Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Jag hoppas att någon har förstått något av mitt inlägg tidigare. En bryr sig säkert inte de har redan hela bilden klar för sig. Andra kanske bara hakar på föregående.
Ingen kan egentligen sätta sig in i hur en annan människa tänker eller reagerar i en specifik situation. Den enda man förhoppningsvis känner är sig själv.
Befinner man sig som GM i gör i denna länk är det ett fåtal som kan sätta sig in i dennes situation. De flesta hade gjort i brallan och rusat därifrån. Några hade helt coolt fixat det.
Innan ni pekar ut en GM ska ni fundera på vem kan fixa detta?
Det är det jag menar med att tänka inifrån. Hur skulle ni ha gjort?
Bara för att den utpekade GM har ett kriminelt föflutet betyder det inte per automatik att han är GM.
Han var visserligen på plats och han har oddsen mot sig, men det gäller trots allt att hitta sanningen.
Det gäller att tänka logiskt och ifrågasättande på uppgifter som framkommer.
Jag kan inte göra någon bedömning av om det är rätt gubbar som utpekats eller om spåren är rätt.
Jag vill bara att ni ska tänka lite vidare och att det kan trots allt finnas någon sanning i de utpekades utsago.
Det gäller att vara öppen för alla tänkbara scenarier.
Kan väl säga att ditt tidigare inlägg satte en del griller i huvudet på mig. Om det var absolut uteslutet att ringa 112 och tala om vad som hänt... så hade jag nog inte velat dra in någon annan, skulle inte vilja vara beroende av hur väl någon annan hade kunnat knipa käft. Kanske hade jag ringt någon iaf och sedan gjort mitt bästa för att sätta dit denna person för dådet...alt rensat det vittnet också..hmm jaha nu är det riktigt sent och jag har tydligen psykopattänk

. Jag tänker vatten som trolig dumpplats, har gjort detta hela tiden.
helt nykter men rätt så trött så nu får det snart sovas här