2013-08-04, 00:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
tror det är gjort innan han lämnar hemmet, konstigt att fejsbooka mitt i handlandet.

Han kanske vill fastslå att han är på viss plats vid viss tidpunkt. Klockslaget måste fram, sedan får vi tolka...
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-08-04 kl. 00:45.
Citera
2013-08-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kan inte du stå för andra tänkbara scenarier då? Med andra potentiella gärningsmän. Tala ut käre/a hen!

Du har tydligen inte läst något av mina inlägg idag.
Om du nu är bekant med dessa herrar? Vad har du för uppfattning om dem?
Citera
2013-08-04, 00:37
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Han kanske vill fastslå att han är på viss plats vid buss tidpunkt. Klockslaget måste fram, sedan får vi tolka...

Alltså, statusen skrevs då, kl. 02.12 natten mot söndagen.

Edit: Bussen var ju utesluten, va? (sorry, kunde inte låta bli)
Citera
2013-08-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Han skull ju upp och jobba 08:00 på Tre Älgar...

Och slutade 3... Och vad gjorde han efter det? Du som vet :P ... ( Jag vet)
Citera
2013-08-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Anmälan kom in söndagen den 30:e.

Enligt mina uppgifter är efterlysningsdatum 1/7 för S40n. Har dock ingen tidpunkt för att anmälan.
Citera
2013-08-04, 00:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Statusen om att lägga sig för natten är skriven kl. 02.12 natten till söndagen. Men det jag funderar kring, är när han kom hemifrån för om den är skriven från hemdatorn kunde han inte ge sig av innan den tiden men är den skriven från mobil kan han vara på väg eller framme redan, liksom.

02.12 kräver att mordet är gjort runt 01.15... Matematik är tur och retur Tre älgar 40 mnuter minst +20min ställtid. Han kan skriva inlägget via mobil precis som man anländer Tre Älgar.
Citera
2013-08-04, 00:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftihuvudet
Enligt mina uppgifter är efterlysningsdatum 1/7 för S40n. Har dock ingen tidpunkt för att anmälan.
http://www.expressen.se/gt/likhund-tas-nu-in-i-sokandet-i-trollhattan/
Citat:
Söndag
På förmiddagen upptäcktes blod i trappuppgången till det lägenhetshus där kvinnan bor. Spåren ledde till småbarnsmammans lägenhet och där inne gjordes ytterligare fynd som enligt polisen tyder på att ett våldsbrott begåtts och startade en förundersökning om mord alternativt dråp.
På eftermiddagen började Missing people söka efter kvinnan. De riktade in sig på området kring hennes bostad i området Dannebacken i Trollhättan.
En bekant till 36-åringen anmäler att hans bil stulits.
Citera
2013-08-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag hoppas att någon har förstått något av mitt inlägg tidigare. En bryr sig säkert inte de har redan hela bilden klar för sig. Andra kanske bara hakar på föregående.
Ingen kan egentligen sätta sig in i hur en annan människa tänker eller reagerar i en specifik situation. Den enda man förhoppningsvis känner är sig själv.

Befinner man sig som GM i gör i denna länk är det ett fåtal som kan sätta sig in i dennes situation. De flesta hade gjort i brallan och rusat därifrån. Några hade helt coolt fixat det.

Innan ni pekar ut en GM ska ni fundera på vem kan fixa detta?
Det är det jag menar med att tänka inifrån. Hur skulle ni ha gjort?

Bara för att den utpekade GM har ett kriminelt föflutet betyder det inte per automatik att han är GM.
Han var visserligen på plats och han har oddsen mot sig, men det gäller trots allt att hitta sanningen.

Det gäller att tänka logiskt och ifrågasättande på uppgifter som framkommer.

Jag kan inte göra någon bedömning av om det är rätt gubbar som utpekats eller om spåren är rätt.
Jag vill bara att ni ska tänka lite vidare och att det kan trots allt finnas någon sanning i de utpekades utsago.

Det gäller att vara öppen för alla tänkbara scenarier.

Kan väl säga att ditt tidigare inlägg satte en del griller i huvudet på mig. Om det var absolut uteslutet att ringa 112 och tala om vad som hänt... så hade jag nog inte velat dra in någon annan, skulle inte vilja vara beroende av hur väl någon annan hade kunnat knipa käft. Kanske hade jag ringt någon iaf och sedan gjort mitt bästa för att sätta dit denna person för dådet...alt rensat det vittnet också..hmm jaha nu är det riktigt sent och jag har tydligen psykopattänk . Jag tänker vatten som trolig dumpplats, har gjort detta hela tiden.

helt nykter men rätt så trött så nu får det snart sovas här
Citera
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Jag hoppas att någon har förstått något av mitt inlägg tidigare. En bryr sig säkert inte de har redan hela bilden klar för sig. Andra kanske bara hakar på föregående.
Ingen kan egentligen sätta sig in i hur en annan människa tänker eller reagerar i en specifik situation. Den enda man förhoppningsvis känner är sig själv.

Befinner man sig som GM i gör i denna länk är det ett fåtal som kan sätta sig in i dennes situation. De flesta hade gjort i brallan och rusat därifrån. Några hade helt coolt fixat det.

Innan ni pekar ut en GM ska ni fundera på vem kan fixa detta?
Det är det jag menar med att tänka inifrån. Hur skulle ni ha gjort?

Bara för att den utpekade GM har ett kriminelt föflutet betyder det inte per automatik att han är GM.
Han var visserligen på plats och han har oddsen mot sig, men det gäller trots allt att hitta sanningen.

Det gäller att tänka logiskt och ifrågasättande på uppgifter som framkommer.

Jag kan inte göra någon bedömning av om det är rätt gubbar som utpekats eller om spåren är rätt.
Jag vill bara att ni ska tänka lite vidare och att det kan trots allt finnas någon sanning i de utpekades utsago.

Det gäller att vara öppen för alla tänkbara scenarier.

Väldigt bra inlägg!

Nu talar oddsen emot AJ, men vi måste ändå tänka på att I*a har ansökt om besöksförbud mot sin expojkvän(PT), hennes pappa är ökänd i trestad och har säkert många fiender och antagligen även skulder, hennes senaste expojkvän(SB) påstås ha misshandlats två gånger efter I*as försvinnande.
Citera
Medlem
EFTERSÖKT Efterlysningsdatum: 2013-07-01
Efterlysande pmynd namn: Efterlysande pmynd kod: 140001290
Citera
2013-08-04, 00:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Och som sagt dagsljuset kommer alltid, och det är en operation på ca.2-3h att åka till Ida, bära ut, dumpa kropp, köra hem, duscha, dricka saft, elda kläder...lågt räknat.

Tror jag inte. jag har klockat avresa margaretevägen T.o.m bp2 till 65 minuter. sedan är det klart att det tar tid för DB att åka till bp, men under den tiden kan AJ städa.
Citera
2013-08-04, 00:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Du har tydligen inte läst något av mina inlägg idag.
Om du nu är bekant med dessa herrar? Vad har du för uppfattning om dem?
Jo jag har läst att du försöker hjälpa till med tips på hur alla ska tänka. Jag tänker att du kan tänka själv och sedan posta dessa tankar här. På så vis slipper vi att tänka efter dina instruktioner och istället står du för hela produktionen- från ax till limpa Jag har inte sett att du postat några teorier eller tips på platser, men om jag har fel så ber jag på förhand om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in