Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Jag tror att alla är överens om att begreppet oändlighet inom matematik existerar. Men alla är inte överens om att begreppet Gud existerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Jo
Då måste du fokusera på att bevisa självaste Gud, och inte begreppet oändlighet i matematik.
Att bevisa Gud empiriskt är en omöjlighet, eftersom Gud inte går att detektera med våra empiriska instrument. Även om energiförändringar i universum skulle detekteras så kan man aldrig visa att energiförändringarna alstras från "Gud".
Man måste först definiera Gud, sedan måste man beskriva hur teister gått tillväga för att komma fram till insikten att Gud existerar. Slutligen bör man tydligt visa att man inte alltid behöver utgå från empiriska bevis för att bevisa existensen av ett fenomen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Om "alla" omfattar mig, då är alla inte överens om falska analogier som 'bevisföring'.
Det kan skapas mängder av induktiva, semantik-retoriska och pseudo-analoge 'argument' ... för i stort sett allting. Man kan eventuellt 'bevisa' även båda delar av inkompatible paradox-motsättninger på det viset.
Jag hade hopppats på att bevisen för DFSM skulle ha haft pedagogisk effekt, men till synes ... icke.
Hej!
Hoppas att allt är bra. Jo, det hade den.
Ha en fortsatt trevlig dag.