2013-08-04, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Va fasen, var han så skön att han anmälde den på måndagen att den försvann den 30:e
Undrar om det var innan eller efter de eldade upp den?

Det skulle ju suttit som en smäck om grannen sett volvon hemma hos DB efter den blev stulen
Hur förklarar man det i polisförhöret. Helst när de har en "färdig" historia.

Jag är grymt nyfiken på om den storyn innefattar att DB och FH hämtat AJ hos Id@? Det skulle ju kunna förklara att AJ höll sig borta, så att han slapp berätta hur han kom därifrån. Helst om inte uppdraget var helt slutfört.
Han hoppades säkert på att DB och bilen skulle kallna, men på tisdagen var kopplingen ute i pressen.

Det där har jag också tänkt, nu är det ganska buskigt runt DB, men kan di kört bilen till FHs ruckel ?
Citera
2013-08-04, 01:17
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
"Men vi måste ändå tänka på...." Vad menade du med det i så fall då?

Med det menade jag att AJ och hans vänner är inte dömda än och det finns fler som i mina ögon är misstänkta. Bara för att polisen har häktat folk så behöver dessa inte vara skyldiga. Svenska polisen vill ju oftast bara fylla kvoten.

Det ska bli mycket intressant att läsa förundersökningen och se i fall flashback-agenterna har rätt angående vissa häktade...
Citera
2013-08-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo jag har läst att du försöker hjälpa till med tips på hur alla ska tänka. Jag tänker att du kan tänka själv och sedan posta dessa tankar här. På så vis slipper vi att tänka efter dina instruktioner och istället står du för hela produktionen- från ax till limpa Jag har inte sett att du postat några teorier eller tips på platser, men om jag har fel så ber jag på förhand om ursäkt.

Om du nu här läst mina inlägg har du nog inte fattat innebörden. Har inte kommit med några tips.
Vad menar du med, ax till limpa?
Jag vet att det inte går att få vissa människor tänka tvåspårigt. Du har din förutfattade mening och det är ingen som klankar dig för det.
Citera
2013-08-04, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Med det menade jag att AJ och hans vänner är inte dömda än och det finns fler som i mina ögon är misstänkta. Bara för att polisen har häktat folk så behöver dessa inte vara skyldiga. Svenska polisen vill ju oftast bara fylla kvoten.

Det ska bli mycket intressant att läsa förundersökningen och se i fall flashback-agenterna har rätt angående vissa häktade...

Svammel.
Det är TR som beslutar om häktning av di misstänkte. Inte polisen.
Menar du att TR har en kvot att fylla upp ?
Citera
2013-08-04, 01:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det där har jag också tänkt, nu är det ganska buskigt runt DB, men kan di kört bilen till FHs ruckel ?
Jo det kan de, där finns ju väldigt uppmärksamma och pratglada grannar också
Men tidsuppfattningen har de visst si å så med :

Citera
2013-08-04, 01:24
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Svammel.
Det är TR som beslutar om häktning av di misstänkte. Inte polisen.
Menar du att TR har en kvot att fylla upp ?

Är du född i går eller? Åklagaren jobbar sida vid sida med polisen. Kvoten måste fyllas till varje pris. Sen spelar det ingen roll om det är oskyldiga eller skyldiga som livet får förstört.
Citera
2013-08-04, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo det kan de, där finns ju väldigt uppmärksamma och pratglada grannar också
Men tidsuppfattningen har de visst si å så med :

Skulle vilja veta vart DB säger att den stals ifrån.
Citera
2013-08-04, 01:28
Bannlyst
Citat:
Är du född i går eller? Åklagaren jobbar sida vid sida med polisen. Kvoten måste fyllas till varje pris. Sen spelar det ingen roll om det är oskyldiga eller skyldiga som livet får förstört.

Åklagaren häktar inte heller någon. Det är fortfarande TR. Du pratade om häktning.

Ta fram en enda artikel eller källa på att polisen eller åklagaren skall fylla upp en kvot, eller ens har en kvot.
Och helst sedan att den skall fyllas till varje pris.

Lycka till, herr/fru yxskaft.
Citera
2013-08-04, 01:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Fylla kvoten? Tror du på det själv i det här fallet? Det finns mängder med bus och slödder som polisen mer än gärna skulle bura in, bus och slödder som de får åka och haffa för än det ena än det andra men som är ute på gatorna igen lik förbaskat, så nog skulle de gärna bura in fler än de gör men det krävs bevis först.
Citera
2013-08-04, 01:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om du nu här läst mina inlägg har du nog inte fattat innebörden. Har inte kommit med några tips.
Vad menar du med, ax till limpa?
Jag vet att det inte går att få vissa människor tänka tvåspårigt. Du har din förutfattade mening och det är ingen som klankar dig för det.
"Från ax till limpa" är ett talesätt. Och med det menar jag att du som har förmågan att tänka två-spårigt, ska göra det, dvs. istället för att be andra om att tänka in andra scenarier och gärningsmän så kan du göra det själv. När du presenterar egna/andra/nya teorier med bra underbyggda argument så har du skapat en egen produkt för andra att ta ställning till. Just nu uppfattar jag det som att du ber andra om att tänka två-spårigt. Har jag förstått rätt?
Citera
2013-08-04, 01:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Då är det ju väldigt märkligt att inte fler brott klaras upp, om det enda är "kvoten" som är viktig och prio ett.
Citera
2013-08-04, 01:36
Medlem
Chiltons avatar
Ingång till tunnelsystem under Trollhättan, 250 meter väster om tennisbanorna vid E45.
Det ligger ju väldigt nära Id*s hem, som det ser ut på bilderna är det en grind, men inte galler ända upp. Någon här i tråden som vet om det ser ut såhär nu också?
https://anonfiles.com/file/70a959147030de9a63338ba28546b3b7
https://anonfiles.com/file/c41808974aadd9104b532bd4ae607e9c
https://anonfiles.com/file/8ce17c476eb5a22f5485a41f94238505

Jag menar att är det "bara" den gallergrinden så är det ju inga problem att klättra över och ta sig in i tunnelsystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in