2013-08-04, 00:12
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har inte sett att någon skrivit om det. Jag tror iofs att han var hemma då, eftersom allt var klart vid den tiden. Statusuppdateringen gjordes av den enda anledningen att han ville tala om att han "absolut inte var ute och dumpade ett lik och eldade bilar och kläder"

Han skull ju upp och jobba 08:00 på Tre Älgar...
Citera
2013-08-04, 00:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har inte sett att någon skrivit om det. Jag tror iofs att han var hemma då, eftersom allt var klart vid den tiden. Statusuppdateringen gjordes av den enda anledningen att han ville tala om att han "absolut inte var ute och dumpade ett lik och eldade bilar och kläder"

De var nog inte klara vid den tiden, kl. 02.12, tror jag. Jag lutar mig då mot det sagda att AJ stått vid porten runt den tiden + de samtal som var kring midnatt.
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Eller så kommer de på det precis mitt i - justefan, jag måste ju skriva nåt!! Vore bra att veta om det t ex gjorts från dator eller mobilen.

tror allt det var innan. När man skriver att man ska gå och lägga sig, ringer folk sällan och tjötar.

han var nog mer ute efter att ingen skulle höra av sig till han, då han inte riktigt hade tid att snacka
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Kan vi hitta bättre ord för bränderna, typ bilbranden och skogsbranden/klädbranden? Lättare att hänga med de när det går så fort i tråden.

Sorry om jag är verkar petig :/

Men de tänkte kanske att det brinner bilar så ofta på berget att det inte är suspekt medan en bilbrand i skogen där kläderna brann, är väldigt suspekt, kanske?
Eller så slutar vi spekulera kring i vilken turordningen bränderna har skett och huruvida dessa puckon varit nakna eller inte vissa sträckor. Det leder ju inte till nåt annat än fler sidor. Vi lär ju aldrig veta vem som var naken och vid vilken sträcka eller om ingen var naken om baken alls!? Ej heller turordningen på bränderna som jag sa tidigare. Det kan ju vara precis alla varianter och alla tror olika
Citera
2013-08-04, 00:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
De var nog inte klara vid den tiden, kl. 02.12, tror jag. Jag lutar mig då mot det sagda att AJ stått vid porten runt den tiden + de samtal som var kring midnatt.
Från midnatt till 02:00 är det två timmar. Och AJ har väl synts vid porten efter 24??
Citera
2013-08-04, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Låter bättre. Jag har markerat vägen på kartan. http://goo.gl/maps/FZfij Fast Mr. Google var inte överens med mig, han tillät mig inte att vända vid den lilla skogsvägen nära BP2, han ville vända längre söderut.

Jag gillade förra vägen bättre, då den passerar nära kräftdammen och andra alternativa dumpningsplatser.

Skulle man vilja åka mot Grästorpshållet skulle jag kanske valt att åka över Tengenestorp.

Men det är din karta
Citera
2013-08-04, 00:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
tror allt det var innan. När man skriver att man ska gå och lägga sig, ringer folk sällan och tjötar.

han var nog mer ute efter att ingen skulle höra av sig till han, då han inte riktigt hade tid att snacka

Vad jag menar är att jag vill åt klockslaget som sådant, ifall det gjordes via dator innan han åkte, enbart för resten av hela händelsekedjan och vilka klockslag man då kan räkna med i alla delarna som sen hände.

Är den statusen gjord via hemdator, sker allt efter den tiden men är den gjord via mobilen kan han mycket väl vara på väg till adressen eller redan framme osv.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja, jag ville vara kryptisk då för att inte avslöja för buset vad jag hittat. Jag tänkte mig redan då att man hade använt lakan osv runt kroppen för att hålla den torr och bärbar. Ett örngott betyder inte mycket i sammanhanget men ett tillskott. Sedan kan den ha lagts ovanpå ansikte eller runt ena änden av kroppen osv.
Då är jag med.
Quarrel föreslog över huvudet, vilket är fullt tänkbart då det kan vara jobbigt att se.
Örngottet kan även ha följt med av misstag när man rafsade åt sig ett lakan.
Citera
Medlem
Jag hoppas att någon har förstått något av mitt inlägg tidigare. En bryr sig säkert inte de har redan hela bilden klar för sig. Andra kanske bara hakar på föregående.
Ingen kan egentligen sätta sig in i hur en annan människa tänker eller reagerar i en specifik situation. Den enda man förhoppningsvis känner är sig själv.

Befinner man sig som GM i gör i denna länk är det ett fåtal som kan sätta sig in i dennes situation. De flesta hade gjort i brallan och rusat därifrån. Några hade helt coolt fixat det.

Innan ni pekar ut en GM ska ni fundera på vem kan fixa detta?
Det är det jag menar med att tänka inifrån. Hur skulle ni ha gjort?

Bara för att den utpekade GM har ett kriminelt föflutet betyder det inte per automatik att han är GM.
Han var visserligen på plats och han har oddsen mot sig, men det gäller trots allt att hitta sanningen.

Det gäller att tänka logiskt och ifrågasättande på uppgifter som framkommer.

Jag kan inte göra någon bedömning av om det är rätt gubbar som utpekats eller om spåren är rätt.
Jag vill bara att ni ska tänka lite vidare och att det kan trots allt finnas någon sanning i de utpekades utsago.

Det gäller att vara öppen för alla tänkbara scenarier.
Citera
2013-08-04, 00:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hoppas de var så korkade att de lade de blöta kläderna i bagagen på volvon i så fall. Då har de nog inte brunnit upp där heller, där det dessutom är syrefattigt, och förhoppningsvis finns fina grejer att analysera kvar
Men sån tur har vi väl förstås inte.

Jo, att de lade kläderna i S40n är vad jag tror. Är inte det den mest uppenbara förklaringen till att polisen inte kom till kläderna på bp2 förrän flashb kommit fram till att de var AJs?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind

Och jag tror inte att man precis före man ska iväg på en akut utryckning, kopplar upp sig och skriver en status. Näpp, då är det ut i bilen med byxorna vid knäna- fort som f-n iväg
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Till vilket problem är brandplats två lösningen om man omedelbart därefter skall till den mycket bättre branden på brandplats ett?
En fågel som jag tror mycket på viskade innan du upptäckte klädbranden att DB jobbade på söndagen. Så det är en anledning till en paus mellan klädbranden och bilbranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in