2013-08-03, 18:48
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastipak
Jag fick en historia berättad för mig och är lite nyfiken om det förekommer liknande situationer.

En kille fick sin första volta på några månader och anstalten var antingen asptuna eller beateberg om jag inte missminner mig. Det första han gör är att puckla på någon med betydligt längre straff i tron om att få respekt.

Det hela låter som en historia från valfri amerikansk fängelseserie men frågan är om det finns personer som gör på liknande sätt då de inställer sig för första gången?

OT:http://www.youtube.com/watch?v=os9rcTpvLwE <---typ

Skulle inte förvåna mig, vi hade en snubbe som kom, redan andra dagen hade han spetsat till sin tandborste och informerade folk om detta. Mycket, mycket osäker kille
Citera
2013-08-03, 20:01
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vilket är att föredra? Fotboja, fängelse eller behandlingshem?
Bumpar min fråga. Förväntar mig i övrigt inte att någon provat på samtliga, men någon erfarenhet av något av alternativen bör kunna ge mig klarhet.
Citera
2013-08-03, 20:06
Bannlyst
Citat:
Bumpar min fråga. Förväntar mig i övrigt inte att någon provat på samtliga, men någon erfarenhet av något av alternativen bör kunna ge mig klarhet.

1 fotboja
2 fängelse
3 behandlingshem
Citera
2013-08-03, 23:22
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
1 fotboja
2 fängelse
3 behandlingshem
Hade uppskattat om du gett en motivering på varför du lägger behandlingshem sist .
Citera
2013-08-03, 23:39
Bannlyst
Citat:
Hade uppskattat om du gett en motivering på varför du lägger behandlingshem sist .
För att det tar oftast flera gånger längre tid av ditt liv i anspråk än om du bara sitter av det.

Fast har man drogproblem och hamnar på ett bra hem och blir drogfri kan det ju vara värt det, fast målet med dom flesta behandlingshem är inte att göra dig drogfri, det är att göra ägaren rik(are).
Senast redigerad av PetaFlux 2013-08-03 kl. 23:46.
Citera
2013-08-04, 08:24
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastipak
Jag fick en historia berättad för mig och är lite nyfiken om det förekommer liknande situationer.

En kille fick sin första volta på några månader och anstalten var antingen asptuna eller beateberg om jag inte missminner mig. Det första han gör är att puckla på någon med betydligt längre straff i tron om att få respekt.

Det hela låter som en historia från valfri amerikansk fängelseserie men frågan är om det finns personer som gör på liknande sätt då de inställer sig för första gången?

OT:http://www.youtube.com/watch?v=os9rcTpvLwE <---typ
Jag gör just nu en volta på ett par år. För några månader sen fick vi in en lirare som gick och spände sig och försökte vara typ Tony Montana. Det visade sig att kräket hade rånat en gammal tant på 80 bast, med rollator, tanten hade dessutom spöat upp Tony Montana-wannabeen med handväskan! Gissa om han har respekt nu, dom enda som snackar med kräket är plitarna.
Citera
2013-08-04, 12:21
Medlem
Aspings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Jag gör just nu en volta på ett par år. För några månader sen fick vi in en lirare som gick och spände sig och försökte vara typ Tony Montana. Det visade sig att kräket hade rånat en gammal tant på 80 bast, med rollator, tanten hade dessutom spöat upp Tony Montana-wannabeen med handväskan! Gissa om han har respekt nu, dom enda som snackar med kräket är plitarna.

Hur kan du skriva detta inlägg om du sitter i fängelse just nu? Har du permission?
Citera
2013-08-04, 13:18
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asping
Hur kan du skriva detta inlägg om du sitter i fängelse just nu? Har du permission?
Jo.
Citera
2013-08-04, 19:16
Medlem
Sista permissionen nu. Sen boja och därefter fri som fågeln!
Citera
2013-08-05, 14:16
Medlem
Hallå.

Någon som har några erfarenheter gällande Asptuna? Har förut suttit på Åby, som nu är nedlagt.

Vad är det för ungefär typ av klientel där och hur ser dagarna ut?

Kommer fortsätta mina studier på plats...

Får man ha egna kläder, eller hur ser det ut?
Citera
2013-08-06, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri
Hallå.

Någon som har några erfarenheter gällande Asptuna?

Skulle vilja påstå att Asptuna inte tillhör någon av de bättre kåkarna, fast det finns betydligt sämre anstalter. Hade hellre suttit på Svartsjö. Det klientel som sitter på Asptuna är som det brukar vara på säkerhetsklass 3, man finner sig snabbt tillrätta med likasinnade, umgås i mindre grupper.
Händer inte så mycket. Det jobbiga kommer vara all tristess, dötid. Tiden går otroligt långsamt. Finns dock bra möjligheter att motionera samt lite andra aktiviteter , bordtennis , spela fotboll m.m
Förut fick man ha egna kläder där, vet inte hur det är med den biten nu. Har svårt att tänka mig att det har ändrats. Det brukar generellt inte vara så noga med klädkoder på öppna anstalter.
Citera
2013-08-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri
Hallå.

Någon som har några erfarenheter gällande Asptuna? Har förut suttit på Åby, som nu är nedlagt.

Jag har aldrig suttit på Asptuna, eller någon annan öppen anstalt.
Men jag lägger iallafall en stark gissning på att du måste lämna in en anhållan/framställan för att få in dom grejjer du vill ha in. Egna kalonger löser du enkelt genom att säga att du kommer gå utan kalsonger om du inte får in egna, då går det snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in