2013-08-04, 00:50
Medlem
Grisjas avatar
Följer ämnet med stort intresse ! Hur ser ni på idéen att fordonet har färdats via Tunhemsvägen norrut (oavsett vägval inledningsvis från BO.) Vidare mot trafikplats Hullsjön och Vargön. ca 500 m viker av höger upp mot Prästgården och Hunneberg. GM har all anledning att känna sig jagad med tanke på blod i trapphus. Han kan omöjligt vara trygg med vetskap om att någon kan upptäcka blodspår i samma minut som fordonet lämnar Brottsplats. Känns som att det är viktigt att göra sig av med kroppen snabbt och smidigt och att vägval inte skall ske, efter allt för trafikerade vägar.
Har MP rekat av områden kring Igelsjön och grusvägen som leder fram till brandplats 1 ?
Citera
2013-08-04, 00:51
Medlem
Nicitas avatar
En stor Eloge till dom som letar seriöst och verkligen engagerar sig! Lilla I*a.... Hon anade förmodligen inte i vilken fara hon var, och/eller i vilken situation hennes barn skulle komma att befinna sig i... Men SNÄLLA ni som VET men håller käft. Öppna munnen! Ring Polisen, pma till dom i tråden som verkar seriösa. Tidningen?? GÖR nåt! Jag är rätt övertygad om att den/dom som berövat henne livet, har gjort FEL, i allas ögon. Så varför skydda dom??
Citera
2013-08-04, 00:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
02.12 kräver att mordet är gjort runt 01.15... Matematik är tur och retur Tre älgar 40 mnuter minst +20min ställtid. Han kan skriva inlägget via mobil precis som man anländer Tre Älgar.

Iofs är jag osäker nu men nån sade att han skrivit en status med några rader och avslutat med att då lägga sig vid den tiden men det intressanta är ju ifall den är skriven från hemdatorn. Då tar det ju i så fall en extra halvtimme innan han är på Id*s adress, dvs kvart i tre ca.

Men jag är helt med dig i ditt tänk om att den är skriven för att åsyfta att man ja, har ett alibi eller i alla fall inte har nåt fuffens för sig.
Citera
2013-08-04, 00:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisja
Följer ämnet med stort intresse ! Hur ser ni på idéen att fordonet har färdats via Tunhemsvägen norrut (oavsett vägval inledningsvis från BO.) Vidare mot trafikplats Hullsjön och Vargön. ca 500 m viker av höger upp mot Prästgården och Hunneberg. GM har all anledning att känna sig jagad med tanke på blod i trapphus. Han kan omöjligt vara trygg med vetskap om att någon kan upptäcka blodspår i samma minut som fordonet lämnar Brottsplats. Känns som att det är viktigt att göra sig av med kroppen snabbt och smidigt och att vägval inte skall ske, efter allt för trafikerade vägar.
Har MP rekat av områden kring Igelsjön och grusvägen som leder fram till brandplats 1 ?

Vi skall nog glömma Hunneberg. Bilbranden pekar ut berget så det är osannolikt att Ida är där. Brandplats två vänder på allt.
Citera
2013-08-04, 00:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Väldigt bra inlägg!

Nu talar oddsen emot AJ, men vi måste ändå tänka på att I*a har ansökt om besöksförbud mot sin expojkvän(PT), hennes pappa är ökänd i trestad och har säkert många fiender och antagligen även skulder, hennes senaste expojkvän(SB) påstås ha misshandlats två gånger efter I*as försvinnande.

Vadå? Så nån skulle vilja hämnas hennes pappa genom att mörda henne?
Citera
2013-08-04, 01:00
Bannlyst
Citat:
Tror jag inte. jag har klockat avresa margaretevägen T.o.m bp2 till 65 minuter. sedan är det klart att det tar tid för DB att åka till bp, men under den tiden kan AJ städa.

Det vore nog bäst att du räknade ihop alla moment. Så här tänker jag:

AJ ringer DB>BP 30 min
BP 10 minuter
BP>DB 50 min
Dumpning 15 min
DB, dusch, saft 30 min
DB>BP2>DB 45 min

Detta är lågt räknat = 180 min = 3h

Då har jag inte tagit med inklädnad Volvo...
Citera
2013-08-04, 01:00
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vadå? Så nån skulle vilja hämnas hennes pappa genom att mörda henne?

Det har jag aldrig påstått men det finns ju idioter till allt. Eller hur?
Citera
2013-08-04, 01:02
Medlem
Grisjas avatar
Citat:
Vi skall nog glömma Hunneberg. Bilbranden pekar ut berget så det är osannolikt att Ida är där. Brandplats två vänder på allt.

Tänkte nämligen ta en roadtrip och checkat av en del av området i morgon. Kan två bilar vara aktuella i sammanhanget? , är det inte då, helt omöjligt att dumpning skett innan första bilbranden och att transport skett till plats 2 i ett slutskede?
Citera
2013-08-04, 01:02
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Det har jag aldrig påstått men det finns ju idioter till allt. Eller hur?

"Men vi måste ändå tänka på...." Vad menade du med det i så fall då?
Citera
2013-08-04, 01:10
Medlem
Att det inte skulle stå att statusuppdateringen var från mobil betyder inte att den inte var från mobilen i alla fall. Det är lika enkelt att välja bort "via mobil" som att få dit "i Jönköping /Gränna"..
Citera
2013-08-04, 01:11
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajblajcsikidam
Att det inte skulle stå att statusuppdateringen var från mobil betyder inte att den inte var från mobilen i alla fall. Det är lika enkelt att välja bort "via mobil" som att få dit "i Jönköping /Gränna"..

Aha, det visste jag inte. Tack!
Citera
2013-08-04, 01:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftihuvudet
EFTERSÖKT Efterlysningsdatum: 2013-07-01
Efterlysande pmynd namn: Efterlysande pmynd kod: 140001290
Va fasen, var han så skön att han anmälde den på måndagen att den försvann den 30:e
Undrar om det var innan eller efter de eldade upp den?

Det skulle ju suttit som en smäck om grannen sett volvon hemma hos DB efter den blev stulen
Hur förklarar man det i polisförhöret. Helst när de har en "färdig" historia.

Jag är grymt nyfiken på om den storyn innefattar att DB och FH hämtat AJ hos Id@? Det skulle ju kunna förklara att AJ höll sig borta, så att han slapp berätta hur han kom därifrån. Helst om inte uppdraget var helt slutfört.
Han hoppades säkert på att DB och bilen skulle kallna, men på tisdagen var kopplingen ute i pressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in