2013-08-04, 00:20
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Från midnatt till 02:00 är det två timmar. Och AJ har väl synts vid porten efter 24??

En här i tråden skrev att nån sett honom stå vid porten med mattan utlagd för dörren, runt midnatt men jag har även sett ett senare klockslag skrivet nånstans så jag är osäker just där.
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vad jag menar är att jag vill åt klockslaget som sådant, ifall det gjordes via dator innan han åkte, enbart för resten av hela händelsekedjan och vilka klockslag man då kan räkna med i alla delarna som sen hände.

Är den statusen gjord via hemdator, sker allt efter den tiden men är den gjord via mobilen kan han mycket väl vara på väg till adressen eller redan framme osv.

tror det är gjort innan han lämnar hemmet, konstigt att fejsbooka mitt i handlandet.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det måste ju ske nån gång

Är det förresten nån som vet om DB:s uppdatering på facebook den natten, som sade att han skulle gå och lägga sig där vid 02-tiden, om den är gjord via mobilen?

Om den är gjord via dator, var han ju i så fall hemma vid den tiden och kunde inte åkt tidigare än så till där AJ stod och väntade på dem men via mobil kan han ju ha gjort det längs vägen och då förstår man ju att i alla fall hans mobil är mastad på adressen.

Hämta fram klockslaget onedelbums så vet vi när glöden fqlnade på bp 2!!!!
Citera
2013-08-04, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag gillade förra vägen bättre, då den passerar nära kräftdammen och andra alternativa dumpningsplatser.

Skulle man vilja åka mot Grästorpshållet skulle jag kanske valt att åka över Tengenestorp.

Men det är din karta
Kabelvägen finns kvar. Och det går att rita om den via kräftdammen, det var Mr Google som föreslog den här genvägen.
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Och jag tror inte att man precis före man ska iväg på en akut utryckning, kopplar upp sig och skriver en status. Näpp, då är det ut i bilen med byxorna vid knäna- fort som f-n iväg

det är inte säkert att han visste vad utryckningen gällde just då. Det tar inte lång tid att skriva in det på fejjan, för att förhoppningsvis slippa massa ringande och smsande.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
BP1 kanske inte var ett lika omedelbart beslut. Den kostade mer pengar.

Exakt vad jag föreslog för farbror blå

EDIT Men det betyder samtidigt att brådskan måste vara akut vid BP2 och att använd bil är förhållandevis ren efter BP2
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-08-04 kl. 00:37. Anledning: rättade vördelös autokirringering på min "smart phone"
Citera
2013-08-04, 00:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag hoppas att någon har förstått något av mitt inlägg tidigare. En bryr sig säkert inte de har redan hela bilden klar för sig. Andra kanske bara hakar på föregående.
Ingen kan egentligen sätta sig in i hur en annan människa tänker eller reagerar i en specifik situation. Den enda man förhoppningsvis känner är sig själv.

Befinner man sig som GM i gör i denna länk är det ett fåtal som kan sätta sig in i dennes situation. De flesta hade gjort i brallan och rusat därifrån. Några hade helt coolt fixat det.

Innan ni pekar ut en GM ska ni fundera på vem kan fixa detta?
Det är det jag menar med att tänka inifrån. Hur skulle ni ha gjort?

Bara för att den utpekade GM har ett kriminelt föflutet betyder det inte per automatik att han är GM.
Han var visserligen på plats och han har oddsen mot sig, men det gäller trots allt att hitta sanningen.

Det gäller att tänka logiskt och ifrågasättande på uppgifter som framkommer.

Jag kan inte göra någon bedömning av om det är rätt gubbar som utpekats eller om spåren är rätt.
Jag vill bara att ni ska tänka lite vidare och att det kan trots allt finnas någon sanning i de utpekades utsago.

Det gäller att vara öppen för alla tänkbara scenarier.

Kan inte du stå för andra tänkbara scenarier då? Med andra potentiella gärningsmän. Tala ut käre/a hen!
Citera
2013-08-04, 00:27
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Och jag tror inte att man precis före man ska iväg på en akut utryckning, kopplar upp sig och skriver en status. Näpp, då är det ut i bilen med byxorna vid knäna- fort som f-n iväg

Om den statusen är gjord via hemdator, kan AJ mycket väl ha sagt att han måste skriva nånting.

Han försade sig ju tydligen på facebook, eller hur det nu var, och tog bort det. Får liksom känslan av att AJ styr och ställer och de andra gör som han säger, som om det är AJ som tänker för alla tre inblandade och t o m tänker innan de själva hinner tänka.
Citera
2013-08-04, 00:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Att inte koppla ihop kläder från GM med bilen.
En bilbrand är ingen exakt vetenskap, och jag tror inte GMs ville återvända för att kontrollera saken.

Nu kunde man med BP2 få kontroll över att det gick bra, dessutom ville man bli av med kläderna asap. Trodde man

Jo något sådant. Exakt när bp1 bestämdes är svårt att säga, men jag är ganska säker på att trion kände sig ganska i mål efter bp2
Citera
2013-08-04, 00:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hämta fram klockslaget onedelbums så vet vi när glöden fqlnade på bp 2!!!!

Statusen om att lägga sig för natten är skriven kl. 02.12 natten till söndagen. Men det jag funderar kring, är när han kom hemifrån för om den är skriven från hemdatorn kunde han inte ge sig av innan den tiden men är den skriven från mobil kan han vara på väg eller framme redan, liksom.
Citera
2013-08-04, 00:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
det är inte säkert att han visste vad utryckningen gällde just då. Det tar inte lång tid att skriva in det på fejjan, för att förhoppningsvis slippa massa ringande och smsande.
Nej det är inte säkert, men jag tror att AJ var väldigt tydlig med att "du åker NU" och "det är fan allvar nu, åk direkt".

DB: Hmm, jag ska bara lägga ut en listig status först...

Nää det tror jag inte på, men det är som med allt här, typ tre tusen teorier om ALLT
Citera
2013-08-04, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jo något sådant. Exakt när bp1 bestämdes är svårt att säga, men jag är ganska säker på att trion kände sig ganska i mål efter bp2

Och som sagt dagsljuset kommer alltid, och det är en operation på ca.2-3h att åka till Ida, bära ut, dumpa kropp, köra hem, duscha, dricka saft, elda kläder...lågt räknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in