.
Finns chansen att man kan klara sig undan så negativt som möjligt?

Går inte att säga säkert då du bara har rökt en gång och du inte ens haft en vecka på dig att bli ren. Med andra ord kan du klara dig alldeles utmärkt eller så kanske det går åt helvete, beror på hur snabbt din kropp får undan skiten.
2013-08-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
För ett tag sedan fick jag ett brev från transportstyrelsen angående soc utredning osv och undrar hur lång tid det ska ta innan det händer något är less på att vänta ut den här skiten och vill veta hur länge jag ska behöva vänta innan jag får röka riktig fet igen? Har alltså bara fått brevet om att jag ska få pratar med nån på soc men sen dess har inget alls hänt.

Skulle det kunna bli så att dom helt enkelt har glömt bort en och i så fall hur lång tid innan man kan vara säker på att det lagts ner?

Jag ringde och bad om att få göra soc-mötet så fort som möjligt och fick en tid rätt fort efter det. Kanske går långsamt för dig för att det är under sommaren och semestertider?
Jag var på mötet i november har jag för mig och tjejen som snackade med mig verkade tycka det var larvigt(antagligen med tanke på vad hon brukar möta för folk) och sa mellan raderna att alla har väl rökt och det är ju inget.
Så hon skrev ett bra omdöme om mig där det stod att jag hade ett nyktert levnadsstandard.
Sen dess har jag inte hört något från transportstyrelsen...

För övrigt så såg jag en kille skriva detta i den gamla tråden:
Citat:
Bara så folk vet, dock kanske fel tråd menmen. Om polisen kommer och tar dig pga att du ser påverkad ut och säger åt dig att lämna urinprov, så säg nej. Enligt dina rättigheter får polisen inte tvinga dig till att lämna ett urinprov. Det dom får göra enligt lag är att skjutsa dig till sjukhuset där dom tar ett Blodprov på dig. Mvh Z

Det där stämmer med en viss modifikation och det är att om du nekar till piss så kommer dom ringa dit en läkare som tar blodprov på dig och om du har tagit något som syns så får du betala för läkaren och det gick på 2-4000kr, kommer inte riktigt ihåg.
Det är iaf vad snuten sa till mig för ett år sen.
2013-08-04, 00:03
Medlem
Sjalvastefans avatar
Några bloss på en jolle betyder väl inte positivt sex dagar efter, om man har varit ren innan?
2013-08-04, 15:39
Medlem
Hej! Har en liten fråga jag skulle vilja få svar på. Rökte cannabis 2dagar i sträck (ca 2gram) + 1gram för tre dagar sen. Innan dess var det 1år sen jag hade min "rökar period ". Hur lång tid kommer det ta för mig att bli ren ungefär tror ni?

Vikt: "68KG"
Längd: "185CM"

Tacksam för svar !
2013-08-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Några bloss på en jolle betyder väl inte positivt sex dagar efter, om man har varit ren innan?

Beror på hur mycket du väger, metabolism etc.. Tror nog att du ska vara ren om du har druckit mycket vatten, pissat mycket och så. Det går mycket fortare att få bort THC ur fettet om du tränar mycket.
2013-08-04, 22:09
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasaye
Hej! Har en liten fråga jag skulle vilja få svar på. Rökte cannabis 2dagar i sträck (ca 2gram) + 1gram för tre dagar sen. Innan dess var det 1år sen jag hade min "rökar period ". Hur lång tid kommer det ta för mig att bli ren ungefär tror ni?

Vikt: "68KG"
Längd: "185CM"

Tacksam för svar !

1-2 veckor skulle jag gissa på och fyi så blir du inte ren fortare för att du dricker mycket och kissar mer, ämnena som syns i kisset utsöndras i en stadig takt och utsöndras inte fortare bara för att du fyller din blåsa.
2013-08-05, 17:30
Medlem
Hur lång tid tror ni det skulle ta att bli ren om man aldrig har testat innan och äter en haschmuffin eller dylikt?
2013-08-05, 23:34
Medlem
Shue !
Har läst dessa två trådar om hydrering och tänkte följa dessa !
https://www.flashback.org/t1343623
https://www.flashback.org/t1399797
Vänligen läs dessa !
Klockan är nu 23.00 på en måndag och ska pissa nu på onsdag. Tog senast en holk igår.
Nu är frågan hur jag ska kunna bli så ren som möjligt på det lilla jag har tillgång till.
Hitta brustabletter
Mitt liv vegetarian http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=116837
Några B1 och B12 tabletter 1mg st.
Och några mer vitamintabletter som var för hela famljen och oändligt med vatten !
Hitta även Creatin som jag använde när jag gymma men den gick ut för ett år sedan !
Har alltså ingen Askorbinsyra eller citronsyra eller aspirin men kan köpas imorron.
Har även en till fråga som jag verkligen behöver svar på !!!!
Kan jag ta någon holk i veckan och vara ren på proven genom att använda metoderna där uppe ?
Pissar en gång i veckan !
Alltså kan jag bli ren om jag 4 dagar innan testet dricker 4 liter vatten om dagen tar B1 och B12 vitaminer, creatin och aspirin, citronsyra och det och skiter i att dricka alkoholk och gymma för det pallar jag inte eller är det en viktig del att dricka alkohol och gymma ? Alltså svettas ?
Sorry om det blev rörigt !
TACKSAM FÖR SVAR !!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in